handdator

Visa fullständig version : Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

notto
2011-01-23, 14:50
finns det någon som sitter inne med information om varför det inte går att ladda ner någon cam eller cam-config?? inne på Blå Panel/addons/Downloads(gemini-Server)
Ingen cam Ingen cardsharing

wildone
2011-01-23, 15:19
Gemenis server fungerar, hämtade precis hem en cam utan problem

notto
2011-01-23, 15:26
Gemenis server fungerar, hämtade precis hem en cam utan problem

jag bor i gbg och kompisen i orskarshamn varken han eller jag har några cam att tanka ner och inga cam-config

atomized
2011-01-23, 15:55
jag bor i gbg och kompisen i orskarshamn varken han eller jag har några cam att tanka ner och inga cam-config

Har ni ställt in alla nätverksinställningar ordentligt? Även default gateway och DNS-server? Annars lär ni inte kunna tanka ner någon cam...

notto
2011-01-23, 15:58
kan ni inte gå in och kolla, så ser ni att gemini servern inte innehåller några cam

jag tankade ner senast igår men idag är allt borta

wildone
2011-01-23, 16:01
hmm jo jag såg det nu, fanns där för bara ett par timmar sen, de fixar väl lite på servern, lugna ner dig eller hämta manuellt någon annanstans och installera manuellt om du har bråttom.

notto
2011-01-23, 16:06
jag har aldrig lagt in det manuellt så det blir så mycket jobbigare att nu sätta mig ner IGEN och plugga

Hexantrop
2011-01-23, 16:45
Har efter ett antal försök äntligen lyckats lägga in en image, The Gemini Project 4.70 DM7020, genom överföring med nollmodemkabel. Det funkar så långt att jag nu får in FTA-kanalerna från samtliga fyra satelliter! Men mitt CanalDigital-kort hittar den inte. L

Det verkar som att boxen inte får kontakt med Internet? Ska boxens nätverk vara konfigurerat på annat sätt när den ska anslutas till nätet, än den konfiguration jag hade när jag förde över Gemini från datorn till boxen? Då måste ju nätverksinställningarna ha varit de rätta, eftersom datorn hittade boxen och flashning gick bra.

När jag går in under Addons -> download (gemini-server) och ska ladda hem, så kommer det upp att den inte hittar platsen där camen, CCcam, ska finnas. Http:// …

wildone
2011-01-23, 16:51
får du felmeddelande eller är bara cam-mappen tom för dig också?

matkoh
2011-01-23, 16:56
Hmmmm.

vad säger ifconfig ? Vilken Ip-adress har boxen fått ? 10.0.0.97 då har den ingen kontakt med nätet.

pedro
2011-01-23, 17:01
Från IhaD teamet:

Hello User,

the IhaD is setting the direction for a save future.

After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.

Thank you,
your IhaD-Team

Hexantrop
2011-01-23, 17:01
cam-mappen är tom. Det är väl i tmp-mappen den ska finnas? Ser inga filer där.

Hexantrop
2011-01-23, 17:11
Hmmmm.

vad säger ifconfig ? Vilken Ip-adress har boxen fått ? 10.0.0.97 då har den ingen kontakt med nätet.
Här vad jag har för nätverksinställning i boxen:
IP: 192.168.1.24 (testade även med 15 som sista tre, men det blev inte bättre)
Nätmask: 255, 255, 255, 0
Nameserver: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.1.1
Port: 80

Testade också med att kryssa för DHCP - men då ändrade den tillbaka IP-adressen med automatik till default, som jag tror var just 10.0.0.97

Ej ändrat och "Nätverk på"

Hexantrop
2011-01-23, 17:16
Hmmmm.

Var läser jag ifconfig? Jag är helt ny på det här, som du märker ...

matkoh
2011-01-23, 17:34
Hmmmm.

Boxens nätverk är väck, om den får 10.0.0.97 då du kör DHCP, då har den ingen kontakt med din router (dhcp-server).

Hexantrop
2011-01-23, 17:46
Hmmmm.

Boxens nätverk är väck, om den får 10.0.0.97 då du kör DHCP, då har den ingen kontakt med din router (dhcp-server).
Tack matkoh! Då har jag åkt på en nit när jag köpte den. Inte helt kul direkt, men man kan åka på värre saker här i livet.

Synd trots allt att den inte tar CanalDigital-kortet, för då kunde jag använt den hemma som enskild box. En av mina boxar är så gammal att den inte ens fixar text-tv. Kunde ju bytt ut den boxen (en Nokia 9321S) mot den här DM 7020 annars ... :-(

fredde_d
2011-01-23, 18:44
Precis det problemet har jag just nu. Går i på Gemini-server och CAM(0). Finns ingen Cam-config heller.

Fler som har detta problem?

rebelzero
2011-01-23, 19:58
Samma problem här, och jag har inget problem med nät eller nått sånt.

Rebelzero

Hebbe1954
2011-01-23, 20:01
Samma här vet inte om de uppdaterar eller nåt

notto
2011-01-23, 21:02
är det någon som vet var man kan ladda ner cam och cam-config filer ifrån???

lordarcane
2011-01-23, 21:59
Svångremmarna dras åt....

Texas_82
2011-01-24, 01:30
Tyvär har ju alla cams tagits bort från gemini server så nu har jag problem!!

Någon som kan berätta hur jag installerar mgcamd1.35 manuellt på en dm800??
Har sökt o sökt efter guider men hittar inget så finns det någon som kan hjälpa mig?

hoggan
2011-01-24, 01:39
meh de va ju konstigt..... Jag installerade ju det från gemini server senast igår. Kanske bara är tillfälligt fel ?

Texas_82
2011-01-24, 01:57
läste att det var borttaget efter påtryckningar från operatörerna på något forum

hoggan
2011-01-24, 02:09
Så man måste installera cams manuellt hädanefter ?

Texas_82
2011-01-24, 02:13
Verkar som det men hittar ingen bra guide hur man gör det! Någon som vet?

wildone
2011-01-24, 11:17
Sammanfogade tre ämnen om samma sak. Svaret verkar vara:

Från IhaD teamet:

Hello User,

the IhaD is setting the direction for a save future.

After a long check of the legal conditions according the digital copyright, we decided that there will be no support for any softcam no more. This also includes the homesharing area.

We tolerated this situation for a long time with lots of concern and have been discussing this procedure internally for about a year.

The past showed that many people are not regarding our board rules and are seeking for internet sharing support. This situation has to end right now.

Our servers are based in Germany - which we don't want to change -, therefore we are lying under german jurisdiction.

In our opinion there are many more interesting areas surrounding the Dreambox than this. Many people are developing in good diversity here at the IhaD which prooves that fact.

We don't want to endanger the service of the IhaD and decided to act like that.

The areas involved to this decision will be deleted beginning from now on. Furthermore, there will be no automatic download of cams via BluePanel.

We are sure that you still will have fun and support at the IhaD and are going to support our decision.

Thank you,
your IhaD-Team

DennisOlof
2011-01-24, 14:03
Kanske inte har med tråden att göra men ändå irriterande.

Om dom bara kunde skicka med en CI-slot på alla dessa boxar (dom är ju dyra att köpa) så kan vi använde CA-moduler och slipper problemet med softcams och sådant.

Lite drygt att dom tagit bort det, undra om det dyker upp någon backup så man kan installera soft-cam'arna själv genom att bara föra över filerna.

Sorry om det blev OT.

Hexantrop
2011-01-24, 15:25
Hmmmm.

När jag fick upp IP: 10.0.0.97 efter konfigureringen, hade jag bockat för DHCP.

Men - bockar jag inte för DHCP innan man sparar, som dom visar att man ska göra, i den här exemplariska guiden: http://www.dreamboxguide.nu/guide/fast-ip-dreambox/ (http://www.dreamboxguide.nu/guide/fast-ip-dreambox/) … då finns de nätverksinställningar som jag lagt in kvar. Antingen var det den där urbockningen av DHCP eller också var det den reboot som den guiden lärde mig göra, som var anledningen till att jag inte fick upp IP: 10.0.0.97 – utan rätt IP ... Jag började fundera på att det kanske inte var soptippen nästa för min DM7020 - när jag inte fann några filer ens med en av mina nya DM500S - men där kanske IP-adressen var den rätta trots förbockning av DHCP ...

PS: Men det där med ett hämta hem cams med hjälp av en image är kanske historia nu. L Tar den biten i separat inlägg.

Hexantrop
2011-01-24, 15:32
Lite oflyt … Sitter alltså som nybörjare med, utöver den begagnade DM7020 som var upphov till min tråd här inne, även med ett par nya 500S clone. Har med tanke på vad som nu hänt hos Gemini, ett par frågor:

1. Kan det i fortsättningen finnas möjlighet att lägga in cams, om man byter till image typ Nabilo eller Sif Team?

2. Om inte, utan man fortsättningsvis måste lägga in in koder manuellt – hur ofta ungefär måste i så fall nya koder läggas in? Varje gång t ex Canal Digital kodar om (lite som förr i tiden ...) om man har deras abonnemang? Har åtminstone tidigare varit ca 1 gång/vecka, vet inte idag.

Igår hade jag lagt in image i boxarna. Gjorde första försöket med att hämta hem cams för server och klient – när det hände som inte hänt på åtskilliga år. :( Eftersom ingen av boxarna jag nu köpt verkar ta mitt CD-kort, kanske det är soptippen som gäller för rubbet. :(

matkoh
2011-01-24, 15:50
Hmmmm.

Nya koder kommer var 20 sekund !!!
Men installera CAM manuellt, ungefär lika svårt som via GUI. FTP till /tmp -> Blå panelen -> Manuell install -> klart

Hexantrop
2011-01-24, 16:04
Tack matkoh, bra att få reda på!

atomized
2011-01-24, 16:10
För 500S boxarna kan du väl med fördel byta till PLI image. Jag tror inte PLI har tagit bort nedladdningarna?

Hexantrop
2011-01-24, 16:27
För 500S boxarna kan du väl med fördel byta till PLI image. Jag tror inte PLI har tagit bort nedladdningarna?
Ja, redan efter matkoh:s inlägg, började jag googla och fann en PLI-image här:
http://www.ftaprofessionals.tv/dreambox-instructions/4803-lastest-pli-gui-dreambox-500s.html

Känns bra när det kommer rekommendationer från flera håll ...

atomized
2011-01-24, 17:54
Annars har du allt från PLI här:
http://www.pli-images.org/

Evex
2011-01-24, 18:51
hörde att dom släkt ner av anledning att inte bli indragna i en rysk rättegång
behöver inte vara sant

Hexantrop
2011-01-24, 19:14
Annars har du allt från PLI här:
http://www.pli-images.org/
Det är där man ska hämta det man behöver för PLi. Forum dessutom ...

jonsa79
2011-01-24, 19:18
Hmmmm.

Men installera CAM manuellt, ungefär lika svårt som via GUI. FTP till /tmp -> Blå panelen -> Manuell install -> klart

Provade att installera mgcamd på det sättet men av någon underlig anledning visas den ej som installerad när det är klart. Vad gör jag för fel då månne?
På en Dm800 med iCSV samt GP3.

colonel
2011-01-24, 19:19
Jag har samma problem!

CharlieX77
2011-01-24, 19:50
EDIT: Löste sig!! hittade denna sida http://www.skystar.org/arsiv/index.php?dir=receivers/dreambox/dream-camd-emu-download/ där finns en massa camar att ladda ner, laddade hem filen e1-mgcamd135acomplete.tar.bz2 lade den i tmp mappen (utan att packa up före) via dcc så gick det att installera via manuell installation klart å betalt!

samma här!

har provat via denna http://www.comhit.net/content.php/150-Manuell-installation-av-Mgcamd-p%C3%A5-Dreambox

men får itne boxen (500s) att visa någon mgcamd, men man ska ju kunna lägga upp filer i tmp via dcc och installera manuellt har provat zip och rar men ingen syns där, provade även att packa upp filerna och lägga in i tmp utan reslutat. har ju installerat saker förr men minnet är väl inte vad det har varit :=)

enklaste vägen tack? för oss som vill behålla gemeni! och gärna både mgcamd och evocamd

jonsa79
2011-01-25, 16:36
Provade att installera mgcamd på det sättet men av någon underlig anledning visas den ej som installerad när det är klart. Vad gör jag för fel då månne?
På en Dm800 med iCSV samt GP3.

Om någon har samma problem som jag så prova bifogad fil. Den är till gp3-images.
Fungerade för mig, glöm ej att starta om boxen. Installera via bluepanel.

colonel
2011-01-25, 19:09
Denna kan vara bra också

//Niclas

calleboy
2011-01-25, 19:59
Hur fan installerar man mgcamd via cli på enigma 1 maskiner? dm500a o 600a?

kanonkurtan
2011-01-26, 18:33
OK, har lyckats stoppa in MGcamd och kan starta den från commandoprompten via telnet. Men hur fixar man att den autostartar via boot.

Blå knapp ger inget alternativ med MGCAMD.... Tänkte stoppa in något bra i /etc/rc..... någon som har en bra guide.

Kör GEMINI på en DB800

linkan77
2011-01-27, 08:47
Hmmmm.

Super tack fungerar utmärkt att installera, dvs jag får upp att jag kan starta mgcamd i blå panelen. Men jag får ingen kontakt med min server:(, i min mapp /var så låg det bara en mapp nagra_rom och mg_cfg, så jag lade dit en newcamd.list. Men den kontaktar inte servern:(

vad gör jag för fel?

trolleristen
2011-01-27, 16:46
Om någon har samma problem som jag så prova bifogad fil. Den är till gp3-images.
Fungerade för mig, glöm ej att starta om boxen. Installera via bluepanel.

Fungerar den här även på Enigma2? Kan väldigt lite om det men "han som kan" får det inte att funka med den filen.

colonel
2011-01-27, 17:39
Super tack fungerar utmärkt att installera, dvs jag får upp att jag kan starta mgcamd i blå panelen. Men jag får ingen kontakt med min server:(, i min mapp /var så låg det bara en mapp nagra_rom och mg_cfg, så jag lade dit en newcamd.list. Men den kontaktar inte servern:(

vad gör jag för fel?

Jag fick mitt och funka på en dm800 med senaste icvs image samt gp3 plugin. Efter flashning installerade jag "gp-cam-mgcamd_1.35a-r3_mipsel.rar", startade om och installerade "gp-conf-mgcamd_1.0-r0_mipsel.rar"
Startade om igen, sedan ftp till /usr/keys och editera newcamd.list med serverns uppgifter. Klart och betalt!
Kan tilläggas att jag fipplade en stund med ovanstående filer efter att jag försökt ta bort de gamla manuellt men jag fick det aldrig att funka förens jag flashade om.

colonel
2011-01-27, 17:41
Fungerar den här även på Enigma2? Kan väldigt lite om det men "han som kan" får det inte att funka med den filen.

Tror du ska ha denna Filen (http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=687)

linkan77
2011-01-28, 11:02
Nu ger jag upp:( suttit ca 3 timmar nu på förmiddagen. Laddat hem olika filer men bara e1-mgcamd135complete.tar.bz2 (http://www.skystar.org/arsiv/index.php?dir=receivers/dreambox/dream-camd-emu-download/&file=e1-mgcamd135complete.tar.bz2) fungerar dvs att jag kan start mgcamd i blupanel, men jag hittar ingen mcamd1.35a som blu panel vill visa för installation:(. Samma gäller config filerna ingen fil har jag fått att fungerar och den vill inte connecta mot min server.

Skall ta upp kampen ikväll igen. En liten fundering, den här boxen är ju en 500s, kan jag inte ftpa alla mappar från min andra 500s till denna? Eller fungerar inte det?

linkan77
2011-01-28, 12:53
Äntligen fick jag till det. Jag har en 500s, skriver hur jag gjorde om det är någon annan än jag som har tummen mitt i handen och inte vill sitta 4 timmar.

1. Ladda hem mgcamd från filarkivet.
2. Ftp över mgcamd.ppc till /var/bin och döp om den till bara mgcamd
3. Ladda hem Dream box Control Center, ifrån filarkivet
4. Följ sedan denna gudie http://www.comhit.net/content.php/150-Manuell-installation-av-Mgcamd-p%C3%A5-Dreambox
5. Starta om boxen
6. Klart:)

rippeman
2011-01-28, 12:58
Sitter med en 500HD och försöker få in mgcamd 1.35a...
Men när jag laddar upp filerna till /tmp mappen får jag inte fram något i addon -> My server, får hela tiden felmeddelandet;
download not successful!
Error:22 The requested URL returned error: 404

Går jag därimot in med File manager och in i tmp mappen så finns båda filerna där, installerar båda men det finns ändå ingen cam att starta sedan i BP trots omstart...

Har använt den som finns i filarkivet här på forumet:
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=687
boxen är en 500hd med gemini2-510-dm500hd installerat

rippeman
2011-01-28, 15:11
Jag kastade in Newnigma istället, dom har kvar alla Cam installationer!
Men jag tar gärna ett svar ändå på vad jag har gjort för "fel" då jag tyckte gemini var väldigt enkelt att hålla på med!

gifen
2011-01-29, 13:15
Har samma problem, skulle installera om min dreambox idag och nu finns inte ett skit i plugins mappen.
Finns det någon enkel guide hur man installerar cccam manuellt för en som inte är så jävla tekniskt lagd.

spider
2011-01-29, 16:04
Vid problem med mgcamd som inte går att ladda ner. Gör det manuelt istället. Se nedan

Ladda ner mgcamd här: http://www.dreamboxx.nu/downloads.php?do=file&id=78 (http://www.dreamboxx.nu/downloads.php?do=file&id=78)

Packa upp och för över via ftp till boxen.

Ändra attributen på filen i bin mappen och filerna i script mappen till 755.

Starta om boxen och välj mgcamd i bluepanel

fjodor1
2011-01-30, 13:13
Hej Spider. Har flashat om boxen och får nu inte in några cam eftersom dom plockats bort från Gemini Server. Jag har ftp över filerna genom att dra in dom i resp mapp på DB som du säger men får det inte att funka. Skall hela namnet på resp fil bytas ut mot 775 eller är det bara 1.35? Om jag döper hela namnet tll 775 hittar den ingen cam säger den. Det följer ju även med en uninstall mapp, är den av betydelse? Har en DM600S PVR, med gemini i. Jag har laddat ner "e1-mgcamd135acomplete.tar" packat upp och använt filerna från den. Tacksam för svar.

LumberJack
2011-01-30, 14:04
Du ska inte döpa om filerna utan ändra attributen till 755.
Detta är enklast med Dreambox control center (dcc) tycker jag. Det går säkert i telnet med men jag har inte koll på hur.

femris222
2011-01-30, 22:25
Har också samma problem med att få mgcamd 1.35 att funka. Har en DM800 box, följer guiden till punkt och pricka men får inte upp något alls i blue panel. Har även testat att installera via IPK paketen i filarkivet.. det gick inte heller. Vad är det som kan saknas som gör att de inte dyker upp i blue panel?

balob
2011-01-31, 10:56
Om ni inte får upp alternativet mgcamd i blåpanelen efter att ni har följt länken så har ni antagligen fört över filerna till fel mappar. Jag har bara provat på enigma 1 boxar och där funkar det att göra som ovan. Däremot verkar det vara problem med enigma 2 boxar

JoeBlaze
2011-01-31, 17:50
Ingen som har en dump på hela gps filserver innan dem stängde ner den?

balob
2011-02-01, 16:54
det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?ubb=download&Number=2737&filename=tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk

pinnen1978
2011-02-03, 20:24
tackar funkar hur bra som hälst

jhunden
2011-02-06, 14:47
Den fil som finns här på forumet (mgcamd1.35a) och den som fanns på dreamboxx.nu. FÅr ingen av dem att fungera. Har installerat dem, fått in i BluePanel och även editerat config-filerna. Varje gång jag står på en kodad kanal, startar mgcamd så poppar kanalen igång i ca: 1 sek, sen startar boxen om och ställer sig på CCCam 2.1.4...dock fungerar de kodade kanalerna. Ungefär som att det ändå är mgcamd som ligger i bakgrunden och kör. (Ser i min server att boxen är uppkopplad...).

När jag sen startar om boxen igen för att testa så är den kvar på CCcam men de kodade kanalerna fungerar inte.
GÖr om samma procedur igen med mgcamd och det fungera....

Någon som stött på samma problem? Detta stötte jag på nu när mgcamd togs bort från geminiservrarna.
Den boxen jag har i Stugan installerad för längesen via Addons i BP fungerar klockrent...

/Jhunden

zoogin99
2011-02-06, 15:35
det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?ubb=download&Number=2737&filename=tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk

Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
Mvh: Zoogin99

jhunden
2011-02-06, 15:57
Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
Mvh: Zoogin99

Kan detta tänkas fungera på GP2-images?

Edit: YES! Tack så mycket för hjälpen! Fungerar hur bra som helst

card
2011-02-09, 00:16
Äntligen fick jag till det. Jag har en 500s, skriver hur jag gjorde om det är någon annan än jag som har tummen mitt i handen och inte vill sitta 4 timmar.

4. Följ sedan denna gudie http://www.comhit.net/content.php/150-Manuell-installation-av-Mgcamd-p%C3%A5-Dreambox
5. Starta om boxen

Har följt denna guide du länkar till, men tar stopp vid "har man en DM70xx så ska man istället lägga in kodraden i /etc/rcS.d/S98configure för att det ska starta."

har ingen sådan mapp att gå in i, har en 7000S.
Vad göra?

Edit, testade denna istället för den som det länkades till tidigare, då funka det.

http://www.skystar.org/arsiv/index.php?dir=receivers/dreambox/dream-camd-emu-download/&file=e1-mgcamd135complete.tar.bz2

Men inte riktigt hela vägen, den loggar inpå CSPn, och allt ser ok ut men bilden är ändå svart ?!?

bdapaho
2011-02-11, 15:29
Har samma problem, skulle installera om min dreambox idag och nu finns inte ett skit i plugins mappen.
Finns det någon enkel guide hur man installerar cccam manuellt för en som inte är så jävla tekniskt lagd.

ytterligare 1 som efterfrågar en guide för manuell installation av CCcam på DM500HD med gemini2-510-dm500hd installerat.

Please please with sugar on top...... :)

Freelock
2011-02-11, 18:57
ytterligare 1 som efterfrågar en guide för manuell installation av CCcam på DM500HD med gemini2-510-dm500hd installerat.

Please please with sugar on top...... :)

Hm!
Sök är bra ;-)
Postar mitt tidigare inlägg från annat inlägg!

Gemini och CCcam inst!
Tanka ner e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz
härifrån:
http://rapidshare.com/#!download|159...122.tar.gz|496 (http://rapidshare.com/#!download|159tg|440661985|e2-mipsel-CCcam_2.2.1_101122.tar.gz|496)
edit(klista in länken i webläsaren så kommer du dit direkt)
Ladda upp filern e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz till /tmp mappen
Men installera CAM manuellt, FTP till /tmp -> Blå panelen ->File Manager->
gå till tmp mappen -> välj filen cccam..tar.gz. Installera grön knapp -> klart->
Select cam->cccam2.2.1 ->Reboot

Nu saknas CCcam.cfg.
lägg in din .cfg fill gamla till/etc mappen
Ladda upp filen till /etc mappen
Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
eller om du vill ha den rätta vesionen:
ladda hem CCcam-2.2.1.zip
http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr (http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr)
plocka ur CCcam.cfg
lägg in dina värden.
reboot-> klart

Twiik
2011-02-11, 20:42
Jag fick precis igång min 500hd på samma sätt som ovan, Men jag använde mig utav: e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126
Samt att jag installerade allt manuellt via DCC, alltså inte med en "tar.gz", då jag inte fick boxen att hitta denna filen trots flera försök.
Sen följde jag guiden som finns i denna tråd på någon sida, dock så skall du inte ändra någonting i camd_cfg (om du laddar:e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126), då detta resulterade i flertalet skumma fel för mig under tv tittande...
Sen är det bara att ändra attributen till 755 som skribenten ovan säger.
Glöm inte (som jag gjorde) att köra in scriptfilerna i var/script, då detta inte stod med i guiden.

Allt fungerar bra nu, trots ett spännande problem som jag hoppas någon vänlig själ har lösningen på:
när jag väljer mgcamd_1.35a i bluepanel och restartar.. så hoppar boxen automatiskt över till CI när jag byter kanal, det sjuka är att det fortfarande fungerar (Bild på tv´n och OK i putty), trots att det står att jag kör CI ?! har någon någon idé vad detta beror på?

bdapaho
2011-02-13, 16:23
Hm!
Sök är bra ;-)

Gemini och CCcam inst!
härifrån:
http://rapidshare.com/#!download|159...122.tar.gz|496 (http://rapidshare.com/#!download|159tg|440661985|e2-mipsel-CCcam_2.2.1_101122.tar.gz|496)
gå till tmp mappen -> välj filen cccam..tar.gz. Installera grön knapp -> klart->

Nu saknas CCcam.cfg.
http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr (http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr)
plocka ur CCcam.cfg
lägg in dina värden.
reboot-> klart

Hatten av till dig Freelock :)
Det fungerade klockrent.
Tack så mycket för denna info. och hoppas admins kan lägga upp detta på WiKin/Guider (eftersom de flesta Image utvecklare nu tagit bort softcams från sina addon servrar) så det kan hjälpa andra med samma problematik.

p.s söka i all ära men att hitta något vettigt är inte alltid så lätt ;) d.s

Comdit
2011-02-13, 20:47
Hur gör man på en DM600 box. Jag har bara Gemini 1 på den.

arsenal
2011-02-13, 20:52
jag har testat allt, hela dan har jag försökt med olika metoder. men det måste vara något allvarligt fel på imagen. det är GP2 till en dm800 klon sim 2.01 ... jag funderar på att flasha om den nu igen med en image som är "färdig" med mgcamd och kanallistor. ja dvs om ingen kanske vet en fil som faktiskt fungerar.. jag installerade pluginen tunisisat, står att den är klar men inte dyker det upp något i pluginen.

LumberJack
2011-02-13, 23:39
Testa tunisatpluginen som finns i denna tråd. Funkade på min 800klon med gp5.1

matkoh
2011-02-14, 06:49
Hmmm.

Vad säger camen om du statar den från prompt. Skippa de grafiska verktygen som inte säger någonting & kör telnet som en riktig man. Du kan göra ALLT från prompt & dessutom får du loggning på vad som händer. Starta från /var/script

arsenal
2011-02-14, 08:37
haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/

matkoh
2011-02-14, 08:44
Hmmmm.

I plugins ska det naturligtvis INTE dyka upp något. Kolla i blå panelen.

DCC vad är det för något ?? Som sagt SKIPPA de grafiska verktygen & kör telnet från prompten på din PC.

LumberJack
2011-02-14, 09:22
haha känns lite som överkurs för en lite tjej som jag :P har ingen aning om vad jag ska köra för kommando, gör jag det i dcc äns? kanske bara är lättare att flasha om med den färdiga imagen.. hmmm. jag testade tunisisatpluginen, la in den i tmp -> installerade -> startade om boxen men inget dykerupp i pluginfältet. :/

Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.

laban18
2011-02-14, 09:44
Du ska få ett plugin som du kan köra för att ladda ner mgcamd och config.
Blir samma som innan gemini plockade bort cam:arna från servern.
Funkar inte det kanske du har fipplat för mkt med boxen. Flasha om och kör in pluginet, starta pluginet och ladda ner mgcamd.

Var hittar man det pluginet? Jag har lyckats installera mgcamd men får inte den att connecta till min csp.

LumberJack
2011-02-14, 10:32
Var hittar man det pluginet? Jag har lyckats installera mgcamd men får inte den att connecta till min csp.

http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?ubb=download&Number=2737&filename=tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk

FTP--> tmp, installera med fjärren. Hamnar under plugins. Starta pluginen och därfrån kan du ladda ner och installera mgcamd ocg mgcamd config. Sen får du som vanligt editera newcamd.list Kör du kortet i boxen måste du även installera server-programvara men det finns även det att ladda ner i pluginet.

Har dock endast testat detta på dm800klon med gemini 5.1 så jag vet inte hur det fungerar på andra boxar eller image.

jhunden
2011-02-14, 11:02
Kanske bör tilläggas att när ni först installerat tunisat och ska in i plugins så är det alltså inte plugins i Blue Panel ni ska in i. Utan den från vanliga huvudmenyn. Där hittar ni pluginen för tunisat. Går in i den, väljer cams för GP3 (ja även om ni har en GP2-image). Installerad mgcamd1.35a samt configfiler för mgcamd.

Starta om boxen - gå därefter in i BluePanel och mgcamd kommer ha dykt upp under Cams.

laban18
2011-02-14, 11:25
Verkar inte funka på dm500c med gemini 4.6. Jag kan inte hitta filen när jag lagt den i /tmp. Är det ingen som kan skriva en bra guide till hur man gör det manuellt. Dom guiderna som skrivits hittils är inte 100%iga verkar det som. Om man t.ex laddar ner "senaste" camen som det står i en guide så finns inte dom filerna med som det skriv om i guiden.

arsenal
2011-02-14, 16:49
nej jag är för dålig för terminal helt enkelt.. jag tog hem en färdig image. haha väldigt smidigt :)

laban18
2011-02-14, 16:52
Är där ingen vänlig själ här som kan skriva ner en guide som fungerar till 100% om hur man installerar mgcamd och config manuellt. Jag har testat allt som står i denna tråden utan att det fungerar. Jag lyckas installera mgcamd, men sen tar det stop där. Jag har även testat med att kopierar filerna från min andra box men utan framgång. Jag har en DM500c box med gemini 4.6.

matkoh
2011-02-14, 16:56
Hmmmm.

Men varför inte köra direkt från prompten på boxen !!! Vad är problemet, är det att man måste skriva kommandon, och inte kan klicka sig fram i någon grafisk dynga. Lär er den riktiga vägen så fixar ni detta på mindre än 5 minuter.

laban18
2011-02-14, 17:11
Hmmmm.

Men varför inte köra direkt från prompten på boxen !!! Vad är problemet, är det att man måste skriva kommandon, och inte kan klicka sig fram i någon grafisk dynga. Lär er den riktiga vägen så fixar ni detta på mindre än 5 minuter.

Jag har inga problem med att skriva kommandon men det vorre bra o veta vad man ska skriva. Ni som nu sitter på en massa kunskap om ämnet kanske kan vara vänliga och lära ut och på det viset så kan fler lära ut. Förstår att du/ni kanske tycker det är jobbigt med en massa "dumma" frågor men som vanligt finns det inga dumma frågor utan bara dumma svar.

matkoh
2011-02-14, 17:14
Hmmmm.

Kommandona är beskrivna säkert 200 ggr, och även i denna tråd. Läs lite bättre !!

laban18
2011-02-14, 18:36

5. Starta om boxen

Även jag fick detta att fungera på min DM500c och gemini 4.6, tog dock ett par försök :)

dorfie
2011-02-15, 08:22
Är där ingen vänlig själ här som kan skriva ner en guide som fungerar till 100% om hur man installerar mgcamd och config manuellt. Jag har testat allt som står i denna tråden utan att det fungerar. Jag lyckas installera mgcamd, men sen tar det stop där. Jag har även testat med att kopierar filerna från min andra box men utan framgång. Jag har en DM500c box med gemini 4.6.

Sen finns det en guide i Guider sektionen:
http://www.comhit.net/content.php/150-Manuell-installation-av-Mgcamd-på-Dreambox

Letalis
2011-02-20, 21:23
Hmmmm.

Ibland kan ni som kan lite mer än oss alla andra vara så härligt råa mot nybörjare :-P

Dock så har du en poäng & det är att alla har vi varit nybörjare och fått leta upp all information själv.
Man vill ju samtidigt inte bjuda på all kunskap direkt utan som nybörjare så behöver man gå på lite "vägbulor" och på sett så blir man mer kunnig & lär sig enormt mycket mer.

Jag hade själv problem med att få in Cammen på min DM800HD Clone men efter lite strul och testande så fick jag det att fungera. Utan att ta den lätta vägen och be någon om komplett hjälp.
Nu vet jag exakt hur man gör och har hjälpt ett par mindre kunniga att komma på rätt väg.

(Detta är skrivet på ett kärvänligt sätt och hoppas ingen tar illa vid sig eller tycker att jag är någon form av besserwisser :-P )

Hexantrop
2011-02-23, 23:42
Hmmmm.

Kommandona är beskrivna säkert 200 ggr, och även i denna tråd. Läs lite bättre !!
Jag är nybörjare inom detta med Dreambox, men just det här är inget problem för mig.

Men bara detta att du skriver att kommandona är beskrivna här säkert 200 ggr, tycker jag visar att det det saknas ett bra sätt att åskådliggöra med olika guider?

Hade det funnits bra sådana, så hade sannolikt den som söker svaret många gånger själv funnit en bra guide. När så inte varit fallet, så hade de som, med en förståelig motvilja, skrivit samma sak åtskilliga gånger, bara behövt hänvisa till den och den guiden. Eftersom det sannolikt finns många andra frågor som kanske också beskrivits hundratals gånger, så är det självklart så att oerhört mycket av den hjälp som görs här, utgörs av upprepningar - sånt som inte skulle behövt skrivas med ett mycket välutvecklat guidesystem?

Eftersom det inom allt, finns finns ett väl utvecklat fikonspråk. På den här typen av forum är det inte minst alla Linux-körkortningar som ställer till det för många som inte lärt sig dessa i tillräcklig utsträckning, men med allt bättre programvara går det med dagens programvara att klara sig rätt bra ändå. Kan jämföras med datorn begynnelse, då det var typ Basic, med "goto" och sånt som gällde. Idag är programvaran oerhört mer utvecklad och användarvänlig.

admin
2011-02-24, 08:34
Jag är nybörjare inom detta med Dreambox, men just det här är inget problem för mig.

Men bara detta att du skriver att kommandona är beskrivna här säkert 200 ggr, tycker jag visar att det det saknas ett bra sätt att åskådliggöra med olika guider?

Hade det funnits bra sådana, så hade sannolikt den som söker svaret många gånger själv funnit en bra guide. När så inte varit fallet, så hade de som, med en förståelig motvilja, skrivit samma sak åtskilliga gånger, bara behövt hänvisa till den och den guiden. Eftersom det sannolikt finns många andra frågor som kanske också beskrivits hundratals gånger, så är det självklart så att oerhört mycket av den hjälp som görs här, utgörs av upprepningar - sånt som inte skulle behövt skrivas med ett mycket välutvecklat guidesystem?

Eftersom det inom allt, finns finns ett väl utvecklat fikonspråk. På den här typen av forum är det inte minst alla Linux-körkortningar som ställer till det för många som inte lärt sig dessa i tillräcklig utsträckning, men med allt bättre programvara går det med dagens programvara att klara sig rätt bra ändå. Kan jämföras med datorn begynnelse, då det var typ Basic, med "goto" och sånt som gällde. Idag är programvaran oerhört mer utvecklad och användarvänlig.

Håller till fullo med dig. Ett bra system för guider finns på forumet, men det hela bygger på att medlemmar ställer upp med information. Detta gäller både våra guider och vår wiki. Kan känna att det kan vara svårt att motivera medlemmar att hjälpa till. Förslag mottages gärna på hur detta kan ske.

matkoh
2011-02-24, 08:43
Hmmm.

Finns hur många linux-skolor som helst på nätet, är man intresserad av att lära sig sin utrustning så kan man ta en sådan kurs. Precis som vilken utrustning som helst (bil, stereo, kamera ...), så vill åtminstone jag lära mig den så att jag behärskar grejerna. Vill man "bara" se på TV så är det enklare att ta ett abb med en orginal BajaMaja.

Det mest basala kan man ta i en guide, men vad händer då man inte får ett förväntat svar ! Det är ju datorer vi pysslar med & alla vet att de för ett eget liv, så mycket som kan påverka.
- Arkitektur
- Image
- Fel fil osv.

Men i grunden är alla boxar lika, samma kommandon användes på ALLA linux-boxar. Så lär man sig ansi-linux så är man home free.

De få gånger som jag sitter vid en W#-burk så är jag lika förvirrad. Man klickar på något, men har inte en susning om vad som händer, klickar man bort samma ruta, så ligger det ändå kvar en del information i registret. Snacka om ologiskt.

chm.mobil
2011-03-05, 00:27
Hej.
Har en 500s som var programerat till alla svenska kanaler typ/som card sharing, allt har fungerat super bra tills några dagar sen, internet funkar , har cccam 2.1 installerat , signal bra, vid canal+ bara txt kan ses, några år sen lekte lite med sona saker så lite instrucion och säkert kan jag göra nånting åt , men vet inte riktigt vad. det är lite panik. Om jag kan be omm hjälp så tackar jag så mucket för det.
Mvh.Peter

CharlieX77
2011-03-14, 20:03
Har precis fått min 800HD SE och flashat med senaste gemeni iCVS, lyckas fanimej inte med mgcamd, nått fel gör man väl men vad? har provat flera tillvägagångssätt så man nästan glömt hur och vad man gjort :=)

fick in mgcamd 1.35a tillslut, men lyckades inte logga mot servern, provade med 1.28 vilket inte gick alls, fick inte in den ens, någon bra genväg på mitt problem? tror jag provar newnigma så länge

Edit: Newnigma installerad, bild klar med evocamd 2.17, fick mgcamd att logga på servern men ingen bild???

lordarcane
2011-03-31, 07:56
Har en dm800hd som jag nu inte får in mgcamd på. Gjort manuellt genom att kopiera rn mgcamd tar.bz till tmpmappen och installerat, men den går inte att välja. Kör gp 4.7. Är det någon speciell verre av mgcamd? Någon annan som lyckats på en dm800? På 500a funkade det bra att göra så...

matkoh
2011-03-31, 08:15
Hmmmm.

1. Uppdatera imagen, GP 4.7 är superantik, ungeför som om du skulle köra Win-95 på datorn.
2. Du måste välja mgcamd för enigma2 & rätt arkitektur.

lordarcane
2011-03-31, 08:34
Okey... :) Varför jag tog den var för att det är en vänlig själ här som har fixat en image som funkar med dm800 klonerna. De andra ger ju no ca found eller så funkar inte tunern. Det är enigma två alltså.. Ingenting med gp.att göra?

matkoh
2011-03-31, 08:47
Hmmm.

Du kommer inte att få ex. textningen att funka med 4.7, sega kanalbyten osv. Finns images att hämta om du ex. söker på sim2

lordarcane
2011-03-31, 08:55
Okey! Tack! Nån du kan rekommendera? Kanske finns nån me en cam redan installerad?

wildone
2011-03-31, 09:26
PeterPan fungerar utmärkt om du vill ha en "färdigconfad" nordisk

lordarcane
2011-03-31, 11:33
Tack! Funkar den på dm800 klonerna också?

matkoh
2011-03-31, 11:36
Hmmm.

http://www.dm800sim2.com/

wildone
2011-03-31, 12:07
Tack! Funkar den på dm800 klonerna också?

Japp se länken från matkoh

lordarcane
2011-03-31, 12:50
Okey! Då tar jag en peterpan därifrån och testar!

lordarcane
2011-04-04, 20:49
Det fungerade tyvärr inte heller.. =/ Måste vara någon väldigt gammal simversion i den klonen jag fått tag på. De enda som går att köra in är en del från en annan sida som varit länkat på det här forumet. Drog hem LT6 och installerade MgCamd manuellt på den.

Evex
2011-04-08, 23:13
###mgcamd 1,31 ;) jag har skickat upp 2 filer till filarkivet ####
mgcamd 1,31
mgcamd config 1,30 till E1 typ DB500
inget klödd bara in i tempen och installera med fjärren :cool:

Evex
2011-04-09, 19:07
Så nu är newcs 1,65 + newcs conf på gång til db500 uppe imorgon :mad:

5pace
2011-05-13, 13:34
Fick du det att funka lordarcane? Jag tror jag har samma problem som du nämligen.

notto
2011-05-14, 20:35
hej. jag har försökt att följa guiden men det tar stopp vid gå över till telnet, vad gör jag där???? inne ???? snälla hjälp

notto
2011-05-14, 20:38
var kan jag tanka ner mgcamd1.31. jag gör alla desperata försök. är tacksam för alla tips

atomized
2011-05-14, 22:55
var kan jag tanka ner mgcamd1.31. jag gör alla desperata försök. är tacksam för alla tips

I vårt eminenta filarkiv kan du tanka ner de flesta versioner av mgcamd:
http://www.comhit.net/downloads.php?do=cat&id=19

Dahla
2011-05-15, 17:28
Nu håller jag på att bli tokig...
Jag har försökt med alla anvisningar här i tråden för att installera mgcamd på en DM500HD, men inget fungerar.
Jag får upp mgcamd 1.35a i bluepanel, men när jag kollar i loggen för min oscam-server så frågar inte ens boxen efter kodningen.

Kan någon vänlig själ skriva i klartext hur jag ska gå till väga?
Ska filerna som laddas ner med mgcamd konfigureras för att söka servern? Givetvis har jag konfigurerat newcamd.list, men är det någon även med de andra filerna?

atomized
2011-05-15, 18:56
Normalt sett räcker det att konfigurera newcamd.list.
Newcamd.list måste passa ihop med din serverkonfiguration också. Kan det vara någon missmatch där?

Dahla
2011-05-16, 09:00
Nepp. Den funkar som den ska.
Allt löste sig när jag flashade med PLi.
Körde först in Newnigma2 och där installerade jag mgcamd från deras filserver, men fick ingen bild.
Körde då in PLi istället och körde in mgcamd från deras server och vipps så funkade allt (med exakt samma newcamd.list).
Samma rättigheter på filerna satta i DCC och allt.
Jag fattar inte över huvud taget varför det inte funkade med gemeni eller newnigma och varför det då funkar med PLi.

Deas
2011-07-10, 11:28
Sent svar kanske, men startade du mgcamd i menyn när du körde newnigma2? Dom har "Cam select" så man väljer vilken cam man vill köra.

bajen
2011-07-26, 14:41
hej en dum fråga men inte så grym på detta. Jag har flachat om min nya box 500hd till Gemini iCVS (2011-03-24) DM500HD (http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=931) : iCVS image from 24.03.2011 Version details: Enigma2 from 24.03.2011 Plugins from 24.03.2011 Skins from 24.03.2011 .. Nu behöver jag mgcam men vet inte vilken jag ska ha till min box är det 1,31 eller 1,35 ????

bajen
2011-07-27, 07:44
Ingen som kan hjälpa mig snälla ???

LumberJack
2011-07-27, 09:50
Vilken som, det fungerar med bägge

BruketFans
2011-07-27, 14:23
Visst, gör det enkelt för dig. Install Newnigma2 istället.
I den imagen finns alla camar för nedladdning ;)

Ingen som kan hjälpa mig snälla ???

bajen
2011-07-27, 15:35
Visst, gör det enkelt för dig. Install Newnigma2 istället.
I den imagen finns alla camar för nedladdning ;)

ok kanon .. är Newnigma2 en image ?

BruketFans
2011-07-27, 19:13
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=971

ok kanon .. är Newnigma2 en image ?

bajen
2011-08-02, 17:59
jag håller på att bli galen jag har flachat om min box db500hd till nya gemini och nu ska ska jag lägga in mgcam 1.35a jag har lagt den i tmp mappen i rar format men hittar inget på boxen som heter manuel installation bara file browser och där kan jag bara köra en extract .. snälla vad gör idioten för fel???

Freelock
2011-08-02, 18:52
Testa
Tunisiasat Addons 3.0
finns i filarkivet
Dreambox. Plugins, Blue Panel Addons då kan du ladda ner vilken cam du vill.
Lycka till!

FylleOlle
2011-08-19, 15:03
[QUOTE=Freelock;166567]Hm!
Sök är bra ;-)

[INDENT]Gemini och CCcam inst!
härifrån:

Nu saknas CCcam.cfg.
plocka ur CCcam.cfg
lägg in dina värden.
reboot-> klart

Har gjort allt som står här... förutom en sak... och det är att lägga in mina värden.
vilka värden då hur och var? förmodar att jag ska lägga in något i CCcam.cfg men vet inte vad...
tacksam för svar..

Zoorg
2011-08-21, 17:17
de har tagigt bort cams från servern pga någon lagändring.
Man får tanka ner manuellt nu....

SIPA
2011-10-02, 20:24
Hej. Kan någon hjälpa mig mig med att lägga en CC Cam i Gemini. Min Dreambox är 600 PVR. Tack på förhand.

bongoman
2011-10-02, 21:33
Jag tänkte installera en DM600c nu. Jag har en burk från tiden innan de tog bort alla cam från nedladdning så det smidigaste är väl att sno allt från den. Men vad? Förutom själv programfilerna för MGcamd och filerna i /keys behövs något som kopplar in den i blue-panel. Var ligger de? Min sista installation på en 800HD gick bra men den saknar möjligheten att starta om camen utan att köra telnet. Mindre bra för den stackars användaren som är oteknisk och inte har en dator... Kan man få in den där också? Kör Gemini.

k4m1
2012-01-02, 23:10
Japp, jag har gjort bort mig.
Fippla runt lite i min DM8000 som kör CD från parabol på de två inbyggda S2 + två extra S allt via en oktal LNB.
Allt har funkat bra hitintills alla kanaler från orginalkort osv med hjälp av BP som ingick i Gemini 4.7 och installerades från den.
Försökte sätta upp den som CS för att mata min DB7025 med. Men jag schablade till det hela.

Har lyckat köra dreamup med Gemini 5.1 och FTA kanaler funkar men får inte till resten dvs softcam cs mm.
Kör DCC och ser det mesta men får liksom inte till det.
Har läst som en tokig har på forumet och provat massor men kommer ingenstans.
Någon som vet en guide som är applicerbar för mig? De flesta jag har hittat är baserade på att man kan installera via BP och det går ju inte längre...

Rickd83
2012-01-25, 20:41
Försökt hitta svar också, men inga som funkar. Har en dm800hd-se med gemini men får det inte att funka. Provat allt och lite till, men inget verkar bli installerat så man ser det i blue panel.

Väldigt tacksam för lite hjälp!

LumberJack
2012-01-25, 21:46
Försökt hitta svar också, men inga som funkar. Har en dm800hd-se med gemini men får det inte att funka. Provat allt och lite till, men inget verkar bli installerat så man ser det i blue panel.

Väldigt tacksam för lite hjälp!

Kör senaste open pli. Där kan du ladda ner cam direkt från plugins. Väldigt snygg och trevlig image för övrigt.

Rickd83
2012-01-25, 21:58
Nevermind. Var tvungen att refresha för det låg kvar sen gammalt med webcontrol.

Tack för tipset återigen, provar nu!

berguv4
2012-02-19, 16:47
Lada ner mgcamd_1.31_cam.sh mgcamd_1.31_newcs_1.67_cam.sh mgcamd_1.31-newcs_1.67-script_delfile.sh mgcamd-complete_1.31_delfile.sh mgcamd_1

VAR unistal mgcamd 755
Skript mgcamd 755
userbin mgcamd 131

ändra atribut på filerna till 755 stara om boxen när du är klar

Använd dej av totalcomander att flytta filerna å ändra aribut
Berguv

berguv4
2012-02-19, 16:52
Enlig tysk lag så får dom inte finnas för nerladdning men testa PeterPan-Neverland newnigma2 här kan man ladda ner cam

bdapaho
2012-03-10, 11:54
CCCam finns även i Newnigma2 by default.