Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Routern hittar inte nätverksdisk längre

  1. #1

    Routern hittar inte nätverksdisk längre

    Har en gammal Lacie N2870 extern hårddisk kopplad till en USB-port på min router TL-WDR4300 som funkade fint att komma åt via nätverket tills alldeles nyligen. Nu hittar inte routern den längre. Har testat att sätta in en USB-sticka i samma port på routern och då hittar routern den. Kopplar jag in den externa hårddisken direkt i en port i datorn kommer jag åt den. Har testat att reseta och omkonfigurera routern men problemet kvarstår. Några idéer?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Prova att formatera disken. Välj återställ standardläge vid formateringen. Om inte det hjälper så prova att byta ut strömförsörjningen, nätdelen till disken. En usb disk kan fungera i datorn då den då får ström via usb kontakten också. Men jag tror att en formatering är lösningen då det kan vara något trassel med filsystemet på disken.
    End of Line:

  3. #3
    Tack för att du pekade mig i rätt riktning! Hade inte tillräckligt med ledigt utrymme på andra diskar för att kunna formatera aktuell disk så tänkte göra en partition istället för att endast formatera denna. Behövde då krympa volymen för att skapa oallokerat utrymme men detta gick inte. Körde då en fördjupad diskkontroll som gick hela natten. Flera problem hittades och åtgärdades och se, efter det hittade routern disken igen. Kanon!!!

Liknande ämnen

  1. Hittar inte TCM Nordic längre
    Av matkoh i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-12-09, 17:34
  2. Svar: 51
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 12:41
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 10:27
  4. Routern hittar inte mina dreamboxar
    Av Hexantrop i forum Dreambox
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 14:28
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 06:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss