Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: OpenWebif

  1. #1

    Angry OpenWebif

    Hejsan,

    Jag har precis uppgraderad min DM800 SE (klon) till OpenPLi-4.0-beta-dm800 SSL #84d dailybuild. Men när jag ska logga in mot webif och den promptar för lösenord, så säger den att det är fel inloggningsuppgifter. Det märkliga är att jag kan använda samma uppgifter till att logga in med via FTP, men det funkar inte mot webif.

    EDIT: Jag har även testat att logga in med telnet, vilket också funkar fint med samma inloggningsuppgifter.

    Någon som har några tips?

    EDIT 2: Jag har löst problemet. Jag testade med att köra telnet mot boxen och sen passwd-kommandot för att byta lösen. Jag skrev in samma lösen som jag angett tidigare för både FTP och Webif. Efter att "bytt" lösenordet till samma jag haft förut, så funkade det att logga in via webif. Märkligt, men det funkar nu iaf.
    Senast redigerad av maniak den 2015-01-26 klockan 00:06.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] OpenWebif lösen.
    Av MaNgO_76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-02, 07:58
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-21, 15:42
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 23:46
  4. [LÖST] Openwebif problem, kommer inte förbi inloggning.
    Av hedztrem i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 21:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss