Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Parabol och kabel tv.

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    Parabol och kabel tv.

    Hejsan.

    Har en liten fråga om canal digitals kabel och parabol abbonemang, funkar samma kort på båda? Alltså om jag har en abbonemang på ett parabol paket, kan jag då köra cardsahring med det kortet och använda det mot min kabel-tv också?

    /Juppe

  2. #2
    Det skall vara samma...

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Tackar för snabbt svar.

  4. #4
    Hur menar du? Du kan väll inte t.ex få familjepaketet via kabel om du abonnerar på satelit?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Alltså det jag undrar är ju om abbonemangs-kortet för parabolen kan användas för att koda upp dom kanaler som finns i kabel-tv nätet, jag kan ju inte få fler kanaler än dom som finns i kabel-tv, det förstår jag också. Men om t.ex tv3 finns både i parabolpaketet och kabelpaketet, blir den då uppkodad i kabel-tv nätet om jag abbonerar på den i parabol-paketet och använder det kortet för att koda upp kabel-kanalerna? Är ni med på vad jag menar nu??
    Hoppas det trollhattan skrev stämmer.

    /Juppe

  6. #6
    Jag är ganska säker på att vi har avhandlat det här tidigare och då kom vi fram till att det ska fungerar, kanske har cd fixat detta men troligtvis inte...

    På samma sätt fungerar Viasats IP-tv kort (Från bredbandsbolaget) på sattelitmottagarna.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Alltså det jag undrar är ju om abbonemangs-kortet för parabolen kan användas för att koda upp dom kanaler som finns i kabel-tv nätet, jag kan ju inte få fler kanaler än dom som finns i kabel-tv, det förstår jag också. Men om t.ex tv3 finns både i parabolpaketet och kabelpaketet, blir den då uppkodad i kabel-tv nätet om jag abbonerar på den i parabol-paketet och använder det kortet för att koda upp kabel-kanalerna? Är ni med på vad jag menar nu??
    Hoppas det trollhattan skrev stämmer.

    /Juppe
    I och med att det är samma leverantör så fungerar det oavsett om det är via kabel eller satellit, det är en kostnadsfråga, det finns ingen som vill betala 2 gånger för samma sak, alltså är det samma koder.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    T-bird, precis.

    I många stadsnät (fiber) är det dessutom så att det är CD's satellit signaler som distribueras direkt ut i nätet. Om det kommer via satellit är jag dock osäker på, men det ska vara samma kanaler, kådning osv.

    Så ser det ut på sollentuna energi, dom har boxer, CD, analogt grundutbud, boxer muxarna skickas direkt ut i fibern precis som CD transpondrarna. Minns inte om dom körde ut viasat också.

    Hur det fungerar hos slutkunden vet jag inte säkert.

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Fråga angående "canal digitals kabel och parabol abbonemang, funkar samma kort på båda" är det så? fungerar samma kort i kabel box som i parabolbox???

  10. #10

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av kavvis Visa inlägg
    Fråga angående "canal digitals kabel och parabol abbonemang, funkar samma kort på båda" är det så? fungerar samma kort i kabel box som i parabolbox???
    Det står ju skrivet klart & tydligt några cm upp på sidan! :thumbup: Vad är det du inte förstår?

    majos :lol: :lol:

Liknande ämnen

  1. MKB Kabel TV
    Av Fatboy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 16:54
  2. CD kabel-tv
    Av mrjohan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 21:28
  3. CD kabel TV
    Av Fatboy i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 14:16
  4. RS 232 kabel
    Av Mirage i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 12:53
  5. Kabel-TV
    Av smashhit i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss