![]() |
|
|
|||||||
| Notiser |
| NewCS Varför ska jag använda NewCS? Hur konfigurerar man NewCS? Vart hittar jag NewCS? Frågorna är många, ställ dem här! |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Reg.datum: Dec 2004
|
smartwi funkar just nu..
men hur det blir efter 1 februari får vi se Varje programkort du vill se MPEG-4-kanalerna på måste då registreras http://www.boxer.se/sv/webshop/Formu...ar-for-mpeg-4/ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: Nov 2007
|
Borde väl inte vara något problem med reg av programkort. Så länge de inte binder den mot boxen/boxid, aight!?
Min fråga kvarstår, funkar Fausto med viaccess 4.0 eller någon annan kortserver? (exkl. smartwi ) /D Senast redigerad av daju den 2009-12-30 klockan 09:31. Anledning: typo |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Om man ändå fått det att fungera så beror det på att kanalerna varit okodade eller att boxer inte krypterat i viaccess 4. Senast redigerad av addat den 2009-12-31 klockan 11:09. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: Dec 2002
|
Borde inte övergång till Viaccess 4.0 även innebära utbyte av alla programkort? Nuvarande programkort kan väl knappast vara Viaccess 4.0-kompatibla, eller?
Kanske innebär registreringen att man får nya kort efter 1 februari? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: Apr 2003
|
Håller fullständigt med i resonemanget. Än så länge är det ren spekulation att viaccess 4 skulle vara inblandat. Om dom börjar med det måste dom ut med nya kort, men det lär väl visa sig snart om så sker.
|
|
|
#6 |
|
Donator
Reg.datum: Feb 2004
|
Det här är mycket spekulationer, men om de nu börjat med ny kryptering (Viaccess 4) på HD-kanalerna så räcker det väl om de byter kort för de som beställer HD-kanalerna.
De kan ju köra det gamla systemet parallellt för gamla kunder som nöjer sig att titta på SD-kanalerna. Så behöver de inte byta alla kort på en gång. I så fall räcker det med att byta kort för dem som beställer HD-kanalerna.
|
|
|
|
#7 | |
|
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Antar att du med HD menar MPEG4 kanaler. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Donator
Reg.datum: Feb 2004
|
Sorry, jag vet inte så mycket om Boxer...
Ja, det var MPEG4-kanalerna jag menade, jag trodde att det var HD-kanaler de skulle sända i MPEG4, men det kanske även är andra kanaler? Edit: Har läst på lite nu och ser att de MPEG4-kanaler som sänds hittills inte verkar vara några HD-kanaler. Utan Boxer verkar använda MPEG4 mest för att kunna knö in fler kanaler på frekvenserna. Hur som helst borde de kunna köra systemen parallellt så att det bara är kunder som vill ha MPEG4-kanalerna som behöver nya kort.
Senast redigerad av atomized den 2010-01-01 klockan 16:13. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
Själv reagerade jag bara på att det skulle vara bekräftat att dom skulle använda viaccess 4, det kan ju bli så men innan det är bekräftat varför spekulera?
|
|
|
|
#10 |
|
Reg.datum: Nov 2009
|
så som jag har fattat det hela så testkör boxer nu mpeg4 kanaler vilket tar mindre bandbredd än vad dagens mpeg2 gör. detta för att flytta över hela SD-Paketet till mpeg4 i framtiden och då göra plats för de HD-kanalerna som skall komma.
De programkort vi har idag fungerar att koda av mpeg4 kanaler, OM man har en mpeg4 mottagare. Vilket i sin tur innebär att alla måste kasta ut sina gamla boxar till nyare som tar emot mpeg4 utsändning. kan även meddela att mpeg4 kanalerna går det att köra cardsharing på. //johan |
|
|
|
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| boxers, mpeg4kanaler, newcs, nya |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| CA modul mpeg4 | Dinkan | Övriga mottagare | 7 | 2009-11-23 15:53 |
| What is Boxers Provider ID? | TJMacGyver | Boxer | 16 | 2008-03-04 15:45 |
| Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4 | PrOsOn | Canal Digital | 13 | 2006-02-25 13:56 |
| 21:a November presenteras Boxers kommande nya kanaler | TheVaran | Boxer | 21 | 2005-11-13 22:17 |
| Boxers framtidsplaner.. | ztocko | Boxer | 1 | 2004-03-20 14:45 |