Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Förändringar hos Boxer

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger

    Förändringar hos Boxer

    FÖRÄNDRINGAR I BOXERS UTBUD

    Myndigheten för Radio och TV (MRTV) som beslutar om vilka kanaler som får tillstånd att sända i marknätet har idag den 31 mars 2014 delat ut nya sändningstillstånd för den kommande 6-årsperioden.
    De flesta kanaler kommer fortsätta sända som vanligt, men en del nya tillkommer och några stycken försvinner ur utbudet från och med 1 april eftersom de då inte längre har tillstånd att sända.

    Kanaler som inte har fått förnyat sändningstillstånd
    Star! – sändning upphör 1 april 2014
    MTV Live HD – sändning upphör 1 april 2014
    Showtime - sändning upphör 1 april 2014
    Discovery Science - sändning upphör 1 april 2014

    Kanaler som har fått nya sändningstillstånd
    Fox, Aftonbladet TV, History Channel, Al Jazeera, Horse1, BBC Knowledge och Paramount Channel.

    Kanaler som fått förändrade sändningstider
    Travel Channel kommer att tidsdela och sända mellan kl 18.00-06.00.

    Vad händer nu?

    Nu inleder Boxer arbetet med att förhandla med de nya kanalerna som fått tillstånd för att så snabbt som möjligt kunna erbjuda dessa i vårt kanalutbud. När dessa kanaler kommer igång med sina sändningar och i vilka kanalpaket de kommer att finnas får vi återkomma om.
    Vi kommer löpande uppdatera denna sida så fort ny information tillkommer.
    Publicerat 2014-03-31
    http://www.boxer.se/kundservice/kund...-boxers-utbud/

    Nationella programtjänster
    Tillståndshavare – Programtjänst
    AENT UK – History
    Aftonbladet Hierta AB – Aftonbladet TV
    Al Jazeera Media Network – Al Jazeera English
    Axess Publishing AB – Axess
    BBC Global News Ltd – BBC World News
    BBC Worldwide Ltd – BBC Knowledge
    BBC Worldwide Ltd – BBC Entertainment
    C More Entertainment AB – C More HD Mix
    C More Entertainment AB – C More First
    C More Entertainment AB – C More Sport
    C More Entertainment AB – C More Series
    C More Entertainment AB – C More Fotboll/ Hockey/Kids
    Discovery Communication Europe Ltd – TLC
    Discovery Communication Europe Ltd – Discovery Channel
    Discovery Communication Europe Ltd – Animal Planet
    Eurosport SAS – Eurosport
    Eurosport SAS – Eurosport 2
    Fox International Channels Sweden AB – FOX
    Hästkanalen AB – Horse1
    Kanal Global Television 1 AB – Kanal Global
    MTV Networks Europe – MTV
    NGC Europe Ltd HD – National Geographic Channel HD
    Nickelodeon International Ltd – Nick JR.
    Nickelodeon International Ltd – Nickelodeon
    SBS Discovery Media UK Ltd – Kanal 9
    SBS Discovery Media UK Ltd – Kanal 5
    SBS Discovery Media UK Ltd – Kanal 5 HD
    SBS Discovery Media UK Ltd – Kanal 11
    Scripps Networks International (UK) Ltd. – Travel Channel
    The Walt Disney Company Ltd – Disney Channel
    The Walt Disney Company Ltd – Disney XD
    Turner Broadcasting System Europe Ltd – CNN
    Turner Broadcasting System Europe Ltd – Cartoon Network
    Turner Broadcasting System Europe Ltd – TCM
    Turner Nordic and Baltic AB – TNT
    Turner Nordic and Baltic AB – Silver
    TV4 AB – TV12
    TV4 AB – -TV4 Sport HD
    TV4 AB – Sjuan
    TV4 AB – TV4 HD
    TV4 AB – TV4
    TV4 AB – TV4 Fakta
    TV4 AB – TV4 Film
    Viasat Broadcasting UK Ltd – Viasat Explorer
    Viasat Broadcasting UK Ltd – TV10
    Viasat Broadcasting UK Ltd – TV8
    Viasat Broadcasting UK Ltd – TV6
    Viasat Broadcasting UK Ltd – TV3 HD
    Viasat Broadcasting UK Ltd – TV3
    VIMN Netherlands Holding B.V. – Paramount Movie Channel
    VIMN Netherlands B.V. – Comedy Central

    Lokala/regionala programtjänster
    Tillståndshavare – Programtjänst
    AB Upsala Nya Tidning – 24UNT
    Norrbottens Media AB – 24Norrbotten, Malmfälten
    Norrbottens Media AB – 24Norrbotten
    Sverigefinska Riksförbundet – TV Finland
    Östgöta Media AB – 24Corren
    Östgöta Media AB – 24nt
    Senast redigerad av OA den 2014-03-31 klockan 18:50.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tack för informationen.

    Tur man fortfarande kan titta på Star! eftersom jag har CD via parabol.

    Marknätet börjar ju bli riktigt dåligt, och inte blir det bättre av att frekvensutrymmet begränsas, dom borde så fort som möjligt gå över till DVB-T2 MPEG4 på alla kanaler och bara lämna kvar SVT kanaler och lite sådant på DVB-T MPEG2.

    Konstiga kanaler som fått nytt sändsningtillstånd.

    Boxer, vilket PAJAS bolag.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Hmm. Gillar inte när myndigheter tar bort saker. Synd på Discovery Science.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Jag tycker att det är tragiskt när populära kanaler som Discovery Science, Viasat Fotboll med flera inte sänds i marknätet, istället läggar man krut på kanaler som t.ex. Hästkanalen som nästintill ingen bryr sig om. Inte konstigt att det går dåligt för Boxer när dem inte sänder de kanalerna som är populära hos svenska folket. Jag förstår att det är knepigt att få till licenser och annat runtomkring men i slutändan är det ändå bara en kostnadsfråga. Det är antagligen väldigt mycket billigare för Boxer att få till en licens för Hästkanalen än vad det skulle vara för t.ex. Viasat Fotboll.

    Sen gör dem reklam för att deras kanalutbud ständigt växer och utökas, men vad är det egentligen för kanaler dem sänder? Är det verkligen de kanalerna som vi tittare vill se på? Personligen struntar jag fullständigt i alla deras obetydliga "utfyllnadskanaler". Jag hade hellre önskat att Boxer minskade antalet kanaler i utbudet och på så sätt sparade pengar till licenser för de riktigt eftertraktade kanalerna.

    (Inget illa menat till Hästkanalen, råkade bara använda den som exempel då namnet lät lite kul.)

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Runnerey Visa inlägg
    Jag tycker att det är tragiskt när populära kanaler som Discovery Science, Viasat Fotboll med flera inte sänds i marknätet, istället läggar man krut på kanaler som t.ex. Hästkanalen som nästintill ingen bryr sig om. Inte konstigt att det går dåligt för Boxer när dem inte sänder de kanalerna som är populära hos svenska folket. Jag förstår att det är knepigt att få till licenser och annat runtomkring men i slutändan är det ändå bara en kostnadsfråga. Det är antagligen väldigt mycket billigare för Boxer att få till en licens för Hästkanalen än vad det skulle vara för t.ex. Viasat Fotboll.

    Sen gör dem reklam för att deras kanalutbud ständigt växer och utökas, men vad är det egentligen för kanaler dem sänder? Är det verkligen de kanalerna som vi tittare vill se på? Personligen struntar jag fullständigt i alla deras obetydliga "utfyllnadskanaler". Jag hade hellre önskat att Boxer minskade antalet kanaler i utbudet och på så sätt sparade pengar till licenser för de riktigt eftertraktade kanalerna.

    (Inget illa menat till Hästkanalen, råkade bara använda den som exempel då namnet lät lite kul.)
    Håller helt och hållet med dig Viasats film eller sport kanaler skulle behövas i marknätet jag skulle även se fram emot om outdoor channel skulle finnas med eller varför inte TV4 guld eller TV4 komedi ?
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-04-01 klockan 12:47.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  6. #6
    Är det här ett aprilskämt eller ?

    Horse1, Aftonbladet TV och Discovery Sc. tas bort ???

    Funderar på att säga upp skiten och smälla upp en parabol igen.

    -Edit-
    Och varför inte Tv6 HD, har tröttnat på pixliga sexan på min tv.
    Senast redigerad av trollhattan den 2014-04-01 klockan 18:18.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Felet i Sverige är ju att hela konceptet är FEL, bättre och få in mer kanaler i kabel-TV nätet, IPTV nätet, fiber osv. Samt även parabol. BORT med marknätet, det är inte framtiden pga det begränsade utrymmet som finns, vig det åt mobilt bredband istället, även det som telia och andra pratar om, att ha lokala frekvenser på platser där fiber inte lönar sig, så kan folk köra över 4G eller 5G lokalt. Marknätet ska vara mer som ett backupnät och innehålla ett basutbud av kanaler, gärna alla kanaler i HD osv. Då behöver man inte hålla på och förändra jämt och ständigt, omförhandla kanaler, pga utrymmes brist osv, dessa problem finns inte med fiber, kabel-TV nät, parabol. Och många länder i europa har alltid kört med parabol, så det har varit huvudsakliga mottagningssättet.

    trollhattan, har kört via parabol sedan 70-talet, fast då i ett lokalt kabel-tv nät analogt. Då fanns knappt kabel-vision. Marknätet är så värdelöst. Det som gäller idag är ju streaming, on-demand, samt IPTV. Och sedan vanlig mottagning, men sist kommer ju boxer.

    Men kan ju undra varför dom ska omförhandla avtal hela tiden, då tar ju kanalbyte aldrig slut. VEM VILL HA DET ?

    Har tittat på TV3 sedan kanalen kom ut på marknaden, och det är sjukt länge sedan, har alltid haft TV3.

    Kan man köra parabol, då ska man göra det anser jag. Visst kostar lite mer än andra sätt att ta emot, beror på, men värt pengarna med tanke på kanalutbud.

    Undra om det är aprilskämt iofs ! någon som vet ?

  8. #8
    Det som kanske är störst humor är att Boxer flyttar TV4 Sport (tror jag det var) till DVB-T2. En jag känner, som abonnerar på kanalen, blir nu tvungen att köpa en ny box för att kunna fortsätta titta. Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör. Det som dock kanske är mest spännande är väl den kalldusch som förr eller senare kommer när PTS ger alltfler av frekvenserna till mobilt bredband. Det händer ju redan nu, men kollar man på PTS är marknätets frekvenser väldigt få medan bredbandet får alltmer. Till detta ska även tilläggas nya system som super-Wifi. Jag säger bara lycka till och tycker synd om Boxers abonnenter och alla deras ständiga uppdateringar.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Det som kanske är störst humor är att Boxer flyttar TV4 Sport (tror jag det var) till DVB-T2. En jag känner, som abonnerar på kanalen, blir nu tvungen att köpa en ny box för att kunna fortsätta titta. Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör. Det som dock kanske är mest spännande är väl den kalldusch som förr eller senare kommer när PTS ger alltfler av frekvenserna till mobilt bredband. Det händer ju redan nu, men kollar man på PTS är marknätets frekvenser väldigt få medan bredbandet får alltmer. Till detta ska även tilläggas nya system som super-Wifi. Jag säger bara lycka till och tycker synd om Boxers abonnenter och alla deras ständiga uppdateringar.

    Det var inte Boxer som flyttade kanalen det var TV4 som har lagt TV12 på TV4 Sports gamla kanalplats
    och flyttat TV4 Sport till DVB-T2 frekvensen som TV4 Sport Extra använde

    TV4 Sport har fått tillstånd att sända i HD, så kanalen kommer snart att växla om till HD i marknätet

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    jag klagade hos dom för en massa kanaler har slutat sända pga sändnings tillstånd och ville ha kompensation för det fick jag cmore 3 veckor utan kostnad så jag är nöjd

Liknande ämnen

  1. Förändringar efter uppgraderingen
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss