Sidan 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #61
    tackar funkar hur bra som hälst

  2. #62
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Den fil som finns här på forumet (mgcamd1.35a) och den som fanns på dreamboxx.nu. FÅr ingen av dem att fungera. Har installerat dem, fått in i BluePanel och även editerat config-filerna. Varje gång jag står på en kodad kanal, startar mgcamd så poppar kanalen igång i ca: 1 sek, sen startar boxen om och ställer sig på CCCam 2.1.4...dock fungerar de kodade kanalerna. Ungefär som att det ändå är mgcamd som ligger i bakgrunden och kör. (Ser i min server att boxen är uppkopplad...).

    När jag sen startar om boxen igen för att testa så är den kvar på CCcam men de kodade kanalerna fungerar inte.
    GÖr om samma procedur igen med mgcamd och det fungera....

    Någon som stött på samma problem? Detta stötte jag på nu när mgcamd togs bort från geminiservrarna.
    Den boxen jag har i Stugan installerad för längesen via Addons i BP fungerar klockrent...

    /Jhunden

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk
    Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
    Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
    Mvh: Zoogin99

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zoogin99 Visa inlägg
    Ja det funkar på Gemini image. kopiera tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk till /tmp installera sedan via file manager. Gå till plugins och välj tunisiasat-addons-manager_2.1. Välj gp3cams. Glöm inte att även installera configen för den cam du valt.
    Det fungerar däremot inte lika bra på LT6, där var jag tvungen att lägga in scripts i /usr/LTCAM (alltså de scripts som vald cam lägger in i /usr/script). Dock fungerar inte start/restart cam. skulle vara bra om någon har lösning på detta!?
    Mvh: Zoogin99
    Kan detta tänkas fungera på GP2-images?

    Edit: YES! Tack så mycket för hjälpen! Fungerar hur bra som helst
    Senast redigerad av jhunden den 2011-02-06 klockan 16:03.

  5. #65
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av linkan77 Visa inlägg
    Äntligen fick jag till det. Jag har en 500s, skriver hur jag gjorde om det är någon annan än jag som har tummen mitt i handen och inte vill sitta 4 timmar.

    1. Ladda hem mgcamd från filarkivet.
    2. Ftp över mgcamd.ppc till /var/bin och döp om den till bara mgcamd
    3. Ladda hem Dream box Control Center, ifrån filarkivet
    4. Följ sedan denna gudie http://www.comhit.net/content.php/15...C3%A5-Dreambox
    5. Starta om boxen
    6. Klart
    Har följt denna guide du länkar till, men tar stopp vid "har man en DM70xx så ska man istället lägga in kodraden i /etc/rcS.d/S98configure för att det ska starta."

    har ingen sådan mapp att gå in i, har en 7000S.
    Vad göra?



    Edit, testade denna istället för den som det länkades till tidigare, då funka det.

    http://www.skystar.org/arsiv/index.p...mplete.tar.bz2

    Men inte riktigt hela vägen, den loggar inpå CSPn, och allt ser ok ut men bilden är ändå svart ?!?
    Senast redigerad av card den 2011-02-09 klockan 00:31.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    66
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gifen Visa inlägg
    Har samma problem, skulle installera om min dreambox idag och nu finns inte ett skit i plugins mappen.
    Finns det någon enkel guide hur man installerar cccam manuellt för en som inte är så jävla tekniskt lagd.
    ytterligare 1 som efterfrågar en guide för manuell installation av CCcam på DM500HD med gemini2-510-dm500hd installerat.

    Please please with sugar on top......

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bdapaho Visa inlägg
    ytterligare 1 som efterfrågar en guide för manuell installation av CCcam på DM500HD med gemini2-510-dm500hd installerat.

    Please please with sugar on top......
    Hm!
    Sök är bra ;-)
    Postar mitt tidigare inlägg från annat inlägg!

    Gemini och CCcam inst!
    *********************************************
    Tanka ner e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz
    härifrån:
    http://rapidshare.com/#!download|159...122.tar.gz|496
    edit(klista in länken i webläsaren så kommer du dit direkt)
    Ladda upp filern e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz till /tmp mappen
    Men installera CAM manuellt, FTP till /tmp -> Blå panelen ->File Manager->
    gå till tmp mappen -> välj filen cccam..tar.gz. Installera grön knapp -> klart->
    Select cam->cccam2.2.1 ->Reboot

    Nu saknas CCcam.cfg.
    lägg in din .cfg fill gamla till/etc mappen
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    eller om du vill ha den rätta vesionen:
    ladda hem CCcam-2.2.1.zip
    http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr
    plocka ur CCcam.cfg
    lägg in dina värden.
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    reboot-> klart

    *********************************************

  8. #68
    Jag fick precis igång min 500hd på samma sätt som ovan, Men jag använde mig utav: e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126
    Samt att jag installerade allt manuellt via DCC, alltså inte med en "tar.gz", då jag inte fick boxen att hitta denna filen trots flera försök.
    Sen följde jag guiden som finns i denna tråd på någon sida, dock så skall du inte ändra någonting i camd_cfg (om du laddar:e2-mipsel-mgcamd_1.35a_100126), då detta resulterade i flertalet skumma fel för mig under tv tittande...
    Sen är det bara att ändra attributen till 755 som skribenten ovan säger.
    Glöm inte (som jag gjorde) att köra in scriptfilerna i var/script, då detta inte stod med i guiden.

    Allt fungerar bra nu, trots ett spännande problem som jag hoppas någon vänlig själ har lösningen på:
    när jag väljer mgcamd_1.35a i bluepanel och restartar.. så hoppar boxen automatiskt över till CI när jag byter kanal, det sjuka är att det fortfarande fungerar (Bild på tv´n och OK i putty), trots att det står att jag kör CI ?! har någon någon idé vad detta beror på?

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    66
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Hm!
    Sök är bra ;-)
    Postar mitt tidigare inlägg från annat inlägg!

    Gemini och CCcam inst!
    *********************************************
    Tanka ner e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz
    härifrån:
    http://rapidshare.com/#!download|159...122.tar.gz|496
    edit(klista in länken i webläsaren så kommer du dit direkt)
    Ladda upp filern e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz till /tmp mappen
    Men installera CAM manuellt, FTP till /tmp -> Blå panelen ->File Manager->
    gå till tmp mappen -> välj filen cccam..tar.gz. Installera grön knapp -> klart->
    Select cam->cccam2.2.1 ->Reboot

    Nu saknas CCcam.cfg.
    lägg in din .cfg fill gamla till/etc mappen
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    eller om du vill ha den rätta vesionen:
    ladda hem CCcam-2.2.1.zip
    http://www.mediafire.com/?oik4y5v5445l7mr
    plocka ur CCcam.cfg
    lägg in dina värden.
    Ladda upp filen till /etc mappen
    Ändra attributen på filen CCcam.cfg i /etc mappen till 755
    reboot-> klart

    *********************************************
    Hatten av till dig Freelock
    Det fungerade klockrent.
    Tack så mycket för denna info. och hoppas admins kan lägga upp detta på WiKin/Guider (eftersom de flesta Image utvecklare nu tagit bort softcams från sina addon servrar) så det kan hjälpa andra med samma problematik.

    p.s söka i all ära men att hitta något vettigt är inte alltid så lätt d.s

  10. #70
    Hur gör man på en DM600 box. Jag har bara Gemini 1 på den.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss