Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hittar inte C Mores kanaler vid sökning - Dreambox DM-500 HD

  1. #1

    Hittar inte C Mores kanaler vid sökning - Dreambox DM-500 HD

    Hej!

    Jag vill börja med att säga att jag är en nybörjare utöver det vanliga när det gäller DreamBox, så därför vill jag förvarna er om att jag kan låta väldigt dum och okunnig.

    Det är så här att jag införskaffat en DreamBox DM-500 HD nyligen och en polare till mig har fixat och trixat med boxen så att jag fått in en del kanaler. Jag har fått in de flesta svenska kanalerna, bortsett från C Mores kanaler. Min polare har testat en hel del för att försöka få fram dessa, men hans kunskap är också något begränsad så nu vet vi inte riktigt hur vi ska gå tillväga. Jag har en motordriven parabol med 78 cm i diameter, med ett LNB.

    Jag har testat både automatiska- och manuella kanalsökningar, utan framgång. Det har totalt kört fast så det jag undrar är hur ska jag gå tillväga? Kan det ha att göra med parabolen eller något annat?

    Tusen tack på förhand, och återigen sorry för min extrema okunnighet!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har du gjort rätt inställningar för en motordriven parabol eller

  3. #3
    Så vitt jag vet så borde jag har gjort det. Jag vet att parabolen har förflyttats när jag ska söka kanaler på Thor-satelliten. Eller finns det några särskilda inställningar jag behöver göra, vilka i så fall?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har du valt ku bandet på thorsatteliten

  5. #5
    När jag har sökt på Thor-satelliten så kan jag göra kanalsökning både på KU-och C-band och då har gjort kanalsökning på KU-band, eller är det något annat du menar?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    söker du bara på thor eller viasat med

  7. #7
    har du signal på bodda satelliter då borde du ha alla kanaler

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ta och kolla på http://www.lyngsat.com/packages/Cana...l-Sverige.html vilka frekvenser de saknade kanalerna ligger på. Prova sedan att göra en manuell kanalsökning på de frekvenserna och se om du hittar kanalerna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Jag har sökt både sirius och thor. Viasat-kanalerna funkar som dem ska. När det gäller signalen så visar det en fullgod signal även på thors satellit.

    Jag har testat ett flertalet frekvenser för dem kanaler jag saknar sedan innan och testat det flera gånger, men boxen lyckas ändå inte hitta kanalerna.

Liknande ämnen

  1. Hittar inte hd kanalerna vid sökning
    Av Saikare i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 14:34
  2. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  3. Hittar inte alla kanaler
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 15:48
  4. Hittar inte kanaler
    Av Hanken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:00
  5. Hittar inte alla kanaler
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss