Sidan 6 av 14 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Sitter med en 500HD och försöker få in mgcamd 1.35a...
    Men när jag laddar upp filerna till /tmp mappen får jag inte fram något i addon -> My server, får hela tiden felmeddelandet;
    download not successful!
    Error:22 The requested URL returned error: 404

    Går jag därimot in med File manager och in i tmp mappen så finns båda filerna där, installerar båda men det finns ändå ingen cam att starta sedan i BP trots omstart...

    Har använt den som finns i filarkivet här på forumet:
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=687
    boxen är en 500hd med gemini2-510-dm500hd installerat

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Jag kastade in Newnigma istället, dom har kvar alla Cam installationer!
    Men jag tar gärna ett svar ändå på vad jag har gjort för "fel" då jag tyckte gemini var väldigt enkelt att hålla på med!

  3. #53
    Har samma problem, skulle installera om min dreambox idag och nu finns inte ett skit i plugins mappen.
    Finns det någon enkel guide hur man installerar cccam manuellt för en som inte är så jävla tekniskt lagd.

  4. #54
    Vid problem med mgcamd som inte går att ladda ner. Gör det manuelt istället. Se nedan

    Ladda ner mgcamd här: http://www.dreamboxx.nu/downloads.php?do=file&id=78

    Packa upp och för över via ftp till boxen.

    Ändra attributen på filen i bin mappen och filerna i script mappen till 755.

    Starta om boxen och välj mgcamd i bluepanel

  5. #55
    Hej Spider. Har flashat om boxen och får nu inte in några cam eftersom dom plockats bort från Gemini Server. Jag har ftp över filerna genom att dra in dom i resp mapp på DB som du säger men får det inte att funka. Skall hela namnet på resp fil bytas ut mot 775 eller är det bara 1.35? Om jag döper hela namnet tll 775 hittar den ingen cam säger den. Det följer ju även med en uninstall mapp, är den av betydelse? Har en DM600S PVR, med gemini i. Jag har laddat ner "e1-mgcamd135acomplete.tar" packat upp och använt filerna från den. Tacksam för svar.

  6. #56
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Du ska inte döpa om filerna utan ändra attributen till 755.
    Detta är enklast med Dreambox control center (dcc) tycker jag. Det går säkert i telnet med men jag har inte koll på hur.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #57
    Har också samma problem med att få mgcamd 1.35 att funka. Har en DM800 box, följer guiden till punkt och pricka men får inte upp något alls i blue panel. Har även testat att installera via IPK paketen i filarkivet.. det gick inte heller. Vad är det som kan saknas som gör att de inte dyker upp i blue panel?

  8. #58
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Om ni inte får upp alternativet mgcamd i blåpanelen efter att ni har följt länken så har ni antagligen fört över filerna till fel mappar. Jag har bara provat på enigma 1 boxar och där funkar det att göra som ovan. Däremot verkar det vara problem med enigma 2 boxar

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    104
    Tackad
    5 gånger
    Ingen som har en dump på hela gps filserver innan dem stängde ner den?

  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    det går tydligen att använda denhär: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...2.1_mipsel.ipk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss