Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Streama till ipad HD ?

  1. #1

    Streama till ipad HD ?

    Sitter med en solo se och har just fått igång streaming utanför nätverket! Yes!!!! Tack vare mycket läsning här på forumet!
    Min fråga är dock när jag är med ipad på samma wi-fi som min solo, ska jag då kunna se på HD kanalerna? Har testat massa appar dock alla laggar på HD kanalerna. Inte sebart om det ska gå och ni tror mitt nätverk är för segt, finns det något sätt att testa hastighet mellan solon och ipad???

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Med största sannolikhet är det omöjligt att streama HD till en Ipad1

    Citat Ursprungligen postat av Dastysk Visa inlägg
    Sitter med en solo se och har just fått igång streaming utanför nätverket! Yes!!!! Tack vare mycket läsning här på forumet!
    Min fråga är dock när jag är med ipad på samma wi-fi som min solo, ska jag då kunna se på HD kanalerna? Har testat massa appar dock alla laggar på HD kanalerna. Inte sebart om det ska gå och ni tror mitt nätverk är för segt, finns det något sätt att testa hastighet mellan solon och ipad???

  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Med största sannolikhet är det omöjligt att streama HD till en Ipad1
    Det är först med en iPad4 och iPadAir som det går att streama HD tror jag.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Försökte vara lite ironiskt eftersom inte TS angivet vad han har för Ipad.

    Kan jag minnas så fel, hade kunna svurit på att frun's gamla 2:a funka???
    Men sedan beror det ju på vad man menar....man kan ju transcoda en HDkanal å......

    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det är först med en iPad4 och iPadAir som det går att streama HD tror jag.

  5. #5
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Försökte vara lite ironiskt eftersom inte TS angivet vad han har för Ipad.

    Kan jag minnas så fel, hade kunna svurit på att frun's gamla 2:a funka???
    Men sedan beror det ju på vad man menar....man kan ju transcoda en HDkanal å......
    Jag har iPad 3. Laggar där utan transcoding.

  6. #6
    Hmm kanske var jag som var smått förvirrad.... Har en iPad 3 och var helt säker på att det fungerat tidigare ..... Men det kan ha varit min 5s där det funka felfritt ! Tack ändå för svaren ... Får äska om en ny hemma

  7. #7
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Med en jailbreakad Ipad 3 med Kodi (XBMC) så funkar det felfritt om jag inte minns fel.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det låter ju som det funkar, enda anledningen till att det antagligen laggar som jag kan förstå det, är att uppspelningen måste använda sig av hårdvaran för att kunna spela upp det, eller kan du ladda över en HD fil och spela upp den på din iPAD, kan ju vara bra att veta att det går. Och sedan skriver du transcoding, görs det direkt i din ipad lär det ju inte fungera, tror nog inte den orkar utföra sådant jobb om du samtidigt ska titta på själva streamen. Men det borde funka om du skickar en "färdig" stream direkt till din iPAD, för då behöver ju enheten bara spela upp den så att säga.

    Eller hur gör du ?

    Tyvärr är det så att man måste få hårdvaran att stödjas i mjukvaran, så den kan avlasta processorn. Jag har inga problem att t.ex. spela upp .mkv filer i min sopiga lg g2 mini, vilket knappast har någon toppenhårdvara, men det är pga att VLC har stöd för hårdvaran och kan utnyttja grafikkortet för att spela upp det. Provade förut med mjukvara på en enhet som hade 1.6Ghz quadcore (android). Och det laggade satan, och då är det inte ens streaming vi pratar om.

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Hur lyckades du streama utanför nätverket? Funkar ju fint lokalt men utanför har jag aldrig fått till det. Kan du ge en kort resumé på det?

Liknande ämnen

  1. App som strömmar till Ipad
    Av kalle2345 i forum Vu+
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2014-08-29, 18:32
  2. Strömma till iPad med VLC
    Av vitaudi i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 21:39
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 08:07
  4. Admin dreambox från iPad
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 15:54
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 17:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss