Sidan 11 av 15 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 144

Ämne: openbox / skybox S9

  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Jepp ingen clon utan Kinautvecklad. Därav priset / funktionen.
    Perfekt! ingen risk för klon för omväxlingens skull, skönt så.

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Fick syn på att ignotech.se fått in Openbox S10, någon som hört talas om eller testat?
    Edit: Såg dock nu att dom var slut i lager.

  3. #103
    Jag tänkte beställa. Enda skillnaden ska vara storleken. Den ska vara mer som en dm500 typ.

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    De stämmer, köpte en på ignotech och den har samma storlek som en 500 typ. Klockrent om man jämför med S9 som var stor som ett hus.

  5. #105
    Jag har fått hem min nu, första intrycket var som vanligt (med min tur) inte imponerande. Jag kommer ihåg från min s9 att säljaren instruerade mig att byta image innan första start till en dom mejlade mig. Någon sådan fick jag inte med nu. Vid första uppstart fungerade inte fjärren alls. Med hjälp av boxknapparna ställde jag in satelliterna och började söka men fick "failed" på alla frekvenser.

    Det mesta löste sig med en nyare image från en av alla openbox sidor.

    Vet du vilken firmware du har i den? Jag har FK7000_1.08B9_17.05.2011 i min och har en del strul med att den fastnar på kanaler som inte är avkodade så jag får ändra kanal på boxen, Fjärren slutar att fungera. Ibland slutar fjärren även att fungera utan uppenbar anledning men kommer igång igen om man ändrar på boxens knappar.

    Jag upplever att bilden är bättre på min 42" lcd med s10 än med s9an annars verkar det vara samma allt.

  6. #106
    Hej!

    Har nyligen inhandlat en openbox s9, tänkte höra om någon känner till om och hur man får in svt, tv4, tv6 osv. Har läst något om scam till dreambox?
    Tack på förhand!

  7. #107
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    @MrMartin

    Det får du med ett kort från Viasat eller CanalDigital.
    Eller Cardsharing från ditt nätverk.

    Mvh Kalle

  8. #108
    Okej!

    Trodde det gick att lösa på annat sätt, men tack ändå..

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    56
    Tackad
    10 gånger
    scam till Dreambox gör att man får tillgång till ett antal nordiska kanaler på Sirius utan kort.
    De danska och norska får man inte tillgång till med kort.

  10. #110
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrMartin Visa inlägg
    Okej!

    Trodde det gick att lösa på annat sätt, men tack ändå..
    Det andra sättet är just natverket Du kan installera programmet vPlug-server på din PC och sedan kan du köra igång CCcam clienten på din box. Det ger dej dom önskade nordiska kanalerna.
    Med CCcamclienten kan du även få Travelchannel / Privat Gold / Privat Blue på Sirius.
    Den burken är inte så dumt ändå.

    Mvh Kalle

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss