Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilken image till Sunray 4?

  1. #1

    Vilken image till Sunray 4?

    Hej!

    Jag startar en ny tråd med förhoppning om att fler skall kunna ge mig lite assistans.

    Jag behöver hjälp med vilken image/bootloader man skall använda för min box. Jag laddade ned på openpli.org, men dessvärre så stödjer inte min box original images då det är en kinabox.

    Jag är inne på en OpenPli 4.0 som är patchad, som skall passa nedan box. En länk till detta hade varit väldigt uppskattat!

    Sunray 4 box (DM800SE) från 2012 (troligtvis v1).
    SIM 2.10. Det är den med trippla tuners.

    Tack för uppmärksamheten!

    Trevlig fredag och helg alla!


    Edit:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l-Sunray-800se
    Antar att denna länken beskriver samma issue. Den här SSL'en, hur drar man in den? På samma sätt som en image? Och gör man detta då innan man drar in en eventuell image?
    Senast redigerad av Snooby den 2014-10-17 klockan 08:44.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Kolla http://www.dreamoem.com/ där finns allt till din klon.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av JOHAN63 Visa inlägg
    Kolla http://www.dreamoem.com/ där finns allt till din klon.

    Kanon Johan, tack för detta!

    Förhoppningsvis får jag tid att pilla mer med detta i helgen. Återkommer!

  4. #4
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    NICE!

    Tack, det var detta jag kände att jag behövde!

    <--Stupid question incoming-->
    Hur är det nu, kör man först in ssl84 via webgränssnittet och sen efter det kör man in OpenPli på samma sätt?

  6. #6
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    NICE!

    Tack, det var detta jag kände att jag behövde!

    <--Stupid question incoming-->
    Hur är det nu, kör man först in ssl84 via webgränssnittet och sen efter det kör man in OpenPli på samma sätt?
    Precis så kan du göra!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Får inte länken att fungera, varken hemma eller jobb tidigare idag. Dreamoem verkar nere? :-(


    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Precis så kan du göra!
    Tack! :-)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    Får inte länken att fungera, varken hemma eller jobb tidigare idag. Dreamoem verkar nere? :-(
    Nu kommer jag in på sidan, men jag kan inte registrera mig på hemsidan då den endast hänger sig \o/

    Turen är inte på min sida! Någon som har möjlighet att ladda ned filen (som redan har ett användarkonto på Dreamoem) och lägga upp den här, eventuellt skicka den?
    Tack på förhand!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    Nu kommer jag in på sidan, men jag kan inte registrera mig på hemsidan då den endast hänger sig \o/

    Turen är inte på min sida! Någon som har möjlighet att ladda ned filen (som redan har ett användarkonto på Dreamoem) och lägga upp den här, eventuellt skicka den?
    Tack på förhand!
    Dessvärre har jag fortfarande inte möjlighet att registrera mig på Dreamoem.com. Har testat tre olika datorer, tre olika webläsare och massor med olika användarnamn, lösenord och e-postadresser. Jag försökte maila dem om problemet men inte heller det lyckas jag med, hemsidan står bara och snurrar i alla oändlighet.

    Är det någon, som redan har konto på Dreamoem.com, som skulle vilja vara vänlig att ladda ned den bootloadern jag är i behov av och sedan sända den direkt till mig (zippa och maila, borde fungera bra) eller någon annan bra lösning? Jag hade varit evigt tacksam!
    Eventuellt någon som pekar mig till en annan hemsida där man kan ladda hem samma fil.

    Familjefar i nöd, jag får skit för att en box är död :-)

    Tack på förhand!!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    Dessvärre har jag fortfarande inte möjlighet att registrera mig på Dreamoem.com. Har testat tre olika datorer, tre olika webläsare och massor med olika användarnamn, lösenord och e-postadresser. Jag försökte maila dem om problemet men inte heller det lyckas jag med, hemsidan står bara och snurrar i alla oändlighet.

    Är det någon, som redan har konto på Dreamoem.com, som skulle vilja vara vänlig att ladda ned den bootloadern jag är i behov av och sedan sända den direkt till mig (zippa och maila, borde fungera bra) eller någon annan bra lösning? Jag hade varit evigt tacksam!
    Eventuellt någon som pekar mig till en annan hemsida där man kan ladda hem samma fil.

    Familjefar i nöd, jag får skit för att en box är död :-)

    Tack på förhand!!

    UPDATE!

    Jag har nu använt mina egna dolt gömda Google-talanger och tro det eller ej, boxen startar! Fick tag i en ssl84d bootloader som jag skickade in i boxen, och vips - den lever! Kör just nu in en OpenPli4.0 image, förhoppningsvis fungerar det :-)

    Vill passa på att tacka MrPotatoHead som guidade mig till en hemsida med länkar till bootloaders! Jag hade redan hunnit köra in den jag hittade själv då, men ett STORT tack förtjänar han/hon! :-)

    Återkommer :-)

Liknande ämnen

  1. Image till Sunray 800se
    Av graal1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-03, 21:40
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 08:29
  3. Vilken Image till DM800HD ?
    Av gårdis i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 00:04
  4. Vilken image rekommenderas till 200s?
    Av Pette_rsson i forum DGStation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 17:56
  5. Vilken image är bäst till 500T?
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 09:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss