Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: VU+ Duo2 med vilket abonnemang?

  1. #1

    VU+ Duo2 med vilket abonnemang?

    Hejsan!

    Har i många år tänkt byta ut min traditionella gamla Sagem PVR box mot en vad jag tänkt mig efter lite läsande på nätet en VU+ Duo2 och kanske en VU+Solo SE som andra mottagare.
    Men med läsandet så förstår man att det finns en del problem också. Hur funkar det med de olika abonnemangen, Boxer, Viasat, CD när det gäller möjligheter till ex:

    1 Spela in flera kodade kanaler samtidigt?

    2 Spela in en HD kodad kanal samtidigt som man tittar på en annan (SD eller HD)

    3 Spela in flera HD kodade kanaler samtidigt (egentligen inte så viktigt)

    4 Kortdelning av de olika kanalerna. Har förstått att Pairing kanske kommer mer och mer.

    5 Hur ser det ut när det gäller CI+? Är det så att kortdelning då inte funkar? Funkar det så i fall med något clone kort typ Clone+ SmartWii? eller kommer det att fungera med SCAM? Ser i specarna att VU+ inte klarar CI+.

    6 Kommer VU+ mottagare ändå att gå att använda om det nu blir så att CI+ blir vanligare?

    6 Har förstått att VU+ inte har som standard T2 mottagare men är det så att de kanske börjat ha T2 mottagare i nyare varianter? (Hittade på www.satshop.fi att man kunde beställa confad med den hårdvara som man själv ville ha, även med förconfad mjukvara).

    Många frågor från en newbee på området.

    Hoppas någon mer insatt kanske sitter med svar eller tips på länkar!

    Tackar för hjälpen!

    Fox67

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det var många frågor.
    Generellt så fungerar HD-kanaler bäst med CD. Alla HD-kanaler fungerar och går att kortdela med CD (utom en sportkanal tror jag som de har börjat paira). Viasat är i princip omöjligt att köra HD-kanaler på om du inte använder illegala payservers (vilket inte får diskuteras här). Boxer kan bara köra HD-kanaler genom en godkänd CA-modul vilket gör kortdelning svårt.

    Det bästa valet är alltså CD men det finns inga garantier för att inte CD slår på pairing på resten av kanalerna i morgon! Det är alltså en risk man får vara beredd att ta när man satsar på såna här lösningar...
    Svaren här nedan gäller för CD som det ser ut idag:

    1. Inga problem.

    2. Inga problem.

    3. Inga problem.

    4. Funkar (bortsett från den enda kanal CD har pairat i dagsläget).

    5. CI+ kommer aldrig att funka på en Linux-box med öppen programvara! Leverantörerna tillåter inte det helt enkelt.

    6. Nej.

    7. Vet ej om Vu+ har några planer på T2 tuners. (Men ska du köra CD spelar det ingen roll.)
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det bästa valet är alltså CD men det finns inga garantier för att inte CD slår på pairing på resten av kanalerna i morgon!
    Jag tror det kommer nog att ta ett tag till innan dom har pairing på alla HD kanaler men canal digital har personligen sagt till mig att C mores hd kanaler var viktigast att sätta pairing på sa dom.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  4. #4

    Stort tack för snabba svar.
    Blir nog en VU+ Duo2.
    Hade i tankarna en Miraclebox men det verkar som VU+ är lite trevligare.
    Får väl hoppas på att man kan ha den ett tag i alla fall.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    boxer går väl att kör via smartwii eller clone+ vad jag vet och hört

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Vu+duo2 har t2 tuner som tillval! Se bara till att ha rätt terastial.xml så är det inga problem. Och image är black hole! Open pli stöder inte T2, inte när jag köpte en vu för fyra månader sen. Kanske så funkar det med open pli idag, det vet jag inte för jag tycker bh är mycket bra och har uppdaterat den med senaste 2.1.1 som jag tycker har en ennu bättre hd kvallite på t2 än förra 2.09!
    Senast redigerad av lus den 2014-08-02 klockan 23:33. Anledning: Ca modul

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Har även satt in en ca-modul++ tror jag den hette (köpt på Kjell.com) i denna vu+ duo2, med ett gammalt boxer kort från början av seklet som är uppsagt för länge sedan! Så att TV4 hd också fungerar

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Nu blir jag förvirrad, du tittat alltså på marksänd TV4HD ??

    Snälla kan du ta en hardcopy på OSD på CI+ infot i din DUO2 ???
    gärna även art# hos kjelle och ett foto av den om p/n# f/w etc står där

    Är förklaringen att det fungerar med TV4HD även med CI och din CI+ modul är CI kompatibel i VU+

    Har provat själv, och fick det inte att fungera,
    lång tid att växla kanal från softcam till CI,
    och hängningar som jag var tvungen att fixa med powercycle.

    Frågade efter i denna tråd om någon gjorde det fick inget svar, då.
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post227539
    så min CI+ sitter i min TV

    Citat från BH forum från en användare med hög status=
    -"CI+ CAMS DOESEN'T WORK WITH ALL LINUX STBs, not only Vu+.
    CI+ CAMS who can operate in CI mode are compatible but I haven't a list of them, sorry."

    Finns också andra källor att CI+ inte fungerar på någon open source STB öht.

    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Har även satt in en ca-modul++ tror jag den hette (köpt på Kjell.com) i denna vu+ duo2, med ett gammalt boxer kort från början av seklet som är uppsagt för länge sedan! Så att TV4 hd också fungerar

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    image.jpg Och Kjell är Art nr: 30590

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Tack: men det vore snällt om du istället kunde ta en hardcopy på denna sida, som nedan.
    (och jag vet att min bild inte är en CI+ utan en redcam, jag hittade ingen bild på min CI+ )
    redcam_version_small.JPG

Liknande ämnen

  1. GSM-abonnemang
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 21:35
  2. vilket kort och vilket program
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 06:33
  3. ang abonnemang
    Av nobben i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss