Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hittar inte C Mores kanaler vid sökning - Dreambox DM-500 HD

  1. #1

    Hittar inte C Mores kanaler vid sökning - Dreambox DM-500 HD

    Hej!

    Jag vill börja med att säga att jag är en nybörjare utöver det vanliga när det gäller DreamBox, så därför vill jag förvarna er om att jag kan låta väldigt dum och okunnig.

    Det är så här att jag införskaffat en DreamBox DM-500 HD nyligen och en polare till mig har fixat och trixat med boxen så att jag fått in en del kanaler. Jag har fått in de flesta svenska kanalerna, bortsett från C Mores kanaler. Min polare har testat en hel del för att försöka få fram dessa, men hans kunskap är också något begränsad så nu vet vi inte riktigt hur vi ska gå tillväga. Jag har en motordriven parabol med 78 cm i diameter, med ett LNB.

    Jag har testat både automatiska- och manuella kanalsökningar, utan framgång. Det har totalt kört fast så det jag undrar är hur ska jag gå tillväga? Kan det ha att göra med parabolen eller något annat?

    Tusen tack på förhand, och återigen sorry för min extrema okunnighet!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har du gjort rätt inställningar för en motordriven parabol eller

  3. #3
    Så vitt jag vet så borde jag har gjort det. Jag vet att parabolen har förflyttats när jag ska söka kanaler på Thor-satelliten. Eller finns det några särskilda inställningar jag behöver göra, vilka i så fall?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har du valt ku bandet på thorsatteliten

  5. #5
    När jag har sökt på Thor-satelliten så kan jag göra kanalsökning både på KU-och C-band och då har gjort kanalsökning på KU-band, eller är det något annat du menar?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger