![]() |
|
|
|||||||
| Notiser |
| CardserverProxy Vad är CardserverProxy? Hur använder jag det? Hur ställer jag in det? Här diskuteras allt som rör CardserverProxy. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Reg.datum: May 2009
|
Jag har problem att få services-file funktionen i csp att fungera, har meckat både med 0.8.13 samt 0.9.0 rc4. Så här ser det ut:
Currently watched channels (1) Unknown (444) (*:444) - 1 viewers All mapped channels (3)
Trots att jag prövat med services-filen från min dm600c och även att göra en egen services-fil som i exemplet ovan där jag lagt in tre kanaler så står det ändå alltid "Unknown" under status eller under Service i Sessions i mitt CSP. Såhär ser min proxy.xml ut på relevanta ställen: <profile name="comhem" ca-id="0000" network-id="a029" provider-idents="00 00 00" enabled="true" debug="true"> <services-file format="simple">etc/services.ch</services-file> Och så här ser min services.ch ut som jag hänvisar till i min proxy.xml: 46a = TV3 3f5 = TV4 Fakta 444 = Viasat Fotboll Är det någon vänlig själ här som vet vad jag gör för fel? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Donator
Reg.datum: Feb 2004
|
Lägger du filen på rätt ställe? D.v.s. i etc-directoryt under det directory där CSP är installerad?
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Donator
|
Det ser rätt ut... Vet inte om det kan vara mellanrummen som spökar för dig? Min hemmasnickrade services-fil som fungerar för Viasat över satellit ser ut typ så här:
Kod:
f00=TV4 Sport f0a=Playhouse Disney f0=LTV World f14=TV4 Science Fiction f1e=TV2 NEWS f28=Kanal 5 f32=TV4 Komedi
|
|
|
|
#5 | |
|
|
Citat:
Det är så skumt att csp under "All mapped channels" läser av services-filen korrekt och säger tex: All mapped channels (1) TV3 (comhem:46a). Samtidigt som den på samma sida säger Currently watched channels (1) Unknown (46a) (*:46a) - 1 viewers. Uppenbarligen så kan csp i "All mapped channels" läsa av i min services-fil att 46a är TV3 men överallt annat står 46a som Unknown... Inget världsproblem givetvis men irriterande när jag tycker jag fått allt annat i detta trevliga program att fungera som jag vill. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Donator
|
Ja, det verkar skumt. Jag har ingen förklaring.
Jag antar att du har provat att starta om CSP efter att du ändrat i services-filen? I.o.f.s. skall det väl inte behövas, men man vet ju aldrig. Kan bara säga att här hos mig funkar det i CSP 0.8.13 med en likadan <services-file format="simple">etc/services.ch</services-file> rad i profilen som du har och med den filen jag visade delar av ovan. Visserligen för Via och CD via satellit, men det borde ju funka för ComHem också?
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jippie! Nu kan jag äntligen gå och lägga mig, fick det hela att funka nu! Är inte helt säker på vad som ordnade biffen men det får jag analysera imorgon.
Så här ser min proxy.xml ut numera ... <profile name="comhem" ca-id="0B00" network-id="a027" provider-idents="00 00 00" enabled="true" debug="true" require-provider-match="false"> <newcamd listen-port="11112"/> <services-file format="simple">etc/services.ch</services-file> ... Hoppas det kan hjälpa någon annan sömnlös stackare!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Donator
|
Kul att det ordnade sig för dig!
![]() Men undrar om det behövs alla de parametrarna i profilen? Min ser bara ut så här: Kod:
<profile name="via1" ca-id="090F" enabled="true" debug="true">
<newcamd listen-port="15000"/>
<services-file format="simple">etc/services.via</services-file>
</profile>
|
|
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| comhem, csp, services |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| services files | morpheus_08 | CardserverProxy | 0 | 2009-12-04 03:45 |
| comhem services | Ollan | CardserverProxy | 3 | 2008-10-02 12:52 |
| <services-file>etc/services.t</services-file> | Rocholas | CardserverProxy | 1 | 2008-08-31 18:34 |
| services - f00/Unknown | batman | CardserverProxy | 1 | 2008-08-15 09:29 |
| services | swe_dude | CardserverProxy | 2 | 2008-02-04 01:37 |