Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Hittar inte alla kanaler vid kanalsökning efter den senaste kanalomlägningen

  1. #1

    Hittar inte alla kanaler vid kanalsökning efter den senaste kanalomlägningen

    Hittar inte alla kanaler vid kanalsökning efter com hems senaste kanalomlägning har en dreambox 800 hd

  2. #2
    Jag har samma problem...

  3. #3
    Samma här väldigt konstigt. Har dock dm500hd,

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Om man har en timmes tålamod kan man lösa det manuellt:
    Välj manuell kanalsökning med följande värden: symbolrate 06875, 256QAM, nätverk: ja, rensa kanaler: nej.
    Sen tog jag frekvens för frekvens från 290 - 498 med 8 steg mellan. Dvs 290, 298, 306 osv. Det är 27 sökningar och det tog mig mindre än en timme och nu har jag alla kanaler tillbaka. Jag har DM800 klon. Polarn som har DM600 original kunde få tillbaka alla kanaler via automatisk sökning.

  5. #5
    Tack så jävla mycket,hittade alla kanaler utom 2,fast inga jag saknar

  6. #6
    Jag har en DM 600PVRC och fattar inte ett skit förutom om jag gör en kanalsökning får jag in 49 kanaler..INGEN betalkanal alls...HJÄLP snälla Både bild och rådlös

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gasbonden Visa inlägg
    Jag har en DM 600PVRC och fattar inte ett skit förutom om jag gör en kanalsökning får jag in 49 kanaler..INGEN betalkanal alls...HJÄLP snälla Både bild och rådlös
    Du väljer manuell kanalsökning ist för automatisk och där har du ett antal parametrar som du skall välja. Låt alla inställningar vara som föreslaget förutom de jag nämner ovan. Sök sedan på resp frekvens så får du fram kanalerna till slut. Om du bara vill söka fram vissa kan du titta i denna frekvenslistan som visar vilken frekvens kanalerna ligger på http://www.lesve.org/digtv/service/.

  8. #8
    Jag ser dina inställningar däruppen MEN min bild ser inte alls ut som du beskriver...i tur och ordning uppifrån Frekvens-INV-Modulation-Fec-Symbolvärde-SNR-AGC-BER-Lock-SYNC-AnvändONIT-Använd BAT-Okodade-Nätverkssökning-Starta sökning-Ange Pid

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    23
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gasbonden Visa inlägg
    Jag ser dina inställningar däruppen MEN min bild ser inte alls ut som du beskriver...i tur och ordning uppifrån Frekvens-INV-Modulation-Fec-Symbolvärde-SNR-AGC-BER-Lock-SYNC-AnvändONIT-Använd BAT-Okodade-Nätverkssökning-Starta sökning-Ange Pid
    Menar du att du inte har föreslagna värden i din lista eller varför skulle du inte kunna gå in och ändra enbart de parametrar jag angett och testa att söka sen? Har du provat att söka och fått felmeddelande eller inga träffar? Måhända att det heter symbolvärde istf symbol rate i din box men värdena som skall in är de samma. Du har ju inget att förlora på att prova att söka eftersom kanalerna ändå är borta.
    Du bör även ange att du ska ha med kodade kanaler, dvs boxen skall inte enbart söka efter okodade.
    Senast redigerad av playaabborre den 2012-02-29 klockan 18:08.

  10. #10
    Du skriver Nätverk Ja och Rensa kanaler Nej..några sådana val har inte jag...F-låt om jag är dum..har aldrig gjort detta :/

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 13:04
  2. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  3. Hittar inte alla kanaler
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 15:48
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 08:38
  5. Hittar inte alla kanaler
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss