handdator

Visa fullständig version : Kinesiska dreambox?

Sidor : 1 2 3 [4] 5 6 7

pege63
2010-05-11, 13:06
Om ens DM800HD inte bootar om när man drar ut strömsladden och sätter i den igen med en gång, är det då en gammal vers av 800HD man har då?

calleboy
2010-05-11, 14:01
Om ens DM800HD inte bootar om när man drar ut strömsladden och sätter i den igen med en gång, är det då en gammal vers av 800HD man har då?

brukar så nått ca nod found i displayen eller nått

pege63
2010-05-11, 14:43
Du har ett sim 2.01 i boxen visst? Ibland blir boxarna lite knäppa testa detta

1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

2. Om ovanstående misslyckas ska du med Dreamup och nollmodem skicka in BL70 till boxen.

*edit*
Efter att du skickat in BL70 till boxen så ska alla DVBSubar fungera samt senaste drivers etc. Dock kommer det att stå BL70 i displayen när du bootar boxen men men.

Jag syftar på detta här ovan i steg 1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

Eller är det normalt att den inte starta upp igen när man drar ut sladden sen sätter i den igen, utan man få vänta i 2-3 min innan, sen bootar den som vanligt igen.

Bogdan
2010-05-11, 15:17
Är ni säkra på att det har med hur gamal boxen är? Detta fenomen är väl ett strömskydd som löser ut i fall man gör på detta sätt?

penta77
2010-05-11, 15:26
Jag syftar på detta här ovan i steg 1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

Eller är det normalt att den inte starta upp igen när man drar ut sladden sen sätter i den igen, utan man få vänta i 2-3 min innan, sen bootar den som vanligt igen.

Hej

Har en ny orginalbox som gör som ni beskriver i steg ett , man måste vänta eller tag en oanvänd ( dör det inte finns någon spänning kvar i ) strömadapter så funkar de direkt

mvh

Lizzard
2010-05-11, 21:16
Min original DM800 var sån också, om man satt in strömsladden för snabbt så lyste den inte upp i displayen, det är något skydd i nätdelen som gör att man får vänta några sekunder.

Vistasol
2010-05-14, 08:57
Dom "dropshippar" förmodligen bara sina beställningar. Om jag hört rätt så kommer kartongerna därifrån utochinn och jag vet att skiten mydalle kränger också skeppas så.. desutom kör mydalle med dropshipping. Skicka mig ett pm om du vill ha en seriös leverantör som står för eventuella fel osv.

Jag har skickat pm till dig ...

moonroy
2010-05-14, 09:52
Dom "dropshippar" förmodligen bara sina beställningar. Om jag hört rätt så kommer kartongerna därifrån utochinn och jag vet att skiten mydalle kränger också skeppas så.. desutom kör mydalle med dropshipping. Skicka mig ett pm om du vill ha en seriös leverantör som står för eventuella fel osv.

Hur menar du att det är skit som Mydalle säljer? De boxar som jag fått fungerar helt som de ska, beställningen gick bra utan strul och boxarna kom med kartongen vänd ut och in så att inte tullen ska jävlas med en. Nu tog min beställning tre veckor på sig att komma, men det tror jag snarare hade med askmolnet att göra.

Nu kan det ju givetvis vara så att boxarna slutar fungera inom kort, det vet jag inget om. Det är därför jag frågar dig ifall du kanske sitter inne med mer information?

razorx
2010-05-14, 10:13
Jag beställde 2st dm800 från mydalle och med blotta ögat kunde jag se att kvalitén skiljer sig markant från andra kloner. Båda klonerna kom med MUP kortläsare inte H&W ingen av läsarna fungerade. En av klonerna brann upp den andra envisas med att visa "No CA found" oavsett om jag kör med sim1 sim2.01 eller ferrari sim. Dom tar ett jävla överpris för sina kloner 242.40usd för en box? Ne man kan hitta bättre och billigare om man vill.

martiin
2010-05-14, 13:46
Hej,, är själv på jakt efter en 800 men inte riktigt sugen på att lägga upp 4500. Därför har jag kikat lite efter billigare alt. Bästa hade väl varit en beg orginal antar jag men jag har inte hittat rätt än.
Min undran gäller bildkvaliteten och kvaliteten i ren allmänhet på dessa kloner, skiljer dom sig från orginalen?
Läser ju här att det finns vissa som ska vara skit o andra som ska vara ok...

Spenderar hellre 4500 på bra grejjer än blir lurad på halva summan känns det som

Leatherface
2010-05-14, 14:16
Om du kör satellit så är Vu+ Duo bättre än att köpa en billigare klon om innebär massa problem med patchade images osv utöver varierande kvalite av hårdvara och risk att det fastnar i tullen.
Bättre köp än orginal dm800 också då den klarar har bättre chip och dubbla tuners men har nackdelen att den inte har utbytbara tuners.
Nåt som kommande DM7020HD kommer att ha som kan bli en intressant box.
Kommer även en ny DM800 modell för den som nöjer sig med 1 tuner som kommer ha bättre chip och processor den med.

pege63
2010-05-20, 16:11
Var hittar man Original turner till DM800HD?

razorx
2010-05-20, 16:45
Där dom säljer orginal boxar.

Mike T
2010-05-21, 19:56
Jag köpte en klon att ha i gästrummet. Men den hade ett gammalt sim i sig. Jag kontaktade säljaren och fick ett nytt Sim 2.01. Flashade i sim201e-75-LT-Sixth-dm800-20100114

Men boxen verkar jäklas med mig. DREAM MULTIMEDIA står med stora bokstäver i displayen och inget mer händer. Startar jag om boxen typ 10-20 ggr så kan bootloader #75 dyka upp med dhcp texten. Så då verkar den gå lite längre.
Flashade då in bootloader #70 som de säger att man skall på vissa forum, så funkar det ibland att starta upp boxen helt. alltså inte alla gånger utan ibland kommer den där jäkla DREAM MULTIMEDIA texten och stannar vid den. Riktigt skumt då jag trodde nytt sim skulle funka.
Har provat att uppdatera SIM:et och den säger att det redan är 2.01. Det är det sim:et med en bula på.
Provade även ett ytterligare sim, men samma symptom. Skumt. Skiljer sig det nå mer hårdvarumässigt än Sim:et för att få den och funka med en senare bootloader?

razorx
2010-05-21, 20:20
Jag köpte en klon att ha i gästrummet. Men den hade ett gammalt sim i säg. Jag kontaktade säljaren och fick ett nytt Sim 2.01. Flashade i sim201e-75-LT-Sixth-dm800-20100114

Men boxen verkar jäklas med mig. DREAM MULTIMEDIA står med stora bokstäver i displayen och inget mer händer. Startar jag om boxen typ 10-20 ggr så kan bootloader #15 dyka upp med dhcp texten. Så då verkar den gå lite längre.
Flashade då in bootloader #70 som de säger att man skall på vissa forum, så funkar det ibland att starta upp boxen helt. alltså inte alla gånger utan ibland kommer den där jäkla DREAM MULTIMEDIA texten och stannar vid den. Riktigt skumt då jag trodde nytt sim skulle funka.
Har provat att uppdatera SIM:et och den säger att det redan är 2.01. Det är det sim:et med en bula på.
Provade även ett ytterligare sim, men samma symptom. Skumt. Skiljer sig det nå mer hårdvarumässigt än Sim:et för att få den och funka med en senare bootloader?

Vissa kloner verkar ha problem att acceptera sim2.01 och fungerar efter man flashat bl70 din verkar dock kinkigare. Om du inte bryr dig om vad som står vid boot utan bara vill ha en fungerande image med senaste drivers ochDVBSub, så tycker jag du ska stoppa tillbaka ditt sim1 och flasha boxen med någon av "Dream Teams" images. Finns att hämta här http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1

tjena
2010-05-21, 22:54
nån som köpt en 500HD från kina?
och isåfall hur funkar dem?

Mike T
2010-05-22, 02:32
Vissa kloner verkar ha problem att acceptera sim2.01 och fungerar efter man flashat bl70 din verkar dock kinkigare. Om du inte bryr dig om vad som står vid boot utan bara vill ha en fungerande image med senaste drivers ochDVBSub, så tycker jag du ska stoppa tillbaka ditt sim1 och flasha boxen med någon av "Dream Teams" images. Finns att hämta här http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1

Okej tack för svaret. Men om man nu stoppar in bootloader #70 efter ha flashat en senare image med en senare bootloader, så tappar man väl alla fördelarna med de senare bootloaders väl? Inte bara att det står annorlunda vid uppstarten eller menar du att den har samma funktioner som ex en bootloader #76 fast det står #70 vid uppstarten? Verkar lite skumt, men isådana fall så är det ju helt okej för min del

Leatherface
2010-05-22, 10:38
Ja har man secondstage #70 så kommer inte allt fungera som det ska tyvärr och försämrar prestandan.
Det oavsett om man har orginal eller klon.
Vissa delar av sakerna som styr boxen ligger i just secondstage loadern.
Sen så är inte secondstage loader samma sak som bootloader då boxarna innehåller en bootloader del som ligger i chip som inte kan flashas över och en secondstage loader i flashen.
På så sätt kan man inte döda boxen som på dm500 modellerna bla genom och flasha fel.

pege63
2010-05-22, 13:16
Där dom säljer orginal boxar.

Jaså den dom försökte pracka på mig var samma som satt i min klon, och jag tror inte att dom sätter i en orginal turner i den iaf.

Försäljare tror folk är hur dumma som helst :whistle:

Leatherface
2010-05-22, 13:55
Ja det finns även vanliga butiker inkl officiella distrbitörer som även dom säljer kloner.

mr_richard
2010-05-24, 09:29
nån som köpt en 500HD från kina?
och isåfall hur funkar dem?
Bra efter 1 retur och 2 nya nätadaptrar som tagit ungefär 2,5 månad i transporter :D

ab12cd34
2010-05-24, 16:53
Är det "riktiga" 500 HD då?
Dom jag sett är bara moddade 800:or.

mr_richard
2010-05-26, 09:23
Är det "riktiga" 500 HD då?
Dom jag sett är bara moddade 800:or.
sorry, såg fel modellbeteckning. Var en annan jag beställt :errf:

hish
2010-05-26, 12:54
Finns det andra/bättre sidor än mydalle och Crown-sat där man kan köpa 800HD?

pege63
2010-05-26, 14:08
Du kan börja söka på allibabas sida för bedrägerier i stället så får du fram mycket godsaker om företag som lurar andra på pengar finns km vis med läsning

hish
2010-06-01, 23:04
Är det någon här som har beställt from Yaoxin? Funderar på att beställa en 800HD från dom.

Muggesand
2010-06-01, 23:10
Tycker Yaoxins dm800 funkar kanon.

hish
2010-06-01, 23:12

Du fick också betala genom Paypal eller? Hur länge har du haft boxen?

Muggesand
2010-06-01, 23:14
Japp, betala via paypal. Tror jag haft den ca 3 månader.

hish
2010-06-01, 23:18
Japp, betala via paypal. Tror jag haft den ca 3 månader.

Låter bra. Tror jag tar och beställer en nu. Hur lång tid tog det för paketet och komma till dig? Tull och så?

Muggesand
2010-06-01, 23:22
Jag la beställningen på fredagen, skickades på lördagen och på måndag lunch ringde ups på dörren, sinnessjukt! blev ett par 100 lappar i tull.

Edit: kolla dina pm

lazerharp
2010-06-02, 08:17
Jag la beställningen på fredagen, skickades på lördagen och på måndag lunch ringde ups på dörren, sinnessjukt! blev ett par 100 lappar i tull.

Vilken sida är detta? Kommer bara till fabriken. Kan du lägga ut URL?

tjena
2010-06-02, 10:05

vad fick du betala för din 800?

Muggesand
2010-06-02, 10:24
Vilken sida är detta? Kommer bara till fabriken. Kan du lägga ut URL?

Det är fabrikens sida du kommer till, ta sen kontakt med Tina eller Tony. Har haft bra kontakt med Tina.

Fick betala $185 + frakt + tull.

Bogdan
2010-06-02, 12:38
Tina är bra om det är Anandsys ni syftar på.

mr_richard
2010-06-04, 06:55
Tina är bra om det är Anandsys ni syftar på.
Jag misstänker att dom valt namnet Tina för att det låter så fint :D för det kallar sig supporten på crownsat också ;)

Bogdan
2010-06-04, 12:19
Mja =)
Undra hur många olika foton man skulle kunna hitta på tex Tina.

Lizzard
2010-06-04, 23:06
Tina, låter som ett knullbart objekt.

forhike
2010-06-04, 23:23
Låter och låter, kanske är mr. wang chang 60 bast, som av enkelhet använder kvinligt nick för tillit sedan har han googlat lite bilder =)

Stickan
2010-06-06, 17:12
Och vad är det för fel att ha passerat 60 år?

Stickan
2010-06-06, 17:12
Men var köper man en DM800 bäst och billigast?

bbra2000
2010-06-07, 11:20
köper man än sådan här http://www.yaoxincn.com/ProductShow.asp?ID=1183 så borde det väl funka att skicka direkt från kina till sverige utan att den blir stoppad i tullen för att vara en clone eller?

//bbra2000

JockeGbg
2010-06-07, 12:07
Problemet är att de flesta leveranser från Kina verkar gå via Tyskland där tullen tycks leta efter Dreambox-kloner för tillfället.

Storsnusaren
2010-06-08, 18:13
Fick idag hem en 500a från crownsat (åskan tog den gamla) till min föräldrar. Den slank igenom iaf :)

mr_richard
2010-06-09, 09:23
Fick idag hem en 500a från crownsat (åskan tog den gamla) till min föräldrar. Den slank igenom iaf :)
Beror det kanske på vem som skickar dom (hur?)? Jag har skickat och fått grejer från crownsat ett par gånger men har inte haft några problem med tyskland.

jhunden
2010-06-09, 13:23
jag har beställt via yaoxincn ett flertal gånger och nej, de öppnas inte i tyskland.
Yaoxincn skickar med DHL, DHL's Europa-hub ligger i Tyskland och sprids därefter vidare till slutdestination.

DHL öppnar aldrig paket/frakt/logistik förens det kommer till slutdestinationen. Där det är landets gällande lagar som gäller. Yaoxincn embalerar sina paket mycket bra och märker upp sina paket som "gift" och innehåll som "Digital Switcher" eller liknande med ett värde långt under det du köpt varan för. Jag brukar beställa fyra åt gången och har aldrig varit några problem. Tullavgiften brukar sluta på ca: 70-100:-/box.

Ni måste även förstå att DHL agerar ombud åt Tullen, dvs. DHL tullar och deklarerar själva varorna och skickar vidare all tulldeklarering elektroniskt till tullen.
Det står således ingen tulltjänsteman och ser sur ut som sedan läser paket för paket vad allt innehålle. Dagligen landar det DHL-kärror från Frankfurt eller Hannover eller var det nu är hubben ligger med 1000-tals paket och frakt från hela världen till privatpersoner och företag som ska vidare ut i hela Sverige.

Jag brukar även ringa in till DHL's kundtjänst och meddela mitt AWB-nummer som jag fått av Yaoxincn om att jag gärna hämtar varan själv på Arlanda istället för att de ska behöva köra ut det på en tid jag 99% av fallen inte är hemma på.

Då ringer de dig när de har varan på Arlanda, du åker dit och bemöts av ofta en snygg tjej i ca: 23-24årsåldern i deras reception som svarar "Här är ditt paket, det blir 300:- i avgift, tack och hej".

Så tro inte på alla skräckhistorier ni har om elaka tullare som gör att för att hindra spridningen av Dreamboxar. (Jag tror ingen på Arlandas DHL-avdelning/Reception ens vet vad en dreambox är).

:) So good luck!

JockeGbg
2010-06-09, 13:35
Men att det skulle vara säkert bara för att man skickar med DHL är fel. Jag beställde en box från Kina med DHL som den Tyska tullen la beslag på.

DHL själva hade ingen aning om detta när jag ringde dem. Inte ens när jag via försäljaren i Kina fått bekräftat att boxen var beslagtagen kunde DHL säga vad som hänt. De kunde bara se att den "försvunnit" i Tyskland och bad mig kontakta säljaren för mer info.

DHL har ju ingen kontroll över vad som sker i den Tyska tullen. Givetvis kan tullen inte kontrollera alla tusentals paket som passerar men de gör väl stickkontroller som alla andra. Sen kanske de har lite koll på hur vissa boxar är paketerade så att de lättare känner igen dessa när de bli "slumpmässigt" utvalda. Vad vet jag??

Nu kanske inte risken är så stor men risken finns alltid där. Jag har bara beställt 2 boxar från Kina varav den första fastnade i tullen. Så man kan väl säga att jag hade "otur".

Kan även nämna att den Tyska tullen i mitt fall agerade på uppdrag från en extern advokatfirma som i sin tur fått i uppdrag av Dream Multimedia (och andra företag) att förhindra spridning av kopierade produkter. Jag fick ett brev på typ 5 sidor(!) från denna firma som förklarade vad som hänt min box. I detta brev fanns även en lång lista på beslagtagna boxar med namn på alla beställare. Tyska tullen har jag inte hört nåt från. De skiter nog fullständigt i Dreamboxar.

jhunden
2010-06-10, 11:04
JockeGBG:
Du måste haft en extrem otur. Det som hänt dig ska inte kunna hända. Som privat företag har du ingen rätt att kontakta DHL eller Tullen och be dem utföra specifika uppdrag åt dig. Dvs. punktmarkera vissa enstaka försändelser.

Däremot kan du tipsa tullen om tillslag. Exemlepvis att du hört ett rykte om narkotika som kommmer in, större parti av piratkopior m.m.

Jag är ganska insatt i hur tull- och logistikväsendet fungerar då jag har en ganska lång och gedigen erfarenhet av det. Både yrkesmässigt och privat.

Alla här som tvekar på att beställa piratkopior (därav inte sagt att jag förespråkar det) ska inte behöva känna oro. Är det för privat pruk, eller möjligtvis några varor till dina nära och kära är det inga problem.

Tullen och företagen struntar ganska friskt i gemene man (IBLAND gör de stickprov), det är de större importörerna av piratkopior och piratkopierat material de vill åt.
I ditt fall kan jag tänka mig att företaget som står som avsändare är svartlistat i Tyskland och att det ofta görs stickprov på dem.

Så måla inte fan på väggen och skräm upp folk! :-)

JockeGbg
2010-06-10, 13:37
Jag vill absolut inte skrämma upp folk och det verkar ju trots allt sällsynt här att folk blivit av med sina boxar.

Men faktum kvarstår att min box beslagtogs av tyska tullen på uppdrag av en utomstående firma som representerade Dream Multimedia. Jag fick en lista på beslagtagna boxar så det var ju inte bara min box.

Här är företaget jag fick brev ifrån.

http://stewari.de/

För skojs skull bifogar jag även en kopia på en sida av brevet jag fick. Är själv usel på Tyska men finns säkert någon här som förstår. Jag vet själv inte på vilket vis Tyska tullen är inblandad i detta men för mig ser det ut som de sitter i knät på ovanstående firma och letar kopior åt dem.

Om "jhunden" läser brevet och förstår Tyska kanske du kan förklara närmare. :D

Mitt syfte är alltså inte att skrämma folk. Men delar gärna med mig av fakta om vad som hände min box. När jag fick veta vad som hänt beställde jag en ny box utan problem. Just nu behöver jag inte fler boxar men skulle inte tveka att beställa från Kina den dag jag behöver.

MickeD
2010-06-10, 17:45
ocr och google translate gav det här:

för de ovan nämnda ärendet i tiden var de av er med meddelanden från den 11 Mars 2010 sände Dream Boxning, det var detta finns totalt tre lådor med typ Dream DM 800 HD, sju av typ DM 500-s, en DM 600 HD DM 500 och a-c och som anges som plagiat.
Lådorna skickas 0:00 Dream tillbaka för att destrueras.
Även montering av pärla för inledandet av det förenklade förfarandet för att förstöra de nödvändiga ansökningarna. Artikel 11 i förordning (EG) nr 1383/2003 skickas.

Rolsten
2010-06-10, 18:38
Läsvärt angående Yaoxin, DHL, tull, osv...

My very bad experience with Tina from Yaoxin
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/9548#Post9548

Tina from yaoxin ready to answer to your complain
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/8182/all/Tina_from_yaoxin_ready_to_answ

Sales Feedbacks (edited)
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/13/18/Sales_Feedbacks_edited

moonroy
2010-06-10, 20:35
Läsvärt angående Yaoxin, DHL, tull, osv...

My very bad experience with Tina from Yaoxin
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/9548#Post9548

Tina from yaoxin ready to answer to your complain
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/8182/all/Tina_from_yaoxin_ready_to_answ

Sales Feedbacks (edited)
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/13/18/Sales_Feedbacks_edited

Man måste vara reggad på den sajten för att få läsa vad som står.

pl1sk3n
2010-07-24, 16:07
Nån som beställt en 8000 från Kina än?
Har börjat att luska runt lite.
Så kallade "fabrikspriser" på 2-300 $ är väll troligen nån form av scam..
Men har fått bud på 4-500 $ som känns rätt seriösa.
Tillägg för dvb-s2 40$, dvb-t 30$.
Nästa steg blir att kolla betalningsalternativ osv.

Finns annars ett företag i spanien för att slippa tull problem som säljer
en Ibox för 500€ ink. frakt.

Diskutionen om tullen / dhl tror jag inte man ska va allt för orolig för.
Möjligtvis dhl för att dom är så jä.la dåliga.

JockeGbg
2010-07-25, 10:17
För mig känns 200$ mer realistiskt än 4-500$. Jag gav i alla fall inte mer än 200$ för min och den funkar perfekt. :D

kermith
2010-07-25, 11:17
För mig känns 200$ mer realistiskt än 4-500$. Jag gav i alla fall inte mer än 200$ för min och den funkar perfekt. :D

För en 8000 eller en 800?

JockeGbg
2010-07-25, 21:35
Oopps.... ursäkta mig! Missade att det var 8000 som diskuterades. Ja då blir det såklart andra priser. :redface:

pl1sk3n
2010-07-28, 17:53
Ok ingen som beställt en gång?

För övrigt så har en av mina 500 klappat ihop, min reservbox.
Kommer till första startbilden, sen är det stop.
Med dreamup så får jag kontakt med boxen, men när det är dax
att sätta i strömsladden så händer inget.
Har prövat med annan sladd, samma resultat?

Upptäckte detta då min 7020 la av.
Den är helt svart, händer ingenting, så antar att det är hela kortet som gått.
Har ohm kollat säkringen & den är hel iaf.
Jaja efter flera års 24/7 så har den väll gjort sitt.

Tips & synpunkter mottages tacksamt

gimmen
2010-07-28, 18:33
har du provat en annan nätadapter?

pl1sk3n
2010-07-28, 18:59
Om du menar 500'an så ja.

7020 har ju sin internt.

Edit; 500'an rullar på fint igen.
Problemet va att jag hade tankat ner sista dreamup som av nån konstig anledning
inte va riktigt kompis med boxen!
Hittade denna info på nätet efter flera timmar surfande, men det lönade sig iaf.
Kan kanske va bra & tänka på om ni inte får kontakt att pröva en annan version.

Ps. i det skick boxen va så fick jag inget ip Ds.

Stickan
2010-08-15, 09:47
Jag köpte en 500S från dealextreme.com och den funkar perfekt, och dessutom är den snygg med "DM800-look". Rekommenderas verkligen, men byt till annan ac/dc-adapter, för min brann ihop rätt snabbt.

pl1sk3n
2010-08-22, 14:31
Ok, har nu fåt hem mina nya leksaker:D
Hade ju beslutsångest som sagt....vart därför en av var:rolleyes:
8K är nu igång sen ett par dar inkopplad på min toroidal med 5 sat
1w 5e 13e 19e 28e och det känns väldigt stabilt måst jag säga.

Vet inte varför en klontillverkare lägger in GP som är totalt klonfientliga.
Men eftersom kineserna hade lagt in GP2 5.0 så testa jag den under nån dag, dock inget för mig så den åkte ut.
När jag då skulle flasha om så kom vi till det ända problemet jag har märkt så här långt.....
Då oled displayerna är slut så sitter det en lcd där istället, av nån anledning så får man inte fram stop & sen ip't.
Löste det med en omstart höll inne ner knappen hela tiden, tryckte på start knappen & displayen blir grå & jag kom in i web flash:whistle:
Kör nu med http://rapidshare.com/files/40148834...tion_.rar.html (http://rapidshare.com/files/401488348/DreamEliteBH_DM8000_133B-FerrariEdition_.rar.html)
DreamElite BH 1.3.3b ferrari ed. som verkar hur stabil som helst.

Förutom 2 tuners, 1 dvb-s2 + 1 dvb-t på väg in, 1,5 tb hdd, dvd-rw, så måste jag säga att fjärren funkar helt klanderfritt till skillnad mot 800'an.

Som vanligt så låg allt & lite till i paketet, t.o.m vip kortet.
Vågar man använda det :errf: vad får man ut av det?

Till sist, jag har verkligen legat på min åf om det skulle va ok att lämna
web lr email men hon verkar inte vilja.

Vill ni köpa billiga dm 800 så går det bra här speciellt om ni köper 4 st
http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-fm/326286157-dreambox-800hd-wholesalers.html)

Knappa 170$ ink frakt & betalning via escrow:thumbup:
Har själv aldrig handlat där dock..

Vi hörs / p

http://www.comhit.net/images/buttons/reply.gif (http://www.comhit.net/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=158109)

kermith
2010-08-22, 15:26
Får man fråga vad hela kalaset kostade? :D

pl1sk3n
2010-08-22, 23:04
3500 sek ink frakt för 8k:thumbup:

Stickan
2010-08-23, 22:38
Var handlade du?

lilljotte
2010-08-24, 09:09
Vill ni köpa billiga dm 800 så går det bra här speciellt om ni köper 4 st
http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html (http://www.aliexpress.com/product-fm/326286157-dreambox-800hd-wholesalers.html)

http://www.comhit.net/images/buttons/reply.gif (http://www.comhit.net/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=158109)
Jag har försökt att handla av dom, dom håller inte vad dom lovar när det gäller priset samtidigt är jag ju inte så lite förvånad över att du inte skulle få lägga ut webadressen till din åf, för jag antar att hon vill sälja

Stickan
2010-08-24, 17:55
Ja, man undrar ju hur affärerna går med den inställningen......

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44000

Här kostar en DM800 US$ 261.40 inkl frakt. Betalning via PayPal. Jag har handlat en del saker därifrån och dom är helt ok att ha att göra med.

blackcondor
2010-08-25, 11:31
pl1sk3n (http://wap.comhit.net/member.php?u=25996) ...vart beställde du den?? är oxå sugen på en..

Domi
2010-08-25, 12:46
Ja, man undrar ju hur affärerna går med den inställningen......

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44000

Här kostar en DM800 US$ 261.40 inkl frakt. Betalning via PayPal. Jag har handlat en del saker därifrån och dom är helt ok att ha att göra med.

Hittar ingen Dream Box DM800HD PVR för kabelnätet, finns det inte eller måste man köpa en separat tuner?

Stickan
2010-08-25, 19:22
Förmodligen och då halkar du ju upp i prisnivå. :(

hish
2010-08-26, 01:36
Jag beställde två DM800 från Yaoxin. Gick hur bra som helst. Anlände snabbt också. Använder bara en just nu. PM:a om ni har frågor.

pl1sk3n
2010-08-27, 21:36
Som jag tidigare sagt ... inte så länge min åf inte vill det, men den som söker finner, bl.a här; http://www.primusat.co.uk/ c:a 410£ Inte samma pris men klart bättre än orginal. Ytterligare en åf... http://www.ferrarismartcard.com/ c:a 500$ Kan såklart inte garantera nått, köp på egen risk. Tillkommer såklart frakt + ev. moms från ferrari. Sen vet jag att det finns några åf till i eu & kina. Har dock inga närmare uppgifter om dessa. Anledning till min inledande post om köpet va att andra skulle få veta att dm 8k klon är bra.
Ps. det är alltså ingen ide' att pm'a ang. min åf, när jag får ett positivt besked så postar jag det i tråden som jag tidigare sagt Ds.

Stickan
2010-10-02, 19:58
Så var det slut med den diskussionen...........

leppen
2010-10-08, 21:41
jag har handlade en db500s från dealextreme.com för nått år sedan och den funkar bra.
Men nu tänkte jag skaffa en HD-box så jag undrar om någon har köpt en db800s från dealextreme.com?
hur är kvaliten på deras dm800 cloner?

/leppen

lonn2se
2010-10-08, 21:55
jag har handlade en db500s från dealextreme.com för nått år sedan och den funkar bra.
Men nu tänkte jag skaffa en HD-box så jag undrar om någon har köpt en db800s från dealextreme.com?
hur är kvaliten på deras dm800 cloner?

/leppen

har de 800hd överhuvudtaget ? O varför köpa clone när du kan få en orginal för rimliga pengar?

Plow
2010-10-08, 22:06
har de 800hd överhuvudtaget ? O varför köpa clone när du kan få en orginal för rimliga pengar?
Både cloner och original håller skiftande kvalitet....
Dock är supporten mycket bättre på original. Bara att lämna in och få ut en ny !

leppen
2010-10-08, 23:04
$243.50 inkl frakt
https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44000

pl1sk3n
2010-10-09, 21:55
Varfor skulle denna utmarkta trad ta slut

Den e ju all kunskap vi behover .........

att leppen 243 dollar inc frakt later dyrt.

Idag borde du kunna hitta en dm800 inc frakt for max 200 us.

Ursakta mina tecken, kor fran en live ubutu skiva just nu da mi hd lagt av:errf:

sleddog
2010-10-09, 21:59
Varfor skulle denna utmarkta trad ta slut

Den e ju all kunskap vi behover .........

att leppen 243 dollar inc frakt later dyrt.

Idag borde du kunna hitta en dm800 inc frakt for max 200 us.

Ursakta mina tecken, kor fran en live ubutu skiva just nu da mi hd lagt av:errf:

Jag betvivlar ett du hittar en DM800 under 200 USD, DHL eller UPS frakt går på ca 40 USD och skall du beställa en DM800 så kostar den inte under 165-170 USD så 210 USD är nog gränsen nu men då får du den på ett par dagar istället för DX slowmail....

Stickan
2010-10-11, 17:34
Ca 1650 sek inkl frakt för en DM800 är ju otroligt billigt. Efter 1 år har man ju ingen garanti på en originalbox heller. Fast det kan ju tillkomma litet tullkostnad förståss....

sleddog
2010-10-11, 17:41
Ca 1650 sek inkl frakt för en DM800 är ju otroligt billigt. Efter 1 år har man ju ingen garanti på en originalbox heller. Fast det kan ju tillkomma litet tullkostnad förståss....

Den är inte så liten alls, och min uppfattning efter vad jag läst och upplevt så är DX välkänt även bland tullarna.

Bättre att hitta en seriös kines på alibaba och skriva annat tullbelopp.
Du får lägga på nästan 600 i moms + avgifter OM den ovanstående boxen blir stoppad i tullen.
+ att det kan ta ett jävla tag innan du får prylarna, DX och Hong Kong mail är inte snabba...

Peterlan
2010-10-15, 20:11
+ att det kan ta ett jävla tag innan du får prylarna, DX och Hong Kong mail är inte snabba...

Vill bara säga att jag de två senaste åren köpt prylar från DX en gång i månaden och det tar nästan alltid mellan 7 och 10 dagar. En enda gång har tullen lagt sig i. Jag köper allt därifrån, behöver jag t.ex. två laddbara AA-batterier eller en kabel för 30:- så är det bara att beställa. Allt är ju fraktfritt och grejorna kommer alltid fram. Risken är väl ändå att en box drar ögonen till sig hos tullen, men det blir ju ändå billigare än att köpa här hemma.

sleddog
2010-10-15, 20:38
Vill bara säga att jag de två senaste åren köpt prylar från DX en gång i månaden och det tar nästan alltid mellan 7 och 10 dagar. En enda gång har tullen lagt sig i. Jag köper allt därifrån, behöver jag t.ex. två laddbara AA-batterier eller en kabel för 30:- så är det bara att beställa. Allt är ju fraktfritt och grejorna kommer alltid fram. Risken är väl ändå att en box drar ögonen till sig hos tullen, men det blir ju ändå billigare än att köpa här hemma.

Åker du på tull så kostar det lika mycket som en klon på tradera eller blocket, de brukar ju säljas för runt 700 spänn på dessa ställen.

Småpryttlar bryr sig inte tullen om, jag har beställt mängder via Ebay tidigare. Men köper du en större pryl som en dreambox så är risken stor just för tull.

Sen då det gäller leveranstiden så tar det ca 4-5 dagar från betalning till dess att jag fått boxarna hemlevererade, och där är inte DX i närheten ;)

leppen
2010-10-16, 22:46
jag beställde en db800 från dealextreme (och JA, jag vet att de är lite sega på att leverera. Men varorna kommer alltid i alla fall), jag återkommer med recension.

mvh leppen

ps. jag fick betala 1,654.72 SEK inklusive frakt ds.

sleddog
2010-10-18, 22:32
jag beställde en db800 från dealextreme (och JA, jag vet att de är lite sega på att leverera. Men varorna kommer alltid i alla fall), jag återkommer med recension.

mvh leppen

Ingen tull?

Bogdan
2010-10-19, 09:38
Ibland slinker paketen förbi. Men ska det vara korrekt så på en dreambox så är det 14% tull (tull kan vara allt mellan 0 och 20%) på priset på varan. Sen moms på hela summan inklusive frakt. Snabbt räknat så går det ta det man betalade och ta gånger 1,45.

leppen
2010-10-19, 17:05
Ingen tull?

vet inte än... :whistle:

sleddog
2010-10-19, 17:36
vet inte än... :whistle:
Uppdatera då du får paketet,jag har aldrig fått igenom större paket från DX tidigare utan att tulla.

sleddog
2010-10-19, 17:38
Ibland slinker paketen förbi. Men ska det vara korrekt så på en dreambox så är det 14% tull (tull kan vara allt mellan 0 och 20%) på priset på varan. Sen moms på hela summan inklusive frakt. Snabbt räknat så går det ta det man betalade och ta gånger 1,45.

Vad klassas den som om den får 14% tull?
Sen skall man inte glömma att du får betala en avgift till posten för att de tullar också, den ligger väl på 100-200 kr?
Så slutgiltiga priset från DX kan skena iväg om man inte har flyt.

LB
2010-10-19, 22:12
Som jag uppfattat saken är det ingen tull på en digitalbox.
Moms utgår däremot och min DM800C belades med moms.
Med tanke på att en clone kan bli beslagtagen var jag glad trotts det.

tokper
2010-10-20, 01:27
Om man köper från Mydalle så ska man välja EUEXP, det tar ett par dagar längre att få levereransen men den kommer alltid tullfritt och inga tillägg. Den stannar först i London så antar att svenska posten inte vet om att det ska läggas på tull eller liknande när de kommer från England då.

Har iaf fungerat bra för mig.

pl1sk3n
2010-10-26, 21:47
Till er som köpt dm8k med lcd, nu fins ett oled paket att köpa.

http://http://www.aliexpress.com/product-fm/351280447-DreamBox-DM8000-Upgrade-Package-3-in-1--wholesalers.html

Kostar dock 120$ så jag kommer vänta tills priserna sjunker:errf:

Men om ni inte kan vänta...

tjena
2010-11-08, 12:27
nån som köpt DM500HD från kina? var ? pris?
slapp ni tull o moms då?

Raskus
2010-11-08, 13:47
Var köper man en D800-klon bäst och billigast nu?

Axan
2010-11-08, 14:36
Jag köpte från mydalle.com och valde fraktalternativet euexp och det var inga problem. Tror jag betala ca 1450kr inkl frakt för en DM800

tjena
2010-11-08, 19:46
kollade där på mydalle..
500HD är ju dyrare än 800HD...men kanske går ner i pris när dom börjar sälja den där
är ju tvärt om när man handlar i sverige...

leppen
2010-11-12, 17:49

mvh leppen

Nu har boxen kommit, jag slapp tullen men den låg 2 veckor hos Hong Kong Post p.g.a. de var överbelastade.
Den kom med SIM 2.01, SSL 76A, Tuner rev. L3 och Gemini 5.10, bara att lägga in mgcamd och 2sub - sedan har det rullat i 4 dagar utan problem.
Men nu är jag lite less på Gemini, jag har aldrig gillat den. Kan man lägga in OpenPLi® v1.0 rakt av?

/leppen

linkan77
2010-11-12, 19:35
Har sökt på forumet om dreambox 500 som blir svart dvs ingen bild bara den gröna lysdioden lyser. Jag kan fixa det via att flascha om den, men vad beror det på. Nu är det 4:e boxen som råkar ut för detta.

Det verkar ju inte vara timebomb eftersom detta kan man väll inte fixa via flachning?

leppen
2010-11-12, 21:54
Nu har boxen kommit, jag slapp tullen men den låg 2 veckor hos Hong Kong Post p.g.a. de var överbelastade.
Den kom med SIM 2.01, SSL 76A, Tuner rev. L3 och Gemini 5.10, bara att lägga in mgcamd och 2sub - sedan har det rullat i 4 dagar utan problem.
Men nu är jag lite less på Gemini, jag har aldrig gillat den. Kan man lägga in OpenPLi® v1.0 rakt av?

/leppen

Jag svarar på min egen fråga.... Det gick alldeles utmärkt!
Jag flashade först med OpenPLi® v1.0 och innan omstart flashade jag in ssl76C

/leppen

Plow
2010-11-12, 23:04
Har sökt på forumet om dreambox 500 som blir svart dvs ingen bild bara den gröna lysdioden lyser. Jag kan fixa det via att flascha om den, men vad beror det på. Nu är det 4:e boxen som råkar ut för detta.

Det verkar ju inte vara timebomb eftersom detta kan man väll inte fixa via flachning?

Tror att det är något med nätadapptern...Vet en som också har det problemet och som bara kan ha en sat inkopplad...

linkan77
2010-11-12, 23:14
Men det blir bättre efter jag har flaschat den. Trodde det var nätadaptern oxå men jag testade olika adaptrar men det var bara svart bild.

Men dreamup har fått kontakt med boxarna jag hadde fel på, och sedan har dom fungerat.
Det enda jag märker av nu är att den hänger sig lite väl mycket, fick ett tips här på forumet att man skall byta till 12v 3a

skiman
2010-11-13, 16:26
Hur verkar dm800eu vara. Jag ser att de har direktbetalning vilket jag uppskattar.
Var levereras dessa ifrån? Blir det svensk moms?

sleddog
2010-11-13, 17:01
Hur verkar dm800eu vara. Jag ser att de har direktbetalning vilket jag uppskattar.
Var levereras dessa ifrån? Blir det svensk moms?

De levereras från Kina, huruvida det tillkommer tull är svårt att veta på förhand. Har du tur så kan du säkert slippa tull, eller så blir det en hyfsat låg tull avgift på 300:- ungefär.

skiman
2010-11-13, 17:12
Nja blir det någon kostnad så är det väl först och främst svensk moms som är 25% av värdet på varan inkl fraktkostnad.

anteisr
2010-11-13, 17:19
Hej

Jag har handlat en del från dm800.eu och inte fått vare sig moms eller annat påslag. Har betalt med paypal. Det tar en styvt 2 veckor innan varorna kommer utkörda med posten företags paket. Varorna kommer från mydalle så egentligen så kan du handla direkt därifrån och få det billigare. Ta då leverans via euexp.

Men som jag resonerade så kändes det bra att handla från nån som säger att de har garanti på grejjerna men fick en box som var felande och har skickat en antal mail till dom på dm800.eu men inte hört något tillbaka så garanti det har man inte därifrån.

Så mitt tips, köp direkt från mydalle, använd paypal och leverans via euexp så blir det typ halva priset

//Anders

tokper
2010-11-14, 17:21
Jag har fått skicka in min box till mydalle och det har inte varit nåt problem. Tog väldigt lång tid (1 månad) men fick tillbaka en ny :)

Hej

Jag har handlat en del från dm800.eu och inte fått vare sig moms eller annat påslag. Har betalt med paypal. Det tar en styvt 2 veckor innan varorna kommer utkörda med posten företags paket. Varorna kommer från mydalle så egentligen så kan du handla direkt därifrån och få det billigare. Ta då leverans via euexp.

Men som jag resonerade så kändes det bra att handla från nån som säger att de har garanti på grejjerna men fick en box som var felande och har skickat en antal mail till dom på dm800.eu men inte hört något tillbaka så garanti det har man inte därifrån.

Så mitt tips, köp direkt från mydalle, använd paypal och leverans via euexp så blir det typ halva priset

//Anders

skiman
2010-11-14, 19:32
Jag beställde en 800c nu från Dalle men något halva pris blir det inte. Totalt 1618:- hitills men sedan beror det på då vilka avgifter som tillkommer.

anteisr
2010-11-14, 23:00
Ja, jag drog nog till lite med halva priset :) men billigare blir det ju iaf

//Anders

aminders
2010-11-15, 05:30
Vad har hänt med 8a8f8.com?
Finns bara snack om ferrari?

Silverse
2010-11-15, 09:19
Är det 800c man ska beställa från dalle om man vill ha den till comhem?

/S

wildone
2010-11-15, 09:34
svar ja.
C = Cable
S = Satellit
T = Terrestial (Marksänt)

JockeGbg
2010-11-15, 14:29
Vad har hänt med 8a8f8.com?
Finns bara snack om ferrari?

Pågår tydligen ett litet "krig" mellan Ferrari-teamet och SIM2.01-teamet som påstås ha försökt slå ut Ferrari-korten med diverse skadlig kod mm mm. P g a detta har forumet bestämt sig för att stänga ner Sim2.01-avdelningen. Är inte speciellt insatt i detta men lite kan läsas bl a här.

http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/topics/23333/Attempts_to_kill_Ferrari_Team#Post23333

skiman
2010-11-15, 17:39
Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?

JockeGbg
2010-11-15, 17:54
Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?

Inget alls skulle jag tro. Images för Sim 2.01 finns ju att ladda ner på andra ställen.

Exempelvis här: http://www.dm800sim2.com/sim2/index.html

Själv kör jag DREAM ELITE V.133DV3 PHOENIX EDITION som jag personligen tycker är den bästa image som finns just nu.

xlr8
2010-11-19, 15:09
Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.

Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.

Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.

Silverse
2010-11-19, 17:44
Hej,

Hur är det med antal tuners på en 800c från dalle?
Är det då en tuner men med plats för fler eller är det flera redan?
Eller hat jag missuppfattat 800an?

/B

skiman
2010-11-19, 20:04
Går det inte att flasha via nätverkskabeln?

xlr8
2010-11-19, 20:26
DM800'an levereras med en tuner och det finns bara plats för en tuner i den.

Normalt kan man flasha DM800'an över lan men i det här fallet hade jag laddat i en image som inte var gjord för den här versionen av bootloader vilket gjorde att det inte var möjligt att komma åt den via lan. (om jag förstod det hela rätt)

skiman
2010-11-20, 09:28
Min 800c;a som jag beställde 14nov från mydalle skickades idag 20nov.
De var lite sura för jag betalade via "wire" och de tycker att deras bank tar för mycket betalt.
Det är ju något för dom själva att lösa. Jag betalade min banks kostnad 50kr så det får räcka.
De vill att man ska handla med kreditkort men då blir man länkad till paypal och dit vill man inte ha sitt kort anslutet.
De har ju också wire som ett alternativ för betalning angivet på sin sida.

sleddog
2010-11-20, 12:43
Min 800c;a som jag beställde 14nov från mydalle skickades idag 20nov.
De var lite sura för jag betalade via "wire" och de tycker att deras bank tar för mycket betalt.
Det är ju något för dom själva att lösa. Jag betalade min banks kostnad 50kr så det får räcka.
De vill att man ska handla med kreditkort men då blir man länkad till paypal och dit vill man inte ha sitt kort anslutet.
De har ju också wire som ett alternativ för betalning angivet på sin sida.

Varför vill du inte ha ditt kort anslutet till Paypal?
Paypal är ju helt suveränt på många sätt, du har bl a ett skydd från att bli blåst...

skiman
2010-11-20, 16:08
De har har haft problem med hackade konton. Jag tycker inte att säkerheten känns så bra och visst man kan säkert till slut ibland lyckas få tillbaka en slant men hur mycket arbete har man inte lagt ner då gissningsvis.

skiman
2010-11-20, 17:45
Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.

Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.

Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.

Fanns det ingen image i den vid leverans?
Var finns en kabel för 80kr?

razorx
2010-11-20, 17:56
Finns för 38,60kr på elfa annars https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=25-301-25&toc=20696

skiman
2010-11-20, 18:49
Finns för 38,60kr på elfa annars https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=25-301-25&toc=20696

Ok jag missade det att jag har ingen dator med en sådan port så det måste bli en usb-seriell då och det blir någon krona extra.
Går det inte köra usb-usb när det gäller en 800?

Dinkan
2010-11-20, 20:03
Jag beställde en dm800 ifrån mydalle för ett tag sen. Funkade bra i någon vecka, sen dog tunern. Jag kontaktade dom och fick till svar att det var inga problem. Jag skulle skicka den till dom så skulle de skicka en ny L3 tuner. Jag skickade iväg den till dom men har inte hört något ifrån dom sen dess. Det har gått 5 veckor sen jag skickade till dom. Och dom svarar inte heller på mail när jag frågar dom vad som hänt med min tuner.

Dom verkar mest intresserad av att sälja sitt skräp och sen inte stå för skiten om den inte håller.

Någon som vet någon annan bättre sida där jag kan beställa en L3 tuner till ett hyggligt pris?

xlr8
2010-11-20, 20:03
Fanns det ingen image i den vid leverans?
Var finns en kabel för 80kr?

Jo den hade en gemini-image när den levererades men ville prova en annan image.
Jag köpte min nollmodemskabel på Kjell & Co.

truckis
2010-11-21, 10:20
"DINKAN" Ta kontakt med mydalle via "live chatten" på deras hemsida. Då brukar dom svara. Dom brukar vara anträffbara fram till 14-tiden på vardagar...

Dinkan
2010-11-21, 10:26
Tack Truckis. Jag ska prova det. Återkommer med information hur det går om någon är intresserad

skiman
2010-11-21, 14:58
Jag beställde en dm800 ifrån mydalle för ett tag sen. Funkade bra i någon vecka, sen dog tunern. Jag kontaktade dom och fick till svar att det var inga problem. Jag skulle skicka den till dom så skulle de skicka en ny L3 tuner. Jag skickade iväg den till dom men har inte hört något ifrån dom sen dess. Det har gått 5 veckor sen jag skickade till dom. Och dom svarar inte heller på mail när jag frågar dom vad som hänt med min tuner.

Dom verkar mest intresserad av att sälja sitt skräp och sen inte stå för skiten om den inte håller.

Någon som vet någon annan bättre sida där jag kan beställa en L3 tuner till ett hyggligt pris?

Jag har förstått att det finns en svaghet med tuners i vissa Dreamboxar.
Håller de dålig kvalitet även för övrigt?
De tyska originalboxarna görs ju också i Kina dock kan det ju skilja då i komponenter och kontroll.

sleddog
2010-11-23, 13:45
Kvaliteten varierar en del, och jag rekommenderar inte L3 Tunern

fredda2k
2010-11-23, 17:02
Tänkte precis beställa en ny från Mydalle när min gamla DM500 bara låser sig och kräver omflashning via nullkabel för att fungera hackigt ett par dagar för att sen kräva ny flashning igen (provat mängder med images och tror det är nått hårdvarufel då den varit så nästan från början). Och här kommer frågan.. vilken shipping method rekommenderar ni som beställt en del från Kina för minst risk att tullen stoppar mitt paket?

Dinkan
2010-11-23, 17:24
Lite uppdatering.

Jag pratade med mydalle på live chatten. De påstod att de hade testat tunern och att den fungerade jättebra och att dom informerat mig om detta, vilket de inte har gjort (och de hade ju inte svarat på mina mail heller). Detta gjorde de den 20 okt. Hur som så förklarade jag igen att tunern inte alls fungerar som den ska. Den lägger av när den är kall. Och fungerar bra när den blir varm. Så den fungerade inte med fläkt i boxen men utan. Detta problem är tydligen ett vanligt problem pga dåliga kondningar. Jag visade dom ett forum där detta problem beskrivdes.

Då löste sig allt plötsligt och de skickade en ny tuner till mig. Så den dyker väl upp om några dagar. Så håller tummarna på att den funkar ordentligt nu.

tokper
2010-11-23, 22:27
Fint att Dalle redan lagt upp en clone på DM 800 SE
http://www.mydalle.com/dreambox-dm-800hd-se_p885.html?zenid=tne5ghi8c5nc16clh8a6084la2

tjena
2010-11-24, 19:01
nån som vet skillnaden på en DM 800 SE och en vanlig 800
mer än att det är HDMI på SE....

razorx
2010-11-24, 19:15
Du kan ju börja med ett kika i fakta bladet från dmm.
http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-800-hd-se#td

Letalis
2010-11-29, 20:23
Någon som vet vad skillnaden mellan en DM800s och en DM800+s é?
Kan inte hitta någon direkt skillnad. Eller så är jag blind.

Muggesand
2010-11-29, 20:38
det är väl rev.M på tunern istället för rev.L3

sleddog
2010-11-29, 22:25
det är väl rev.M på tunern istället för rev.L3

Korrekt, jag är dock ruggigt försiktig med att beställa dessa Alps kloner...
Skulle vara kul att höra om någon testat Rev M och om de verkligen är bättre.
Alps rev K funkar klockrent, beställde en DM800 med L3 tuner och det blev en retur av tunern, Fick hem Rev K och då funkade allt igen.

ch3cn
2010-11-29, 23:12
Korrekt, jag är dock ruggigt försiktig med att beställa dessa Alps kloner...
Skulle vara kul att höra om någon testat Rev M och om de verkligen är bättre.
Alps rev K funkar klockrent, beställde en DM800 med L3 tuner och det blev en retur av tunern, Fick hem Rev K och då funkade allt igen.

Hello.

Jag kan bekräffta att nya Rev M tunern är bättre iaf dom boxarna jag har haft göra med. Jag fick ca 20% bättre SNR men den nya turnen och boxen blir inte alls lika varm som med L3.
Klar förbättring.

//ch3cn

sleddog
2010-11-29, 23:42
Hello.

Jag kan bekräffta att nya Rev M tunern är bättre iaf dom boxarna jag har haft göra med. Jag fick ca 20% bättre SNR men den nya turnen och boxen blir inte alls lika varm som med L3.
Klar förbättring.

//ch3cn

Känns som om jag hellre tar feedback mot en som inte handlar med boxar för att det skall vara objektivt ;)
Inte för att jag tror att du ljuger men...:cool:

ch3cn
2010-11-30, 12:25
Känns som om jag hellre tar feedback mot en som inte handlar med boxar för att det skall vara objektivt;)
Inte för att jag tror att du ljuger men...:cool:

sleddog absolut ska du ha feedback av en som inte handlar med boxar just bara för att det ska vara objektivt. Delar bara mina erfarenheter mellan L3 och M tunern. Min förra box som hade L3 tunern vart riktigt het efter några timmars HD tv tittande fick problem med att bilden frös osv.

Men med den nya tunern så är boxen inte alls lika varm, vist den blir jummen men inte HET som förut. sen att SNR vart betydligt bättre är bara plus för min del.

//ch3cn

skiman
2010-11-30, 20:53
Jag fick min 800 HD idag från Dalle. la ordern 14 nov. När jag startar den så visas hela tiden "laddar Enigma 2" på skärmen och den texten försvinner ej men boxen tycks fungera som den ska? Går iaf att se de fria kanalerna.

sleddog
2010-11-30, 21:24
Jag fick min 800 HD idag från Dalle. la ordern 14 nov. När jag startar den så visas hela tiden "laddar Enigma 2" på skärmen och den texten försvinner ej men boxen tycks fungera som den ska? Går iaf att se de fria kanalerna.

Vad hade du förväntat dig? Om du inte stoppat i programkort och laddat ner cam så brukar bara FTA funka?:o

lillen00
2010-12-01, 00:54
Jag har problem med ReV K men inga problem med L3.

skiman
2010-12-01, 07:04
Vad hade du förväntat dig? Om du inte stoppat i programkort och laddat ner cam så brukar bara FTA funka?:o

Jag har inget programkort. Måste man ha det?

matkoh
2010-12-01, 07:50
Hmmm.

Inget abbonemang -> ingen bild. Vad tror du !!

skiman
2010-12-01, 08:35
Hmmm.

Inget abbonemang -> ingen bild. Vad tror du !!

Det finns något som "fria kanaler" käre Watson eller kan man inte köra en box som klient utan kort och med bild :-)
Hur som helst så ska det vara så att texten i nedre vänstra hörnet visar att Enigma 2 laddas.
Det är en ganska förvirrande konstruktion för man får en känsla av att det hela har fryst.
Dock efter några omstarter/kanalsökning så visades den kanal jag senast valt när jag stängde boxen.
Notera att boxen precis tagits i drift o.s.v. med allt vad det innebär med en ny obekant produkt för mig så var lagom stöddig.
Alla får vackert lära sig de kunskaper de inte föddes med eller hur.
All tid man lägger ner på att skaffa sig kunskap på t.e.x. en Dreambox betyder att man får avstå från annan kunskap där någon annan kan glänsa.

matkoh
2010-12-01, 08:42
Hmmm.

Tyvärr så finns inga "fria kanaler" för det nordiska utbudet via satellit, då det strider mot upphovsrätten. Alla kanaler kräver ett abb av något slag, går dock att se de "fria kanalerna" med Viasats egen box. Dock INTE med en Dreambox automagiskt.

sleddog
2010-12-01, 12:19
Jag har problem med ReV K men inga problem med L3.

Kan ju vara så att kvaliteten varierar på L3.

skiman
2010-12-01, 13:42
Hmmm.

Tyvärr så finns inga "fria kanaler" för det nordiska utbudet via satellit, då det strider mot upphovsrätten. Alla kanaler kräver ett abb av något slag, går dock att se de "fria kanalerna" med Viasats egen box. Dock INTE med en Dreambox automagiskt.

Må så vara men Comhem har fria via kabelnätet och det är det som gäller för min del just nu iaf. STORT C ska det va. Skönt att slippa en snöig parabol.

sleddog
2010-12-01, 13:44
Må så vara men Comhem har fria via kabelnätet och det är det som gäller för min del just nu iaf. STORT C ska det va. Skönt att slippa en snöig parabol.

Finns kepsar till LNB, funkar kalas ;)

kecord
2010-12-02, 00:43
Köpte två DM500s boxar från mydalle men har problem att låsa transponder 11216 (tv4 m.m.) på Thor med båda boxarna.
Signalstyrkar hoppar upp och ner, inge problem på de andra transpondrarna, där får jag 90%+.
Har testat Pli Jade3 och OpenPLI med samma problem.
Lnb är en quad av okänd modell.

Org. box + DM600s funkar utmärkt med alla kanaler.
Någon som råkat ut för samma problem eller har någon lösning?

kavvis
2010-12-02, 09:12
japps.. kass tuner i boxen.. Bara ha kasta eller försöka skicka tillbaks och hoppas på att få en ny!

tjena
2011-02-09, 17:30
har någon köpt 500HD från kina ?

wildone
2011-02-09, 20:55
Har inte sett någon som säljer 500HD ännu, eller har du hittat någon? Jag har sett flera annonser, men när man frågar efter dem så finns de inte för försäljning ännu.

sleddog
2011-02-09, 21:08
har någon köpt 500HD från kina ?

Det finns inga DM500 HD, däremot en box med liknande funktioner som heter DVB500HD, den har dock en udda image som tydligen bara stödjer CCcam.

tjena
2011-02-12, 12:58
söker man på alibaba efter 500HD så finns det till salu...ibland med foto på en 500HD som ser ut som orginal..
men dom har även foto på en vanlig 500 .som dom kallar 500HD
men kanske risk för att man blir blåst då om man handlar där..

Stickan
2011-02-15, 09:39
Priset är ju inte så där våldsamt lågt jmf med här hemma. Kan nog vara värt att handla hemma med tanke på garantier etc, och få en originalbox.

beck777
2011-03-15, 09:03
Hej!

Är på jakt efter en 800hd från kina.
Är det ok att fråga efter en bra SÄLJ och BOX referens via PM ?? (dhgate, ali etc..)

Vill ju ha ett bra exemplar! Tack på förhand...

//beck

wildone
2011-03-15, 09:27
Jag har handlat från mydalle.com, det har fungerat felfritt och hade t.o.m ett garantiutbyte de skötte exemplariskt.
Köpte en 800 nu för 1500 inkl frakt, tycker det är rätt prisvärt. Leveranstiden är ca en vecka.

LumberJack
2011-03-15, 09:34
Kan även jag bekräfta att det fungerat kanon att beställa från mydalle. Min 800 har snurrat på bra. Dock är inte klonfjärrarna lika "sköna" att trycka på som original så jag kör en originalfjärr till min.

s4ndm4n
2011-03-15, 09:53
Jag har även jag handlat från mydalle.com ett par gånger och det har fungerat bra. Boxarna (800HD) fungerar bra, men instämmer med LumberJack att fjärrkontrollen inte är speciellt "skön".

beck777
2011-03-17, 13:42
Härligt! 1 st på G från Dalle nu.
Ni säger att de är preppade med Gemini...
Funkar Blue Panel Addons för att installera cammar etc.. ?
Eller måste man installera dem manuellt ?

Tänkte främst på Mgcamd...

truckis
2011-03-17, 18:15
Manuellt, cccamd finns förinstallerad på den

moonroy
2011-03-19, 10:46
Jag kör Dream Elite Black Hole 1.33D idag på min klonade 800. Inte för att det behövs, men är lite sugen på att byta upp till New DreamElite v1.0 HD DM800. Hittar dock ingen som är färdigpatchad för kloner. Har för mig att man kan trycka på en orginalimage, och sen inte starta upp den utan istället flasha in en ny SSL. Hur gör ni andra?

Spidde
2011-03-19, 15:57
Hur lång tid brukar leveransen ta från mydalle.com??

truckis
2011-03-19, 19:11
räkna med ca. 10 arbetsdagar +/- 2 dagar med euexp...

Schwede30
2011-03-21, 11:22
Är lat!

Orkar därför inte läsa igenom alla de tidigare 92 sidorna.

Utan:
Finns det någon bra klon? (alltså i klass med en äkta Dreambox)
Priser?

/Ingemar

LumberJack
2011-03-21, 12:57
Ja du var då verkligen lat, kolla bara några rader upp, ev föregående sida

Är lat!

Orkar därför inte läsa igenom alla de tidigare 92 sidorna.

Utan:
Finns det någon bra klon? (alltså i klass med en äkta Dreambox)
Priser?

/Ingemar

Schwede30
2011-03-21, 13:33
OK,

Du menar Mydalle som slaktas på sidan 88 och hyllas på sidan 91... ;-)

LumberJack
2011-03-21, 14:25
Titta du orkade läsa ;)

Jag har bara bra erfarenheter av mydalle. Har beställt därifrån 2 ggr. Men så är det väl alltid var man än handlar så finns det folk som hamnat i kläm och blivit missnöjda. Jag måste i alla fall understryka att det är BRA kvalitet för pengarna (gäller de 800HD sim2.01 boxar jag hanterat)
Fjärrkontrollerna har inte samma känsla som original men annars märker jag inte någon skillnad (om man frånser image-biten)

OK,

Du menar Mydalle som slaktas på sidan 88 och hyllas på sidan 91... ;-)

Spidde
2011-03-25, 20:01
Fick min box idag. Tog bara 7 dagar från mydalle

vhek
2011-03-26, 19:04
Detta är mitt första inlägg här på comhit. En förhoppningsvis enkel fråga. Ni som handlat från dalle har ni fått betala tull/moms på grejerna? Och hur mycket är det som man måste betala isåfall?

/vhek

LumberJack
2011-03-27, 14:20
Har handlat 2ggr och inte fått betala varken moms eller tull.

vhek
2011-03-27, 14:40
Har handlat 2ggr och inte fått betala varken moms eller tull.

Vilket transportsätt valde du?

wildone
2011-03-27, 15:20
Jag har handlat 6 gånger, en gång åkte jag på tull och det var den gången jag köpte genom en bulvansida (ff mydalle som levererade)
Valt euexp de senaste 4 gångerna och det tar ca 7-10 arbetsdagar för paketet att komma.

vhek
2011-03-27, 15:37
Hur kan man hitta "billiga" canal+ och viasat abonnemang?

wildone
2011-03-27, 15:49
www.canaldigital.se (http://www.canaldigital.se) & www.viasat.se (http://www.viasat.se)

All annan diskussion gör du bäst i att låta bli och läsa denna först (http://www.comhit.net/content.php/170-regler_1)

vhek
2011-03-27, 16:32
www.canaldigital.se (http://www.canaldigital.se) & www.viasat.se (http://www.viasat.se)

All annan diskussion gör du bäst i att låta bli och läsa denna först (http://www.comhit.net/content.php/170-regler_1)

japp var dom länkarna som jag leta efter. Men så billigt var det inte. ;)

altair4
2011-04-01, 11:12
Nu verkar Mydalle ha DM 500HD i lager: http://www.mydalle.com/dreambox-dm-500hd-in-stock-now_p501.html

Blev sugen på beställa en. Vad tror ni att det är för image och går det att byta image till den? Står inte något om sim, bootloader etc.

Deas
2011-04-01, 11:37
Vad jag har hört så är det nån egen image dom plockat fram på någon gamal Gemini grund. Fungerar inget vidare. Och verkar inte gå att flasha in något nyare p.g.a. bootloader spärrar m.m. Men det är bara vad jag hört, någon som hört nått annat eller kanske själv testat?

altair4
2011-04-01, 11:42
Jo fast det var nån specialversion de sålde på Aliexpress tror jag. Denna på Mydalle har ju varit "Coming soon" i över ett år.

Deas
2011-04-01, 11:52
Jo men det kan ju vara samma med denna, vi får vänta och se tills någon plockat hem och testat en helt enkelt :) Eller så maila mydalle så får ni väl svar på tal!

altair4
2011-04-01, 12:03
Den här kostar dubbelt så mycket som de tidigare "DM 500HD" med dessutom.

edde1
2011-04-01, 15:44
Den DM500HD på Mydalle ligger väll på ca 1800kr med frakt. Är det lönt för en Clone? Kommer den ha samma kassa bildkvalite som 800HD hade på SD kanalerna? Blir intressant att följa

LumberJack
2011-04-02, 08:58
Den DM500HD på Mydalle ligger väll på ca 1800kr med frakt. Är det lönt för en Clone? Kommer den ha samma kassa bildkvalite som 800HD hade på SD kanalerna? Blir intressant att följa

Vet inte om du fått ett söndagsex då min 800 från dalle har kanonfin bild på SD kanalerna.

Deas
2011-04-02, 09:14
Kör du med DVI eller SCART då eller? För jag har många polare som kör med DM800HD kloner (alla är dock inte från Mydalle) men dom har kanonbild, man ser inget större skillnad på kvaliten på varken SD eller HD kanalerna gemfört med en original box.

tjena
2011-04-02, 13:57
märkligt att 500hd är dyrare än 800hd.
är ju tvärtom med orginal..
kanske sjunker i pris efter att tag..
nån som beställt 500hd än?

wildone
2011-04-02, 14:16
Dm800 är gamla modellen, DM500HD lär bli billigare än DM800SE som inte är släppt ännu. (vad jag sett)

Stickan
2011-04-03, 09:48
Någon som köpt en DM8000? Priset är ju attraktivt hos Dalle Vilken postfirma skall man välja?

wildone
2011-04-03, 10:35
EUEXP fungerar bra, tar ca 8-10 dagar för leverans. Om jag förstått det rätt skickas paketet via England och missar den tyska granskningen i tullen

Stickan
2011-04-03, 10:43
OK, då är frågan om boxen är prisvärd, dvs funkar med t ex Dream Elite.

wildone
2011-04-03, 11:27
Ja det finns ju Dream Elite images i filarkivet, sen hur bra den här 8000 klonen är vet jag inte.

Stickan
2011-04-03, 12:36
Jag kör DreamElite och LT (BarryAllen) på min original DM8000 och funderar på att komplettera med en clone i vardagsrummet som ersättning för en DM7020. Prislappen hos Dalle är litet lockande.

exel
2011-04-04, 10:59
hejsan..är det nån mera som har provat dreamer 500 hd? fick hem en för nåra veckor sen.märkte att det var någon annan images än vad jag har i min orignal dm500hd, nån som vet om det går att flasha om en dreamer 500hd med tex gemeni,pli ??

tjena
2011-04-04, 15:29
köpte du på mydalle? exel..
funkar den bra?
borde väl gå att flasha in en ny...kanske bäst att ta en äldre version...
bara att testa ju..

exel
2011-04-04, 19:34
Ne köpte den på aliexpress ,funkar gör den men de går bara köra cccam som klient och så är subtiteln konstig värkar inte finnas åäö :( men annars går den. Skulle vilja köra en annan images men hittar ingen info om det går

camane007
2011-04-06, 11:26
Tänkte beställa en DM800 tror att det det nyast model med Gemini 5.2...?????
http://www.alibaba.com/product-gs/422382261/2011_DM800_Dreambox_dm800_gemini_5.html

Är det nån som har erfarenhet av detta ?

pl1sk3n
2011-04-06, 14:36
@ Stickan

Kör dream elite på mina 2 st 800 & min 8k kloner, funkar hur bra som helst.

Bästa imagen imho.....

Stickan
2011-04-08, 22:46
OK, var köpte du din DM8k?

ricki
2011-04-13, 12:35
Hur länge håller tullen på försändelsen, så man vet om man får betala avgift?

ricki
2011-04-13, 17:13
Hur länge håller tullen på försändelsen, så man vet om man får betala avgift?

Den är på väg till mig, 20 timmar låg den hos tullen.

vhek
2011-04-14, 15:22
Någon som har en http://www.mydalle.com/dreambox-800-dm800-hd-v76-pvr-satellite-receiver-with-sim-201-new-alps-m-tuner_p920.html ? och isåfall vilken image kör ni på? min bild "fryser" flera gånger i minuten. Tacksam för tips.

truckis
2011-04-14, 18:37
Har du flera boxar kopplat till samma konto?

Loranga
2011-04-15, 19:18
Nu blev jag orolig... Har beställt 2 Kinaboxar med Dreambox logon på. Paketet skickas via DHL. Till min fasa såg jag att paketet låg i Leipzig (Tyskland) Behöver man vara orolig att de kan beslag ta boxarna där?

Muggesand
2011-04-15, 22:26
Nope, det ska du inte behöva vara. Dom går nästan alltid via tyskland.

Sent from my SAWEE10 using Tapatalk

Loranga
2011-04-15, 23:53
Nope, det ska du inte behöva vara. Dom går nästan alltid via tyskland.

Sent from my SAWEE10 using Tapatalk

Tack för det.

JockeGbg
2011-04-16, 00:43
Tack för det.

Helt säker kan du aldrig vara. Jag och flera med mig har blivit av med sin box i Leipzig.

ricki
2011-04-16, 11:30
Om dom bara inte begärde Ockerpriser

ricki
2011-04-16, 12:20
Jag kommer aldrig att ändra uppfattning, ockerpriser på orginalen

Deas
2011-04-16, 12:33
Det är ju olika för var mans öga... Man får vad man betalar för... Det är som med bilar, du kan köpa en Kia som fungerar skit bra och allt, inga direkta finesser eller så utan den tar dig från A till B... Sen kan du köpa en Audi, kostar kanske 3 gånger mer, fungerar lika bra att ta dig från A till B, men där är lite fler finesser, skönare körning, bättre komfort m.m...

Så som sagt, det är upp till var och en, men det slutar med att man får vad man betalar för!

budhit
2011-04-16, 20:04
Lite annat, körde in image Gemini 4.7 non bomb500 maxvar från filarkivet i en ny kina box, det fungerar ju men jag kan inte göra knappt några inställningar i menyerna alls trots att alternativen finns där !
Vad för fel ?

tjena
2011-04-16, 21:31
Det är ju olika för var mans öga... Man får vad man betalar för... Det är som med bilar, du kan köpa en Kia som fungerar skit bra och allt, inga direkta finesser eller så utan den tar dig från A till B... Sen kan du köpa en Audi, kostar kanske 3 gånger mer, fungerar lika bra att ta dig från A till B, men där är lite fler finesser, skönare körning, bättre komfort m.m...

Så som sagt, det är upp till var och en, men det slutar med att man får vad man betalar för!
gäller inte db ,då alla tillverkas i kina....
och då betalar man lite förstås.....
nog ingen som vill skänka bort pengar..

bulle
2011-04-22, 14:12
Då har då även jag beställt en DreamBox DM500C Silver från crown-sat.com för 560kr inkl frakt.

Skickar dom bekräftelse när dom skickat paketet med tracking number?

tjena
2011-05-03, 17:10
nån som fått hem en 500HD från kina...
från mydalle kanske..isåfall funkar det bra?

Stickan
2011-05-04, 17:06
hejsan..är det nån mera som har provat dreamer 500 hd? fick hem en för nåra veckor sen.märkte att det var någon annan images än vad jag har i min orignal dm500hd, nån som vet om det går att flasha om en dreamer 500hd med tex gemeni,pli ??

Hur har det gått? Funkar det med att ladda in en ny image? Så här står det i deras annons, ser ut som om dom glömt ett "not" som andra ord:

Notice:
Do update any new Image on the box.until we release the Image

r1y2
2011-05-06, 01:24
nån som fått hem en 500HD från kina...
från mydalle kanske..isåfall funkar det bra?

Hämtade ut den ifrån Posten igår, beställde den 24 april från mydalle.

Nu funkar den men det är lite dålig signal på några HD-kanaler, plus att ESPN HD & Canal Extra 3D har jag inte fått in. Tror att jag måste justera parabolen lite.

Än så länge har den funkat, har dock inte provat byta image på boxen.

exel
2011-05-06, 13:46
ne har inte hittat någon annan images..så jag kör med den som var i den, det enda som inte går så bra är subtiteln blir konstiga åäö + att texten går i 300 =(((

Stickan
2011-05-06, 15:40

Nu funkar den men det är lite dålig signal på några HD-kanaler, plus att ESPN HD & Canal Extra 3D har jag inte fått in. Tror att jag måste justera parabolen lite.

Blev det någon merkostnad för tull/post?

tjena
2011-05-06, 20:24

dreamboxen är känsligare än andra boxar,vad gäller parabol..kräver rätt inställd parabol....
särskilt då HD kanalerna..
vad heter imagen på den? kanske dumt att byta om den funkar som ligger på..

r1y2
2011-05-07, 17:10
Blev det någon merkostnad för tull/post?

Slapp tull/moms, valde frakt med EUEXP.

dreamboxen är känsligare än andra boxar,vad gäller parabol..kräver rätt inställd parabol....
särskilt då HD kanalerna..
vad heter imagen på den? kanske dumt att byta om den funkar som ligger på..

Image: Newnigma2-Release-2011-01-22
CCcam 2.2.1 var det på dreamboxen och den fungerade mot Newcamd-servern.

tjena
2011-05-08, 11:29
hur funkar texten för dig r1y2 ?
har du konstiga åäö ochså?
borde väl funka samma på alla db om man laddar ner ett textprogram

Stickan
2011-05-09, 16:06
Vad är det för SSL i DM500HD? Möjligen SSL80F? Någon som vet?

Stickan
2011-05-10, 20:08
Jag fick ett paket från Posten idag, beställt den 2 maj. Innehållande en DM500HD fråbn MyDalle. Den är utrustad med Newnigma2 och fungerar lika bra som min original 500HD. Textning funkar som normalt. Auto med 2sub på SD-kanaler och manuellt val för HD-kanaler. Inga problem med åäö (eller tull/post). Positivt överraskad! :)

Däremot så skall man nog inte ladda in någon annan img innan det kommer upp en sådan på MyDalles downloads.

Någon timme senare......................

Efter att ha lagt in en recviderad kanallista, startar boxen upp med startbild, men sedan står den bara och blinkar med röd diod. Lagom kul.....

Undrar om jag vågar lägga in en Ferari PLI.

Stickan
2011-05-10, 23:31
Jag försökte ladda Newnigma via web men det gick inte. DreamUp fixade dock det, så nu rullar det på som det skall. :)

Vidare kan jag rapportera att det finns en USB-anslutning på baksidan för inkoppling av USB-minne etc. :)

tjena
2011-05-11, 15:50
Stickan vad fick du betala i frakt från mydalle?
ser du nån skillnad på bilden jämfört med din original 500HD? kanske lite svårt att jämföra
om man inte har 2 tv jämte varandra..

Stickan
2011-05-11, 16:48
Sub-Total : US$248.80
EUEXP: US$35.90
Grand Total : US$284.70

Och då leverades boxen hem till dörren. Tyvärr var jag inte hemma just då så jag fick hämta den hos Posten Företagspakt. Men ingen extra kostnad, endast det som jag betalt till MyDalle. :)

nicolito
2011-05-11, 17:44
Stickan vad fick du betala i frakt från mydalle?
ser du nån skillnad på bilden jämfört med din original 500HD? kanske lite svårt att jämföra
om man inte har 2 tv jämte varandra..

Beställer du en DM 500HD från denna sida så blir total priset 1 789,23 SEK

http://www.hdtvdreambox.com/products/Dreambox-500HD.html

tjena
2011-05-11, 19:26
Beställer du en DM 500HD från denna sida så blir total priset 1 789,23 SEK

http://www.hdtvdreambox.com/products/Dreambox-500HD.html
stor vinst..6kr 285 gånger 6.30dollar...=1795,50 hos mydalle
och man vet att man får grejorna hos mydalle..

nicolito
2011-05-11, 19:55
stor vinst..6kr 285 gånger 6.30dollar...=1795,50 hos mydalle
och man vet att man får grejorna hos mydalle..

Tja vinsten kanske inte blir så stor(40kr) men jag garantera dig att dem skickar boxen. Jag känner ett antal personer som har beställt därifrån. Det har aldrig varit några problem. Om du läser på mydalles sida så står följande......Do update any new Image on the box.until we release the Image .

Tittar du på min sida så finns det en länk med ett antal images. Det jag dock ville upplysa om var att det fanns alternativ men i slutändan bestämmer var man vart han vill handla ifrån.

Stickan
2011-05-12, 10:27
Den 500HD som jag köpte från MyDalle klarar även övriga Ferrari images utan problem. Det går även att köra Barry Allen på USB-minne om man vill köra multiboot.

bulle
2011-05-13, 19:20
Beställde min db från crownsat den 22 april och väntar fortfarande. Idag fick jag ett brev från posten som vill ha varubeskrivning, kvitto och kontoutdrag från banken. vad fan ska man säga för att slippa tullfanskapet?

Stickan
2011-05-15, 10:21
Det blir nog tyvärr svårt att komma vidare utan avgift. För en DM500s som jag köpte för ett år sedan tillkom kostnad ca 250 kr. Kanske blir det mer om varans värde är högre.

mattheo
2011-05-15, 13:58
Jag kom undan med 95:- för ett år sen. Jag behövde bara uppge värde...

Stickan
2011-05-15, 20:47
Jag kopierade min betalning via PayPal och sände till Posen Arlanda som handlägger tullärenden. Angav att dt gällde en satmottagare. Tull+moms ca 150 kr och Posten avgift ca 100 kr.

Men man kan beställa transport via EUEXP om man handlar från MyDalle och då slipper man dessa kostnader samt får leverans till dörren (om man är hemma).

bulle
2011-05-16, 00:03
Men man kan beställa transport via EUEXP om man handlar från MyDalle och då slipper man dessa kostnader samt får leverans till dörren (om man är hemma).

Hur kommer detta sig? Vad kostar frakten med EUEXP?

LumberJack
2011-05-16, 06:44
Beror på hur många mottagare du beställer. Har för mig att det handlar om ca 20$. Surfa in på http://www.mydalle.com och se efter. Jag ids inte då jag sitter med mobilen.

bulle
2011-05-16, 09:31
Beror på hur många mottagare du beställer. Har för mig att det handlar om ca 20$. Surfa in på http://www.mydalle.com och se efter. Jag ids inte då jag sitter med mobilen.

Det finns bara fördelar gentemot crown-sat alltså? Jag fick pröjsa 60$ för boxen och 30$ frakt på crown-sat och har väntat 24 dagar nu

wildone
2011-05-16, 18:14
Jag handlade av crown-sat för ett par år sen och råkade ut för samma som dig med tull och en extreeemt lång leveranstid trots att de skickade paketet med kinapost, sen dess har jag handlat av mydalle flera gånger och valt euexp, har fungerat felfritt varje gång, men leveransen tar ca 10-14 dagar då de skickar paketet via england.

bulle
2011-05-17, 15:13
Jag handlade av crown-sat för ett par år sen och råkade ut för samma som dig med tull och en extreeemt lång leveranstid trots att de skickade paketet med kinapost, sen dess har jag handlat av mydalle flera gånger och valt euexp, har fungerat felfritt varje gång, men leveransen tar ca 10-14 dagar då de skickar paketet via england.

Synd att jag inte såg detta innan jag beställde.. det får bli mydalle nästa gång iaf. :)

Får se om jag får min db nån gång också.. de har haft den i över en vecka nu hos tullen. De skriver att de vill ha varubeskrivning, kvitto samt kontoutdrag. Jag skrev att det var en gåva, får se om dom nöjer sig med det svaret.. dom är ju inte snabba i alla fall!

Sneaky
2011-05-17, 16:49
Beställde två boxar mydalle idag, får se hur det går.
Återkommer när/om jag får dom :p

kermith
2011-05-17, 17:09
Heh, säg att du betalade kontant via en snubbe som var i Sverige... och värdet är under 200 spänn..

tjena
2011-05-17, 18:04
Beställde två boxar mydalle idag, får se hur det går.
Återkommer när/om jag får dom :p

köpte du 500HD?

Sneaky
2011-05-17, 21:24
Nix, 800HD

harrel
2011-05-18, 08:21
Hej,
Beställde en DM500C från mydalle 18 april. Valde EUEXP för frakten. Boxen har inte kommit och på tracking infon står följande:

SKELETON CON ADD 27/04/2011 15:55
PARCEL TRACK IN 27/04/2011 10:53
Departured from SFC location 21/04/2011 08:36
Item pick up 21/04/2011 02:15
Electronic data received 21/04/2011 01:51

Har mailat mydalle men inte fått något svar.

Någon som vet vad SKELETON CON ADD betyder? Någon som vet hur man kan kontakta EUEXP?

Tacksam för svar.

wildone
2011-05-18, 08:58
Skeleton con add tror jag innebär att paketet packas/skickas om i England. Det brukar dyka upp en Parcel Track out/in efter den raden i normalfallet.

Kontakta mydalle istället så får du svar, det är deras tjänst.

altair4
2011-05-18, 09:03
Håll er undan från Mydalle. Har inte annat än haft problem med dem. Går inte avbeställa hos dem, de frågar bara om man verkligen är säker att man vill avbeställa och sedan skickar de ändå och låtsas som att de inte hann. Sen erbjuder de fraktsätt som de inte vill leverera med utan de ber dig bara att byta till ett dyrare fraktsätt då de haft problem med det billigaste.

De låtsas ha flera mejladresser att kontakta dem via och även MSN. Men det är bara en enda mejladress man kan få svar via och MSN svarar de aldrig på heller.

Får du sedan något problem med det du beställt så är enda sättet att få det fixat att, på egen bekostnad, skicka in och få produkten bytt. Får du en icke fungerande produkt får du alltså betala returfrakten själv.

Så mitt tips är att hålla er så långt borta från Mydalle som det bara går. Här är en butik jag inte provat själv men som alla rekommenderar då de är väldigt bra att göra med: http://www.primusat.co.uk/ Kanske är snäppet dyrare än Mydalle, men man riskerar ingen som helst tull eller moms och de ska ha väldigt bra support.

harrel
2011-05-18, 09:18
Tack för svar.

Jag mailade mydalle för en vecka sedan men har inte fått något svar. Har även försökt att kontakta dom via livesupport men det verkar bara vara någon bot.

@altair4, vilken mailadress är det man kan nå dom på?

wildone
2011-05-18, 09:41
Håll er undan från Mydalle. Har inte annat än haft problem med dem. Går inte avbeställa hos dem, de frågar bara om man verkligen är säker att man vill avbeställa och sedan skickar de ändå och låtsas som att de inte hann. Sen erbjuder de fraktsätt som de inte vill leverera med utan de ber dig bara att byta till ett dyrare fraktsätt då de haft problem med det billigaste.

De låtsas ha flera mejladresser att kontakta dem via och även MSN. Men det är bara en enda mejladress man kan få svar via och MSN svarar de aldrig på heller.

Får du sedan något problem med det du beställt så är enda sättet att få det fixat att, på egen bekostnad, skicka in och få produkten bytt. Får du en icke fungerande produkt får du alltså betala returfrakten själv.

Så mitt tips är att hålla er så långt borta från Mydalle som det bara går. Här är en butik jag inte provat själv men som alla rekommenderar då de är väldigt bra att göra med: http://www.primusat.co.uk/ Kanske är snäppet dyrare än Mydalle, men man riskerar ingen som helst tull eller moms och de ska ha väldigt bra support.

Så olika våra erfarenheter är, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger via mail och får alltid väldigt (över)trevliga svar och hyfsat snabba på svara är de också. Jag är väldigt nöjd med dem..hade ett supportärende med en trasig tuner i en 800, mailade dem och fick svar samma natt att de skickat en ny med china airmail. Kom tre dagar senare helt utan kostnad.

Jag har fått svar när jag mailat både shop@ och customersupport@mydalle.com

men det är mina erfarenheter.

harrel
2011-05-18, 09:52
Så olika våra erfarenheter är, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger via mail och får alltid väldigt (över)trevliga svar och hyfsat snabba på svara är de också. Jag är väldigt nöjd med dem..hade ett supportärende med en trasig tuner i en 800, mailade dem och fick svar samma natt att de skickat en ny med china airmail. Kom tre dagar senare helt utan kostnad.

Tack, har mailat dom på den adressen nu.

altair4
2011-05-18, 09:57

Köpte en 500HD av dem som hade fabrikationsfelet där man var tvungen att löda 2st kablar. Det enda de erbjöd var att betala kostnaden för att löda det om jag gick till en firma som kunde visa kvitto. Vägrade byta ut den mot en ny utan fel ifall jag inte stod för returkostnaden. Innan jag ens fick den hade jag kontaktat dem för avbeställing och efter 4 dagar fick jag till svar "Vi skickar den idag är du säker att du vill avbeställa?" jag svarade inom 2min på det mailet och sen hände inget mer utan att den skickades ändå. Fick svar dagen efter "Oj vi hann inte avbeställa den".