Sidan 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 131

Ämne: Hjälp alla cams borttagna från Gemini server

  1. #41
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jonsa79 Visa inlägg
    Provade att installera mgcamd på det sättet men av någon underlig anledning visas den ej som installerad när det är klart. Vad gör jag för fel då månne?
    På en Dm800 med iCSV samt GP3.
    Om någon har samma problem som jag så prova bifogad fil. Den är till gp3-images.
    Fungerade för mig, glöm ej att starta om boxen. Installera via bluepanel.
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #42
    Denna kan vara bra också

    //Niclas
    Bifogade filer Bifogade filer

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Hur fan installerar man mgcamd via cli på enigma 1 maskiner? dm500a o 600a?

  4. #44
    OK, har lyckats stoppa in MGcamd och kan starta den från commandoprompten via telnet. Men hur fixar man att den autostartar via boot.

    Blå knapp ger inget alternativ med MGCAMD.... Tänkte stoppa in något bra i /etc/rc..... någon som har en bra guide.

    Kör GEMINI på en DB800

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Nya koder kommer var 20 sekund !!!
    Men installera CAM manuellt, ungefär lika svårt som via GUI. FTP till /tmp -> Blå panelen -> Manuell install -> klart
    Super tack fungerar utmärkt att installera, dvs jag får upp att jag kan starta mgcamd i blå panelen. Men jag får ingen kontakt med min server, i min mapp /var så låg det bara en mapp nagra_rom och mg_cfg, så jag lade dit en newcamd.list. Men den kontaktar inte servern

    vad gör jag för fel?

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av jonsa79 Visa inlägg
    Om någon har samma problem som jag så prova bifogad fil. Den är till gp3-images.
    Fungerade för mig, glöm ej att starta om boxen. Installera via bluepanel.
    Fungerar den här även på Enigma2? Kan väldigt lite om det men "han som kan" får det inte att funka med den filen.

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av linkan77 Visa inlägg
    Super tack fungerar utmärkt att installera, dvs jag får upp att jag kan starta mgcamd i blå panelen. Men jag får ingen kontakt med min server, i min mapp /var så låg det bara en mapp nagra_rom och mg_cfg, så jag lade dit en newcamd.list. Men den kontaktar inte servern

    vad gör jag för fel?
    Jag fick mitt och funka på en dm800 med senaste icvs image samt gp3 plugin. Efter flashning installerade jag "gp-cam-mgcamd_1.35a-r3_mipsel.rar", startade om och installerade "gp-conf-mgcamd_1.0-r0_mipsel.rar"
    Startade om igen, sedan ftp till /usr/keys och editera newcamd.list med serverns uppgifter. Klart och betalt!
    Kan tilläggas att jag fipplade en stund med ovanstående filer efter att jag försökt ta bort de gamla manuellt men jag fick det aldrig att funka förens jag flashade om.

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av trolleristen Visa inlägg
    Fungerar den här även på Enigma2? Kan väldigt lite om det men "han som kan" får det inte att funka med den filen.
    Tror du ska ha denna Filen

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger
    Nu ger jag upp suttit ca 3 timmar nu på förmiddagen. Laddat hem olika filer men bara e1-mgcamd135complete.tar.bz2 fungerar dvs att jag kan start mgcamd i blupanel, men jag hittar ingen mcamd1.35a som blu panel vill visa för installation. Samma gäller config filerna ingen fil har jag fått att fungerar och den vill inte connecta mot min server.

    Skall ta upp kampen ikväll igen. En liten fundering, den här boxen är ju en 500s, kan jag inte ftpa alla mappar från min andra 500s till denna? Eller fungerar inte det?

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    98
    Tackad
    1 gånger
    Äntligen fick jag till det. Jag har en 500s, skriver hur jag gjorde om det är någon annan än jag som har tummen mitt i handen och inte vill sitta 4 timmar.

    1. Ladda hem mgcamd från filarkivet.
    2. Ftp över mgcamd.ppc till /var/bin och döp om den till bara mgcamd
    3. Ladda hem Dream box Control Center, ifrån filarkivet
    4. Följ sedan denna gudie http://www.comhit.net/content.php/15...C3%A5-Dreambox
    5. Starta om boxen
    6. Klart

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss