Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Får inte ordning på Flash via web

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger

    Får inte ordning på Flash via web

    Hej, Förstår inte vad jag gör fel.... En DM800Se HD (Clone) som jag försöker flasha via web. Startar upp med powerknapp intryckt, får IP... Startar IE lägger in http;// IP.......men det enda som kommer upp är boxens Web Control. Jag kör windows 7 på min bärbara Pc. Provade med Dreamup men klantade till det och körde versionen av Dreamup för orgonalbox, Fick CA not found, lyckades få ordning på den med Optiflasher. Men som sagt skulle vilja uppdatera till senaste Open Pli. Tips om vad jag gör fel mottages tacksamt ! // T

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Hej, Förstår inte vad jag gör fel.... En DM800Se HD (Clone) som jag försöker flasha via web. Startar upp med powerknapp intryckt, får IP... Startar IE lägger in http;// IP.......men det enda som kommer upp är boxens Web Control. Jag kör windows 7 på min bärbara Pc. Provade med Dreamup men klantade till det och körde versionen av Dreamup för orgonalbox, Fick CA not found, lyckades få ordning på den med Optiflasher. Men som sagt skulle vilja uppdatera till senaste Open Pli. Tips om vad jag gör fel mottages tacksamt ! // T
    kan ta en bild på det när du får boxens Web Control?
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    varför.. ?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    står det verkligen Stop (och IPadress) i displayen på boxen? i sånt fall tror jag du ser en cachad sida i webläsaren, prova att hålla in ctrl och tryck F5 för att läsa om sidan
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Hej, Förstår inte vad jag gör fel.... En DM800Se HD (Clone) som jag försöker flasha via web. Startar upp med powerknapp intryckt, får IP... Startar IE lägger in http;// IP.......men det enda som kommer upp är boxens Web Control. Jag kör windows 7 på min bärbara Pc. Provade med Dreamup men klantade till det och körde versionen av Dreamup för orgonalbox, Fick CA not found, lyckades få ordning på den med Optiflasher. Men som sagt skulle vilja uppdatera till senaste Open Pli. Tips om vad jag gör fel mottages tacksamt ! // T
    Kan vara så här:
    Har du surfat in i boxens webcontrol strax innan du startar upp med powerknapp intryckt, får IP så kan det bli att du kommer till webcontrollen. Uppdatera webläsaren"F5" så bör du komma in till rätt så du kan flasha.

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    varför.. ?
    Jag vill se om du är verkligen på rätt plats.....ville hjälpa dig
    display se ut så här när är det i flash läge se bild
    Bifogad fil 1779
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-09-19 klockan 21:45.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Har testat F5 flera gånger, startat om både box o dator flera gånger.... men icke... Ibrahim, menade inget illa, kan jag vara på fel ställe menar du ? Orkar inte ta kort ikväll, ska upp riktigt tidigt imorgon. Ville bara se Örebro vinna straffläggningen ;-)

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Har testat F5 flera gånger, startat om både box o dator flera gånger.... men icke... Ibrahim, menade inget illa, kan jag vara på fel ställe menar du ? Orkar inte ta kort ikväll, ska upp riktigt tidigt imorgon. Ville bara se Örebro vinna straffläggningen ;-)
    Det är lugnt men testa från början nu håll och tryck knappen på fram sida medan du sätter på boxen efter 4 sekunder släpp knappen så ser du ip adress och det står stop
    då kan du flasha om boxen med denna image som är senaste
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    96
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Det är lugnt men testa från början nu håll och tryck knappen på fram sida medan du sätter på boxen efter 4 sekunder släpp knappen så ser du ip adress och det står stop
    då kan du flasha om boxen med denna image som är senaste
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se

    Kan rekommendera den imagen också. Kör den i mina 2 boxrar. Clean och fungerar utmärkt. ! =)

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Hej, nog är jag på rätt ställe allt, har gjort detta tidigare och det funkat. Tror mer på att datorn har en cachad sida och inte uppdaterar ordentligt... men inte vet jag... testar mer ikväll. Finns en fungerande DreamUp som man inte får Ca Not Found till Clonebox som man kan testa ?
    Senast redigerad av Tattisator den 2013-09-20 klockan 06:02.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 14:42
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 21:51
  3. dreamboxedit. får inte kanaler i ordning
    Av frnil i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 12:22
  4. ordning och reda
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 16:30
  5. Vilken ordning på LNB:erna
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 11:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss