Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm800 förmodad original får flash invalid med dreamup...

  1. #1

    Question Dm800 förmodad original får flash invalid med dreamup...

    Hej,

    Har en gammal DM800HD PVR som strular.
    Har kollat och boxen verkar original. Skruvarna stämmer, 2.01 SIM som det står Dream på.
    Boxer har secondstage #59 nu under infon.
    Jag flashade om den med senaste OpenPli via webgränssnittet och efteråt står det bara Error01, No ca found.
    Har kommit in i boxen med en patchad DreamUP via nollmodem kabel och nätverk.
    Kommer in i webgränssnittet och testat flasha secondstage-dm800-84.nfi, ryckt strömmen och sen samma procedur fast med OpenPLi-2.1-beta-dm800-20140510.nfi.
    Men då står det INVALID IMAGE (OR OLD VERSION), när den kört in filen via DreamUP eller web.

    Har googlat å letat, men fattar inte vad jag missar.
    Det står att man ska reboot:a efter man flashat ssl. Men vadå? Rycka strömsladd är väl inte samma som reboot?

    Sen undrar jag om det är så att jag måste flasha en äldre SSL först?

    /S





  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shupez Visa inlägg
    Hej,

    Har en gammal DM800HD PVR som strular.
    Har kollat och boxen verkar original. Skruvarna stämmer, 2.01 SIM som det står Dream på.
    Boxer har secondstage #59 nu under infon.
    Jag flashade om den med senaste OpenPli via webgränssnittet och efteråt står det bara Error01, No ca found.
    Har kommit in i boxen med en patchad DreamUP via nollmodem kabel och nätverk.
    Kommer in i webgränssnittet och testat flasha secondstage-dm800-84.nfi, ryckt strömmen och sen samma procedur fast med OpenPLi-2.1-beta-dm800-20140510.nfi.
    Men då står det INVALID IMAGE (OR OLD VERSION), när den kört in filen via DreamUP eller web.

    Har googlat å letat, men fattar inte vad jag missar.
    Det står att man ska reboot:a efter man flashat ssl. Men vadå? Rycka strömsladd är väl inte samma som reboot?

    Sen undrar jag om det är så att jag måste flasha en äldre SSL först?

    /S




    Om det står SIM2.01 så har du en klon. Finns ton av information här och på internet om hur du flashar en DM800-klon.

  3. #3
    Yihaaa.. lyckades!
    Tog ner openpli-2.1-beta-dm800-20140318-sim2-ssl84b.nfi,
    och sim201_ssl84.nfi.
    =)
    | DM7025 160Gb hdd --> Openpli 1.0 -->Mgcamd 1.35a -->Debian CS-->Newcs |

  4. #4
    Hade problem med det möget med. Gött att du lyckades Körde dock OpenPLI 4.0.500HD.Sim2.SSL84d

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 07:28
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 20:51
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 22:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss