![]() |
|
|
|||||||
| Notiser |
| NewCS Varför ska jag använda NewCS? Hur konfigurerar man NewCS? Vart hittar jag NewCS? Frågorna är många, ställ dem här! |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Donator
Reg.datum: Feb 2004
|
Här vore det intressant om du talade om HUR? Det verkar ju inte som om någon annan lyckats med detta?
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: Nov 2009
|
Ska bara säga att jag är ny på detta, jag har bara kört ett par veckor.
jag har newcs 1.67 rc1, med pheonix läsare på comport. sedan så kör jag med alex clienter. Men för att få in och kunna se mpeg4 kanaler så måste man ha en mpeg4 mottagare. de mpeg4 mottagare som jag vet finns nu är de som boxer säljer nu, sagems boxer. Både med och utan hdd. sedan så finns det den ca-modul som boxer säljer som man kan sätta i sin tv som stödjer mpeg4. kruxet är att jag har varket fått alex eller cardlink att fungera med sagems låder men därimot med ca-modulen från boxer. På så vis har jag kunnat se MPEG4 kanaler via cadsharing. Jag har pratat med de som säljer alex och de ska kika på varför inte de fungerar med sagems lådor. //johan |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reg.datum: Nov 2007
|
Har testat nu under kvällen men får det inte fungera.
Har testat med NewCS 1.50 och 1.65 (kan inte köra 1.67 då jag kör win2003). Har försökt slå på BBC, Star och Showtime samt även Disney XD. Det enda jag får bild på är Disney XD där testbilden visas, resten går inte att koda av enligt NewCS (NOT OK). Testbilden är den enda av kanalerna som inte är krypterade. Deras förklaring av vad som krävs är lite luddig. Ser ju ut som man behöver 1 och 2 men de borde vara antingen eller. Citat:
/ D |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Donator
Reg.datum: Feb 2004
|
Enl. Boxers web-sida så är det frivisning på MPEG4 kanalerna till den 1 februari. Det ska bli intressant att se om det fungerar för dig efter det datumet. Det är väl då ev. ny kryptering av MPEG4 kanalerna träder i kraft.
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: Nov 2009
|
jag skall rapportera tillbaka hur det fungerar
![]() däremot undrar jag vad det är för skillnad på det nya viaccess systemet och det gamla? vad är det för fel de får nere i danmark? och ingen kortdelning fungerar där? inte ens smartwi ? då blir det att gå över till CD =) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det låter ju konstigt att de skulle erbjuda testsändning med viaccess 4.0 om nu inte korten stödjer det. Ingen skulle ju kunna se det då isf. Isf tror jag mer på att de som testat inte haft en mpeg4 kompatibel mottagare.
Jag ska testa ikväll med lite andra codecs etc samt kolla loggarna i NewCS om det blir nåt (Not OK) etc.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Donator
Reg.datum: Aug 2007
|
Kanske det är så att EMM endast kan hanteras av en CAM som är godkänd för "MPG4"?
D.v.s. om man har en Alex i en MPG4-burk/CAM, så kanske newcs kan ta emot och hantera informationen till andra klienter?
|
|
|
#8 |
|
|
Nåt nytt om det här?
Btw, boxer ringde idag och ville sälja på mig större abonnemang. Enligt försäljaren kommer de med fler HD kanaler under året. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Fler MPEG4 kanaler kommer däremot men det har inget med HD att göra. Ytterligare kanaler som kommer sända i MPEG4 förutom dom som redan sänds är Discovery Science, Discovery Travel & Living, National Geographics Channel, TV1000 och Viasat Sport. Sen var det meningen att The Voice skulle sända också men dom la ner kanalen så frågan är vad dom kommer göra med den platsen. Sen så går Canal 7 och Axxess TV över till MPEG4 också från 1 Februari. Finns förslag på 7-8 HD kanaler däremot som ska sända med speciell teknik över 2 muxar men inget är bestämt än. Det blir också över med DVB-T2 så nya boxar behövs igen (eller tuner ifall man har box med plug n play tuners) DVB-T2 ger ca 50% mer bandbredd per mux och tillsammans med MPEG4 så ryms det ca 3 gånger mer per mux i jämförelse med MPEG2/DVB-T. Om några år kommer det att ha effektiviserats ännu mera precis som MPEG2/DVB-T har gjort under åren.
Dreambox 8000CC - LT6 image, Sony KDF-50E2010, XBoX, Playstation 3, Pioneer VSX-1017, EEEPC 900, Athlon64 X2 4800+ - openSUSE 11.3 frågor ang CS och andra sätt att kringå abbonemang kan stoppa upp dom nånstans där bak!!!! Senast redigerad av Leatherface den 2010-01-13 klockan 06:09. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Bor i sthlm så SVT-HD är vardag. Försäljaren sa att de skulle komma fler HD-kanaler, om han menar sthlm eller hela landet vet jag inte.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| boxers, mpeg4kanaler, newcs, nya |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| CA modul mpeg4 | Dinkan | Övriga mottagare | 7 | 2009-11-23 15:53 |
| What is Boxers Provider ID? | TJMacGyver | Boxer | 16 | 2008-03-04 15:45 |
| Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4 | PrOsOn | Canal Digital | 13 | 2006-02-25 13:56 |
| 21:a November presenteras Boxers kommande nya kanaler | TheVaran | Boxer | 21 | 2005-11-13 22:17 |
| Boxers framtidsplaner.. | ztocko | Boxer | 1 | 2004-03-20 14:45 |