Visa fullständig version : Komplimanger och Tips
Ser att många börjar starta nya trådar där fin fina komplimanger ges till forumet.
Väldigt Trevligt! :)
Tänkte att vi kunde samla alla komplimanger och tips på förbättringar i en och samma tråd.
:lol:
Tips på förbättringar får gärna skrivas, så kan vi bli ännu bättre!
Tycker inte det är särskilt mycket att förbättra på detta forum.
Men man kanske skulle ha en "topic" som heter Guider & filer eller något liknande för att få folk att förstå var man hittar info som man bör läsa.
Nu får man ju hänvisa till sin/era signaturer istället. Det funkar ju det med, men de som är här första gången kanske skulle läsa där innan de postar ett inlägg.
Verkar vara bra med varningssytemet, man ser ju om man ligger i riskzonen, man blir inte avstängd hux flux som påen del andra forum. Har inte hänt mig än men vet sådan som har råkat ut för det. Tycker det verkar vara en bra nivå på moderatorerna här, de dömer inte särskilt hårt men det är rättvist.
Tack för mig & MINA åsikter...
Mvh CHBG
Tack för de chbg de värmer, finns tyvärr många som tycker man är småsint ect när man ger dom varningar, men ofta har dom inte läst reglerna... Reglerna ska följas, de är därför dom finns....
Så jag rekomenderar att alla läser reglerna så och följer dom, man får inte glömma att ComHit inte är en rättighet utan en service
Kanske XX-ray skulle kunna lägga en länk till Guide och Filer i info rutan högst upp på sidan, eller vad säger du mate?
//Stimo
Det står ju "Regler" och "Guider" bredvid varje forum.
De är lite svårt att förstå för vissa tyvärr....
//Stimo
Blomman00
2003-05-06, 21:58
Snyggaste forum jag nånsin varit på :smile:
Halloj.
Har inte så mycket mer att säga än att detta forum kan inte bli så mycket bättre än det redan är, tycks som om ni har tänkt på det mesta heeeelt själva... :D
Keep up the good work boys!
jannekrille
2003-05-07, 20:37
Jag uppskattar kunskapsbredden och attityden både hos er som står bakom forumet såväl som hos dom som nyttjar dess tjänster.
jannekrille
Det står ju i Forumets regler att man helst ska försöka hitta en tråd med det svar man vill ha innan man gör en ny. Jag tror tyvärr att folk inte tänker på eller orkar leta efter trådar som passar. Därför undrar jag om det är praktisk genomförbart att skapa en slags sökmotor där man kan leta efter trådar? Då skulle man slippa alla upprepade frågor som dyker upp.
Det står ju i Forumets regler att man helst ska försöka hitta en tråd med det svar man vill ha innan man gör en ny. Jag tror tyvärr att folk inte tänker på eller orkar leta efter trådar som passar. Därför undrar jag om det är praktisk genomförbart att skapa en slags sökmotor där man kan leta efter trådar? Då skulle man slippa alla upprepade frågor som dyker upp.
Stort ?
Har du verkligen titta på forumet? Ser du inte att det står "SÖK" längst upp?
Hrm. Ja vad säger man, inte kan jag skylla på åldern i alla fall :oops: :oops: :lol:
Ville bara säga att detta forum med allt runt omkring är helt kanon, med ordentilgt uppstyrda regler och välgjorda guider och annat bra att ha!!!
Helt suveränt med andra ord!!! :D
sylvester
2003-07-05, 00:30
:lol: Det är underbart c-c att ni är tillbaka på nätet :mrgreen:
nu börjar livet återgå till det normala tackvare er
Tack!
Ni är strålande, som jobbar idéllt med detta.
Stort tack till Pepzi and the Crew.
Mvh Aflar
Suveränt att ni är tillbaka!!!!
Livet är inte detsamma utan er!!!
Harleyman
2003-07-06, 15:50
Ni har varit saknade!!! 8)
Bra jobbat , trevligt ni är tillbaka :lol: :lol: :lol:
jannekrille
2003-07-06, 22:44
Kanon att se er igen! :D
/jannekrille
Till Pepzi And the crew members.
Ett stort Tack till er För att ni Gör ett sånt Fantastiskt Jobb med detta Forum.
Det är det Bästa jag vet,av Dom ja Känner till..
mvh Dartman.. :D :D
Michelangelo
2003-07-07, 07:46
Jag är ny i eran sällskap men jag är paff asså...
Sidan är enkel o otroligt väl uppbygd....
Ni borde belönas med nån pris för den bästa forumet på nätet....
Suverän sida, skönt att ni är tillbaka igen!! :D
Änt´ligen är forumet uppe igen. Saknaden har varit stor......
dalaleif
2003-07-09, 19:33
Suveränt att ni är tillbaka!!!!
Instämmer
Nu blev jag glad igen ! .. :D
Men ett tips, när trådarna med alla svar tex "nya comhem korten" är på 3 sidor kommer det senaste svaret sist. Går det inte att fixa det omvända, så att de senaste svaren kommer först?
Bono23
jo det kan du fixa själv genom att sortera dom så.
Kan bara hålla med de föregående. Ett bra forum detta. Enda minuset är att jag tycker mig se en ökad trend av "pajkastning" där visserligen ibland dumma frågor får onödigt nedlåtande svar. Jag inbillar mig att många, däribland jag, är här för att lära oss något vi inte kan så mycket om och då vågar man kanske inte fråga om man riskerar att få skit tillbaka. Annars som sagt ett mycket bra forum som jag saknade när det var nere.
Herman
Jupp har snackat med den/dom som yttrade sig dumt.
Tror att en väl synlig länk till en FAQ skulle underlätta för dom som är ny på forumet. T.ex. Vars hittar jag koder?, Finns det en sök funktion? osv. Visst är det ganska enkla saker att hitta men tydligen så hittar inte alla iaf. så detta är mitt lilla bidrag till att göra forumet bättre (om det nu att förbättra något som redan är perfekt) :D
El Lokko
2003-07-21, 12:29
Kan väl hålla med om att det är lite pajkastning och nedlåtande svar då och då. Fast det redan är sagt så säger jag det igen.
Det kan inte vara så svårt att läsa reglerna först. Man behöver inte kasta ut inlägg hur som helst innan man "sökt" av forumet.
Har själv åkt på det ett par gånger när jag lagt ut koder som inte vara uttagna med Nisse´s soft. Men det bjudaer jag på. :wink:
Vill Bara Tacka För Ett Bra FORUM :P :D
ett tips sätt alltid ut prefix å vilken kanal man ska stå på !
underlättar mye
Prefixet finns alltid med.
Sedan är det ganska enkelt. Man ska stå på den kanal man ska knappa in koderna till.
Mvh Hoqqe
Smålänningen
2003-07-28, 07:43
Det här verkar vara ett bra forum,
Tack till er som står bakon detta arbete.
Med Vänliga Hälsningar
Smålänningen
Tror att en väl synlig länk till en FAQ skulle underlätta för dom som är ny på forumet. T.ex. Vars hittar jag koder?, Finns det en sök funktion? osv. Visst är det ganska enkla saker att hitta men tydligen så hittar inte alla iaf. så detta är mitt lilla bidrag till att göra forumet bättre (om det nu att förbättra något som redan är perfekt) :D
jo absolut. Jag har även eftersökt detta, men då är det ju jobbet. Jag har inte tid att skriva en FAQ, och jag vet inte, för närvarande, om någon annan har den tiden heller.
Läser man reglerna får man ju en del av den FAQ:en, som exempelvis var man får skriva saker eller inte.
Beröm kan folk aldrig få för mycket av...
Ni gör ett kanonjobb ni som får allt det magiska att komma ut från en kabel från väggen.
:D 8)
hoseknows644
2003-08-06, 20:14
Jag säger bara en sak... Ni är bäst på det ni gör, kepp it up!!!
Cinco
Hejsan Herman!
De du skrev var fint skrivit du hänger inte ut någon utan bara rakt på sak
och jag kan bara hålla med dig att vi har så olika kunnande på denna
front och de tillkommer nya som inte vet nått alls och då måste man få
fråga för annars så lär vi oss inget vi novisa på detta område! :wink:
Kan bara hålla med de föregående. Ett bra forum detta. Enda minuset är att jag tycker mig se en ökad trend av "pajkastning" där visserligen ibland dumma frågor får onödigt nedlåtande svar. Jag inbillar mig att många, däribland jag, är här för att lära oss något vi inte kan så mycket om och då vågar man kanske inte fråga om man riskerar att få skit tillbaka. Annars som sagt ett mycket bra forum som jag saknade när det var nere.
Herman
Keep up the good work!!!
MVH/ x-iTe
8) Hoppas ni pallar med att driva detta vidare...suvveränt grabbar (och tjejer kanske) :P
hej jag tycker att forumet kan inte bli bättre.jag som är nybörjare och ofta letar råd och tips och alltid hittar den här.Det är trevligt
:idea: Tycker det ska finnas länkar i varje avdelning till dom andra så man slipper gå till bax till index för och byta från viasat till conax till ex. :idea:
Kanske lite klumpigt uttryckt men hoppas att ni fattar vad jag menar :wink:
Om du tittar lite längre ner på sidan så finns det..
Det står Hoppas till.....
Där väljer du bara vilken del du ska till.
Jag hoppas att det räcker för dig :))
Mvh Hoqqe
Falcon2000
2003-08-26, 15:57
tack för all
stefanmas
2003-08-27, 21:17
Ett mycket bra forum, många år sedan jag såg ett liknande.
Fina guider för att förstå hur det hänger ihop.
Efter att tittat runt lite så fixade jag själv till en senda fil efter 10 min.
Stefan
Vill inte uppfattas som en "pajkastare" men vill framföra något till samtliga användare.
Ser tyvärr en klar tendens till att folk skriver nya trådar om ett ämne upprepade gånger så fort Ni får problem. Comhit Crew( där jag INTE ingår) har ju bett oss söka efter trådar med liknande problem innan man påbörjar en ny.
Förstår mycket väl att man får panik när det är något som inte funkar.
Comhit är min "livlina" och jag vill ha forumet kvar men det säger sig självt att grabbarna och tjejerna i Comhit Crew lär tappa sugen om dom uppmanar till "ordning", ändå så begår folk samma misstag gång efter gång.
Vad gäller problem som drabbar flera användare samtidigt så klistras ju dom trådarna i det aktuella forumet.
Låt oss gemensamt försöka göra Comhit crews arbete så lätt som möjligt
/Tommie
:roll: tacka för all hjälp äntligen kan ja kolla när dom bolla på tv`en igen tack med eller utan frack hmm
Välkomna tillbaka. Ni är efterlängtade av mig och många fler som har det här forumet att tacka för mycket. Keep up the good work!
Jag blev orolig när ni var borta ... phew.. tack o lov att ni e tebax !
//Zetagi
tropical
2003-09-12, 19:19
Äntligen är ni tillbaks :P :P :P
Skönt som sagt att ni är tebax, vart var ni?
Har en fråga oxå:
Hur snabbt brukar koderna till ppv Sport på comhem läggas ut?
Vad jag förstår måste man koda om inför varje ny omgång i allsvenskan, stämmer det? Isf, hur tätt inpå matchstart brukar koderna finnas här, på detta eminenta forum?
Tack för att ni finns!
Skulle det va möjligt att ni säger till innan ni ska stänga ner forumet pga arbete och hur länge det ska vara nere?
Det blir svårt eftersom det var ISP som strulade denna gången.
//Hoqqe
tropical
2003-09-13, 17:29
Det finns väl ingen risk att det försvinner för gott eller ?
finns alltid en risk, dock kanske inte såå stor för tillfället.... men man vet som sagt aldrig..!
Jag tycker det är bra på det viset att det inte skrivs en massa strunt i forumet utan det handlar om det det ska alltså tv kanaler ,och att det är uppdelat i olika kodsystem gör det enkelt att spana av olika grejer. allså enkelt att fråga och enkelt att få raka svar.
Ville bara säga att från inte ha kunnat eller förstått någonting så har forumet (läs personerna här) lyckats få mig att förstå hur saker funkar. Är man lite pillig och testar samtidigt som man har bra källor så kan det ju bara gå bra.
PPUA, MK, Slipstream, Morphex och allt är nu inte bara kul förkortningar utan har fått en betydelse. Till alla som skriker i panik tipsar jag om sökfunktionen i forumet. :D
Peace
[Shadow]
2003-09-27, 08:43
Bra sagt Herman (Man vänder ju sej till folk som kan sina saker)
fenderman
2003-09-28, 15:53
tycker att det här forumet är otroligt suveränt....funkar alltid.
Mvh/Svante Flanell
[Shadow]
2003-09-29, 18:27
Tackar för ett bra & trevligt Forum.
Man får snabba svar, och kunnigt folk
Äntligen är ni tillbaka
Kul att se er alla
Nu rockar vi på igen och hoppas på en trevlig Höst
Tocapo2 :lol:
Ja vi har väl varit uppe några månader men iaf..
Ja man kan bara säga att det är tur att vi ett sådant fint Forum och vi hoppas det får finnas för all framtid.
MVH Wybbe
tobben45
2003-10-14, 21:21
guld värt
jag vill bara tacka för att ni finns till och hjälper oss stackare som inte kan allt om koder och boxer o.s.v mvh stefan :D :D
Tack för allt ert arbete och ett strålande forum!
Zedzter
Bästa forumet jag lyckats hitta... god ordning och lättförstått... :D
Ett personligt tycke är att ha koderna alfabetiskt istället för kronologisk som nu... Klart att de nyaste är mest aktuella, men jag har en känsla av att det skulle bli snyggare i alafabetiskt ordning.. (Vet ej om funktionen finns iofs.)
Fixat. Koderna står nu i alfabetisk ordning.
jag vill bara tacka för att ni finns till och hjälper oss stackare som inte kan allt om koder och boxer o.s.v mvh stefan :D :D
Trickster
2003-10-26, 20:58
Kan inte saäga annat än att detta forum är kanon!!!
Ni som jobbar bakom kulisserna gör ett suveränt jobb och alla som anstränger sig med innehåll i forumen gör detta till dagens favorit site, varje dag..
// Trickster
Kanon forum :D
*Tips*
Har ett tips som kanske kan användas här. Tänkte på att kanske fixa en länk där uppe till alla download program (vid länkarna Chat, FAQ, Sök...)
finns PhpBB koder att lägga in så att man får en snygg länk med ikoner.
ta en titt på DownloadMod på: http://phpBB.hotschi.de
i filen så står det på engelska :lol:
man behöver bara kolla lite så hittar man det mesta :D :dance: 8)
*Tips*
Har ett tips som kanske kan användas här. Tänkte på att kanske fixa en länk där uppe till alla download program (vid länkarna Chat, FAQ, Sök...)
jo jag har funderat på ett Länk-Mod. Men det får nog komma sen :)
Falcon2000
2003-11-01, 03:52
:D Tack får all :lol:
demondim
2003-11-03, 18:53
Underbart forum !!!
*Tips*
jo jag har funderat på ett Länk-Mod. Men det får nog komma sen :)
Tänkte inte riktigt på vad du sa.. Downloads? Det finns ju ett bra system på Guide-sidan.. behövs nog inget mod här för det, men vi får se vad som händer.
Dock tänkte jag mig ett länk-mod, till andra hemsidor.
TACK FÖR ETT SUVERÄNT FORUM :o :o
wolfpack
2003-11-15, 21:58
Bara att instämma med föregående talare, helt underbart forum
Bästa forumet, håller med alla föregående talare
Ni på ComHit och alla andra som hjälpt till under åren ska ha ett JÄTTE
Tack för en fantastisk sajt med tips och trix. Vi får kämpa på med det nya systemet och till slut knäcker vi även detta. Lev Väl Mvh: Bonito
EDIT: Ihopklistrat med "Komplimanger och Tips"
Tycker som föregående Talare....
Det här forumt är Kanon och Kommer att vara det även ifortsättningen åxå.
Ni alla som kan så Mycket om det här Ni får inte Ge upp,hoppas jag kan försöka delta på nåtvis för att det ska funka iframtiden.
Hoppas att nån fixar det nya k..... :bh: snarast :-(.
mvh Dartman
Jag tar oxå tillfället i akt och tackar hela gänget bakom forumet. Det har varit en underbar tid trots att skrivkunnigheten hos en del människor vida översteg läskunnigheten. Nu är det bara att låta datorn jobba på med UCS och hoppas på att det kommer en lösning. Känns nästan som när de lade ner Napster. Tack för guider, koder och filer och jag kommer att titta in här och hålla kontakten trots allt.
Eldkvarn
2003-12-04, 22:03
Instämmer med föregående talare, TACK !!!!!!!!!! :D :D
helsingborg
2003-12-04, 22:22
Instämmer med föregående talare, TACK !!!!!!!!!!
Jag instämmer jag med TACK !!!!!!!!
Japp, det har varit och kommer att vara det bästa forumet du kan hitta om just detta! Länge leve ComHit!
Instämmer till fullo i ovanstående.
Tack!!
Tack för att ni finns. Vet inte vad jag skulle gjort utan er. Har haft otrolig nytta av er sedan jag skaffade pk. Hoppas att det nya hackas snart.
STÅ PÅ ER ALLA HACKERS,hoppas på en snar lösning.
Helt underbart att det finns såna som ni, kära hackers-vänner. :wink:
flodis79
2003-12-20, 18:48
ComHit Crew borde få varsin stor saffranspannkaka till jul bara för att hålla på traditionen. Och en burk salmbärssylt så de inte blir så törstiga.
Herman
Håller helt med Herman det han skriver.Detta är mycket viktigt att tänka på.Har sett exempel där forumet blir en mötesplsts för inbördes beundrare och man struntar i att svara på frågor.
Tack alla för att vi bidrar till ett MYCKRT BRA FORUM.
mvh :D
Kalle.P.Dal
[Shadow]
2004-01-02, 00:32
Humöret är på topp---- :)
Jag skulle vilja tacka er ala Admins på denna sida för att ni kan hålla humöret uppe i dessa kalla tider. +att ni alla gör ett J____T bra jobb med sidan. En STOR -=Eloge=- ska ni ha.
Det jag skriver tror jag kommer från allas intresse. Tack ska ni ha
Mvh.
[Shadow]
wrathchild
2004-01-03, 12:30
Ett strålande forum där det är lätt att hitta informationen som man behöver! HAde bara önskat att någon kunda svara på mitt inlägg bara men annars är allt bara toppen!
Här behövs fan ingen omröstning! Ni e bäst- BÄST!
Lyckan är fullständig. Snön faller ute och ni finns kvar .Tack för ordet (skoter)
nixnox2004
2004-01-07, 23:03
Vill få kontakt (per mail) med ägaren av detta forum, var mailar jag?
MVH NiXnOx
Vill få kontakt (per mail) med ägaren av detta forum, var mailar jag?
MVH NiXnOx
Jadu.. finns en funktion som heter PM på forumet, PMa mig.
Ville bara säga att det är skönt att det finns folk som bryr sig och vill hjälpa oss nybörjare.
så ett stort tack till er alla.
Speciellt tack till T-bird för dina snabba svar och ditt trevliga bemötande.
Detta är ett superforum!!!!
Jag vill tacka T-bird för att han har varit så hjälpsamm.
mycket bra forum på alla sätt.
Måste säga att detta är ett mycket bra forum :wink: , men funderar på en sak, OBS, endast fundering, skulle det inte vara bra att ha nåt liknande system som UCS2000 har, att man får tillgång till mer "material" dessto mer aktiv och hjälpsam man är, typ förtroendenivå eller liknande, det finns ju vissa saker man inte vill dela med sig publict, utan kör via pm, mail m.m, OBS, denna fundering grundar jag på att det är ett antal SPIONER från Comhem, Viasat, CD , Stop, m.m som jag absolut inte tycker passar in här...eller vad säger ni :?:
Eftersom vi absolut inte stödjer någon sorts publicering av mk-nycklar så varför ska man då ha olika "trust"-level?
På vårt forum finns det inget behov av detta. :wink:
Hejsan
är en nybörjara här....letar efter koder till sagem box och boxer
har ett guldkort som inte vill gå igång..tänkte om man knappade in koderna för hand men jag hittar inga på nätet..
hjälp önskas
Hejsan
är en nybörjara här....letar efter koder till sagem box och boxer
har ett guldkort som inte vill gå igång..tänkte om man knappade in koderna för hand men jag hittar inga på nätet..
hjälp önskas
du får nog öppna ögonen och titta på forumet lite mer, speciellt under koder :)
headshead
2004-03-12, 09:49
Hej!
TACK för ett bra forum!
Jag är en regelbunden besökare och har verkligen lärt mig jättemycket!
Dock har jag ett tips till forumet:
Vad sägs om ett stående topic som "Senaste nytt" (längst upp i varje kategori, precis som "komplimanger o tips") där man snabbt kan läsa den senaste utvecklingen. Ni måste få en massa "onödiga" frågor om status för boxer, comhem, videogard osv osv...
Under "Senaste nytt" kan ju ni i ComHit Crew posta det senast, tex då genombrott sker.
Eller vad tycker ni??
Headshead
I second headshead's request...
En tråd som man kan klicka "maila mig när det kommer ett nytt inlägg" på där crew kan posta verkliga genombrott, vore suveränt.
El Lokko
2004-03-12, 10:49
En undran är varför är det just "Crew" som ska stå för genombrotten???
En undran är varför är det just "Crew" som ska stå för genombrotten???
Det är det inte, men numera får man inte skriva att man har fungerande kort utan att man bevisat detta för crew i förväg. Därmed kommer crew att vara bland de första som känner till det.
Och för att förhindra att tråden fylls med skräp låser man den för alla utom crew.
Karl Krupp
2004-03-13, 18:12
Suveränt! Suveränt! Suveränt! Suveränt! Suveränt!
headshead
2004-03-14, 09:34
Exakt Garton: "...för att förhindra att tråden fylls med skräp låser man den för alla utom crew"
Precis så tänkte jag! : )
Som sagt, jag tror att det hade minskat på alla dessa "onödiga" och upprepande frågor...
Så vad säger ni, CREW?? :wink:
Att slippa ifrån "upprepade och onödiga" frågor är nog en utopi, dom som ställer dom skiter ju i alla andra inlägg så varför skulle dom bry sig i den här. :wink:
Vi har ju idag en ruta (vet inte vad den kallas) ovanför varje avdelning där senaste nytt brukar stå, hur mång läser vad som står där?
Om det sen är Comhem som ni väntar på det stora genombrottet för så kan ni få vänta länge innan ni får nått mail, då kanske forumet är nedlagt sen länge :cry:
Förslaget ligger ju i förslagslådan så vi får se om det händer nått
code_name_viasat
2004-03-17, 23:07
Grymt Forum
håller med! hjälpsamt och trevligt.
double_h
2004-03-19, 06:52
Mycket bra forum med bra regler, men skulle det inte finnas ett intresse att starta en IRC kanal där man kunde prata om sådant som inte hör hemma på forumet.:D
Mycket bra forum med bra regler, men skulle det inte finnas ett intresse att starta en IRC kanal där man kunde prata om sådant som inte hör hemma på forumet.:D
Vill du skapa är det upp till dig, vi i Crew har varken ork eller lust att även hålla igång en kanal :)
marcus6971
2004-03-22, 15:52
crew e lite slöa
crew e lite slöa
På vilket sätt menar du?
Mycket bra forum, och hjälpsamma människor, helt kanon kan man säga-. :lol:
corestel
2004-03-31, 23:16
Detta är BÄSTA forumet som finns Cyberkramar till Crew m.f. :wink:
:D :D :D
Enligt min mening ett helt superb site :wink:
Hjälpsam crew till en som mig, som är beginner
änsålänge :lol:
Inget larv som på så många andra siter (forums)
där inget login finns!!
Ten points :D
Helt suveränt.
Snygg design.
Lättnavigerat.
Helt otroligt hur hjälpsamma alla ni som kan det här är. På många andra forum vågar man knappt ställa en nybörjarfråga, för då drunknar man i sarkastiska svar. En stor eloge till alla ni som delar med er av er kunskap.
:D c-c :D
scrollenman
2004-04-07, 17:52
Får tacka er som har gjort detta forum.
För den är helt kanon.
Bara lite för mycket trådar om samma sak, men det är ju inte erat fel, för det är ju vårt.
Tackar!
:wink:
cichlidae
2004-04-07, 18:01
Alla tiders forum faktiskt. Enda jag har att klaga på är att det finns en hel del baksäteschafförer här. Låt modereringen skötas av moderatorerna så blir det mycket trevligare. Men det är ju knappast crews fel.
En eloge för wapfunktionen. Suveränt nu när min chef har förbjudit dassliteratur i pappersform på jobbet. :-) Piratar man inte på ena sättet får man göra det på det andra. hehe.
Den nya "löpsedeln" är guld värd. Man får direkt reda på om det har hänt något nytt.
Som dagens.
Comhem
Inga piratkort finns (Eller vad det nu står
Canal Digital
Nya filer
En liten fråga där, om det styrs av en forum tråd så skulle man gärna vilja ha "bevakning" på den tråden.
Eller om ni har en annan sådan tråd med just nyheter så man får en liten reminder när det kommer nyhter
Det gick snabbt den här gången att få fram nya filer/koder till MII/titanium.
En stor eloge till alla inblandade :dance:
Den nya "löpsedeln" är guld värd. Man får direkt reda på om det har hänt något nytt.
Som dagens.
Comhem
Canal Digital
Nya filer
En liten fråga där, om det styrs av en forum tråd så skulle man gärna vilja ha "bevakning" på den tråden.
Eller om ni har en annan sådan tråd med just nyheter så man får en liten reminder när det kommer nyhter
Hmm näe tyvärr. För tillfället sker ändringarna på index av oss i comhit crew, dvs ingen tråd som "styr" den.
Det är kanske något som skulle kunna gå att fixa... ska kolla på det.
Som dagens.
Comhem
Canal Digital
Nya filer
Hmm näe tyvärr. För tillfället sker ändringarna på index av oss i comhit crew, dvs ingen tråd som "styr" den.
Det är kanske något som skulle kunna gå att fixa... ska kolla på det.
Kan ju bara tipsa på hur man skulle kunna göra det.
ta en tråd som man har dagens löpsedel eller något.
Där får ni i Crew skrivrättigheter. vi andra vanliga döda för läsrättigheter.
Tråden ska helst vara sorterad med det NYASTE först, alt att ni tar bort dom gamla inläggen.
Vi dödliga kan sätta tråden på bevakning.
vore kanske en halv bra idé i alla fall
jag va me o knölade på den analoga tiden me kort o koder sen har jag haft uppehåll i flera år men har börjat rota igen me kort o koder, o jag måste säga att det är en helt annan attityd här, hjälpsamma o trevliga människor som hjälper nybörjare o andra utan att knorra fast dom har fått samma fråga hundratals gånger.Det tycker jag e stort av dom som håller i forumet o även andra hjälpsamma. ni gör ett jäkla bra jobb.
just my 2 cent
Big Up's till alla i ComHit Crew som gjort ett gott arbete med forumen!
Måste också ge dapz till till alla som ständigt hjälper till med bra info :)
Kan bara instämma med dom flesta andra här,
GRYMT bra forum!!
Tack comhit crew
Mvh Crall :D
Teqilaman
2004-04-22, 22:23
Vill bara säga, kanon forum 100% 8)
//Teqilaman
Bra initiativ att skriva i RÖD text i info rutan : C***l D*****l har kodat om !
Det är ju lättare att uppmärksamma med den röda signalfärgen !
Mvh
// X-Files :clap:
Ja något måste man ju göra så man slipper 20 inlägg från olika personer som är för lata för att söka med frågan "När...." ;-)
//Stimo
Instämmer med övriga, bästa forumet.
Håkan i Västerås
Måste säga att detta forum är grymt bra!!! Har varit lite överallt men inte sett ett så bra forum som här! :D
Det är alltid trevligt att höra... Det tackar vi för! :D
Håller med millred.
Håller själv på att lära upp mig så sakteliga. Det är ett härligt forum att smyga runt i. Många kloka människor här och jag tycker crew gör ett bra jobb med att hålla en hygglig samtalsnivå.
använder ni någon färdig plugin till den där nyhetsrutan som är högs upp, eller har ni skrivit den själv?
det finns ett mod, om du menar forumsmeddelande, som heter Messageboard XL (tror jag)
Ja läs ämnesraden.Här får man svar på allt man veta,suverän sökmotor,här kan man söka istället för att starta en tråd som redan blivit besvarad.
Ni är bäst
Har inte riktigt koll på hur länge jag har hängt här, men det är väldigt trevligt ställe att hänga på! Skulle bara önska att folk använde sökfunktionen lite bättre (oftare)
larsa46 skrev:jag tycker crew gör ett bra jobb med att hålla en hygglig samtalsnivå.
det instämmer jag i.
Tycker att ni som sköter forumet gör ett kanonjobb. Låser trådar som börjar bli tjatiga för att folk inte orkar använda sökfunktionen. Hoppas bara att ni begränsar antalet medlemar så man slipper samma skit som på stopstop, en massa ointressanta inlägg som ingen vill läsa, för många medlemar har det blivit hos dom. Om Ni fortsätter att bygga på det ni har idag så har ni en lång framtid på nätet. Vill bara ge en eloge för er.
the judge
2004-05-22, 00:30
"dom" verkar kunniga, snabba svar, när man är novis, det är kunskapen som gör att man tycker "the crew" är duktiga!!!!
Tack till alla medlemmar som hjälper till om det krånglar,ett särskilt tack till "pena" och "T-bird" och alla andra som jag ej i denna stund ej kommer ihåg nu.
vägkung
Tycker också detta är ett kanon forum trots att jag inte är så kunnig men klart att man ska hjälpa varandra och jag försöker lära mig.
Jag tycker också att detta forum är bra!! :lol: :lol:
Ett stort tack till alla i ComHit Crew!
Plus alla andra som skriver och håller det levande....
Tummen upp för er!!
//Sailor
Thåström
2004-05-26, 06:02
Saknar Löpsedlen som fanns förut, där man kunde läsa om det fanns nya filer ute till korten. Skulle ni inte kunna ta tillbaka den?
Tack för ett bra forum!
Saknar Löpsedlen som fanns förut, där man kunde läsa om det fanns nya filer ute till korten. Skulle ni inte kunna ta tillbaka den?
Tack för ett bra forum!
ja du, meningen med portalen är att vi ska skriva nyheter där.
Vad skulle man göra utan er!!!!
Stort tack till comhit & Pdk :D :D :D
Mvh kilroy
Hej!
Lysande site!
Dock förslag på en förbättring: Det vore bra om ni kunde ange klockslag på varje postat inlägg (inte bara datum).
/rox
@rox
Hur datum och tid redovisas väljer du själv i din profil :wink:
Det bästa forum jag sett och varit på. Tack för all hjölp.
mycket bra forum ja har fårr mycker bra hjälp här men en sak saknar ja att kunna söka medlämmar
mycket bra forum ja har fårr mycker bra hjälp här men en sak saknar ja att kunna söka medlämmar
Sök på :wink:
http://www.comhit.net/memberlist.php
http://www.comhit.net/search.php
Du kan även söka efter "författare" här
tackar det fisste ja inte att det äns fanns :wink:
bästa sidan hoppas filer till m2kort och dom andra kommer snart
ja man tackar för ett jätte bra forum! :D
Tackar och bugar för den excellenta servicen
cichlidae
2004-11-05, 13:07
Jag kom på att det skulle vara bra med en prisbarometer här på forumet, så man hela tiden kan se var man hittar billigast kort, programmerare och allt vad man nu behöver... Det skulle ju underlätta en hel del faktiskt. Det svåra är väl att få någon som orkar hålla i trådarna och uppdatera listan en gång i veckan eller så.
Bara en tanke...
Thåström
2004-11-25, 07:21
Börja med att klistra trådar med de vanligaste frågorna t ex Har en Tråd om MII - problem, Utrustning tråd osv. Då skulle antalet trådar minskar drastiskt....
Har ordnat en tråd gällande MII nu iaf.
@Thåström
De betvivlar jag, folk här på forumet kan inte hålla sig till en tråd om de är skapad om ett visst problem. Så varför skulle de gå om de skapades en tråd som heter MII, varför skulle alla hålla sig till den heltplötsligt. Vad skulle få de att skriva där när de måste göra en ny tråd som berättar att MII är dött och de redan finns en som heter "Svart igen ect...."
Förstår du hur menar?
Jag var från början novis, när det gäller detta som forumet handlar om. Men nu har läst olika inlägg i detta forum och är inte helt novis längre. Framför allt gillar jag snabbheten bland medlemmarna, om man har något problem. Forumet är inte bättre än dess medlemmar. Så många av medlemmarna skall sträcka på sig och ta åt sig av berömmet. Hoppas att det fortsätter så här.
Thåström
2004-11-25, 16:54
@Thåström
De betvivlar jag, folk här på forumet kan inte hålla sig till en tråd om de är skapad om ett visst problem. Så varför skulle de gå om de skapades en tråd som heter MII, varför skulle alla hålla sig till den heltplötsligt. Vad skulle få de att skriva där när de måste göra en ny tråd som berättar att MII är dött och de redan finns en som heter "Svart igen ect...."
Förstår du hur menar?
Jo, jag tror att jag förstå vad du menar. Men är den klistrad så borde de för jävlen fatta att de kan posta sin MII undring där. Har erfarenhet från ett annat forum där de klistara en massa trådar om frågor som dyker upp rätt ofta, och skulle det dyka upp en fråga som passar en i någon av de klistrade trådarna så slänger de in den frågan där, och sedan låser de den nyskapade tråden.
James Bond
2005-01-03, 15:28
Verkar vara ett bra Forum. Har precis registrerat mig här.
MVH, JB
Forumet blir bara bättre o bättre....
Bra jobbat Crew :wink:
Blev medlem för 10minuter sedan och
och detta verkar kanon
Välkommen till Forumet Phuu, känn dig som hemma.
Kan ni inte skapa ett eget "forum" för cardsharing.
Nu så är det trådar i comhem, boxer och canal digital
Skulle det inte vara lämpligt att ha allt samlat på ett ställe?
/Markus
Kan ni inte skapa ett eget "forum" för cardsharing.
Nu så är det trådar i comhem, boxer och canal digital
Skulle det inte vara lämpligt att ha allt samlat på ett ställe?
/Markus
Om vi skulle skapa forum för varje ämne så skulle det bli många forum.
Ni får väl helt enkelt se till att ni håller er i samma tråd, istället för att skapa nya.
Jag skulle ev. kunna fixa nåt sub-forum mod, så att vi kan skapa ett underforum i exempelvis övrigt eller liknande.
Men detta är ganska jobbigt att fixa, men jag ska kolla på det.
Jo men om man ser till att just cardsharing kommer ju mer o mer diskutioner. och om vi tittar på tråden som är under comhem så behandlar den
LinVDR
progdvb
cardserver
cardsharing för conax och även för boxer
season interface
det är 32 sidor. jag har blädrat igenom detta och ställer man en fråga så är det svar på ett annat "ämne" i tråden som kommer imellan.
Därför är mitt förslag att man lägger till ett forum med cardsharing
Sen förstår jag att man inte kan skapa ett forum för varje ämne.
Har fixat Cardsharing-forum nu.
Hoppas att flera av användarna som kan mycket om cardsharing skriver bra faq:er/instruktioner eller nåt som vi kan klistra etc.
Vore väldigt bra!
Jag bugar o tacka så mycket.
Ska se om jag kan sätta mig och sortera ut det som är vettigt i den långa cardsharing tråden och skapa en eller ett par nya trådar av det
vore kanon!
Vi fixar klistringen sedan.
Jag vill ha gamla "olästa poster"-bilden tillbaka. Nu måste man anstränga sig för att se vilka forum man ska in i!
Ropen skalla - "olästa poster"-bilden tillbaka för alla!
/ElFeo den blinde
Det är bara byta tillbaks till det gamla utseendet i din profil :lol:
Jag visste att det var så enkelt, ville bara kolla så ni var med!
/ElFeo
eller så trycker man bara på "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" så ser man alla nya. så gör jag alltid. ska kolla om det finns nån bättre bild för olästa.
Äsch, jag är redan tillbaka i den gamla designen. Inte lika snygg, men lite lättare att överskåda.
Icecoffee
2005-10-18, 16:52
Toppen forum kort o gott.
Har bara en fundering, jag erbjuds snart IP tele via bredbandsbolaget, kommer ni fixa info eller tråd om det med ?
det är ju egentligen inte vårt område, men om du startar en tråd i övrigt så är det ju helt okey! :)
corestel
2005-10-18, 17:24
Tack för nyhetsbrevet :D
Hej och tack!!!!! Detta forum är bara bäst.
Vill bara tacka för att ComHit Wap sidorna finns, det är kanoon när man åker buss till och från jobbet.... :D
Mosterencean
2006-10-18, 09:28
raderad porrlänk
Vad gör vvcodec.589.exe? Är det nått nytt spel?
trollhattan
2006-10-18, 15:06
snarare nåt som inte är bra för datorn..
men jag spekulerar bara...
jag tycker att forumet är snyggt och bra men jag skulle vilja att det fanns en chatt
så man kan hjälpa varandra bättre.
Vi har försökt med IRC chatt, dock blev inte detta så populärt... Så vi får se vad vi provar oss på här näst...
jag skulle tro att det skulle fungera bra eftersom det alltid är folk inloggade på sidan..
ett annat tips är att ha en shoutbox.
annars tycker jag att forumet är snyggt & bra......bra jobbat!
Jag skulle uppskatta om de fans en ordlista på vad alla ord betyder eller rättare sakt vad det är för nånting. som tex. cam, flash,vdr,htpc mm.
schnappi1024
2007-01-18, 10:10
Har just hittat hit och är glad att jag gjorde det! Det finns många DB forum utan någon aktivitet överhuvudtaget, men här finns liv.
Tack! :D
Kanhända att jag hittat en bugg i forumet.
En användare här som svarar på det mesta utan att egentligen veta nåt överhuvudtaget har nu hamnat på min IGNORE-lista.
Detta gör att när jag klickar på "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök (181)" ger felmeddelande:
Could not obtain matched posts list
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'user_id' in 'where clause'
SELECT post_id FROM phpbb_posts WHERE post_time >= 1175508599 AND user_id NOT IN ( 36220 )
Line : 343
File : search.php
mvh
dickus
Det brukar bli så när servern har gått ner. Har reparerat databasen nu. Borde funka bättre.