Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Funkar en vu+ solo2 som en DMbox?

  1. #1

    Funkar en vu+ solo2 som en DMbox?

    Hej,

    Jag har idag ett system här hemma med en DM8000 som står som "server". Sen har jag två st dm800se cloner. En av dem funkar prima men den andra är skit. Så därav tänkte jag köpa en vu+ solo2.

    Min fråga är kan jag använda dreamedit för kanalistor mm och kan jag använda samt är det lika lätt att skicka in configfilerna?
    Måste jag ändra eller be att få ändrat något i filerna för att de skall funka mot servern? Jag har fått allt uppsatt åt mig av mer kunnigt folk därav är jag lite av en amatör på området.

    Gissar på att jag inte tjänar mycket på att köpa en clon eftersom priserna på vu+ är bra som det är
    Canal Digital NS1130 och VU+ Solo2 OpenATV 5.3
    Toroidal 55 Thor 5/6 & Intelsat 10-02 at 0.8°W

  2. #2
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Kortfattat: Ja.
    Kör du CCcam så behöver du spara endast en fil, CCcam.cfg eller kolla i denna vilken user/pw som du har på servern.
    Kanallistan är samma.

  3. #3
    tack så mycket för infon
    Canal Digital NS1130 och VU+ Solo2 OpenATV 5.3
    Toroidal 55 Thor 5/6 & Intelsat 10-02 at 0.8°W

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Jag kör själv blandat med vu+Solo2 och dreamboxar och det funkar utmärkt med dreamboxedit ! Dessutom tycker jag solo2 funkar mycket bättre än Dream burkarna.

  5. #5
    Då åker en av mina kloner och ersätts med en vu+solo2 så länge så får jag sätta den nuvarande dm till en av de andra tv apparaterna
    Canal Digital NS1130 och VU+ Solo2 OpenATV 5.3
    Toroidal 55 Thor 5/6 & Intelsat 10-02 at 0.8°W

Liknande ämnen

  1. Solo2 Transcoding funkar ej.
    Av bbra2000 i forum Vu+
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2015-03-08, 15:50
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 22:37
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 11:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss