Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Fråga angående VU+

  1. #1

    Fråga angående VU+

    Hej

    Jag är på väg att klicka hem dm600 (vill ha HD men priset är för högt) när jag såg VU+ Jag kan få en Vu+ med HD till samma pris som DM600

    Jag har precis lärt mig hur DM600 fungerar rent mjukvarumässigt så jag undrar om VU+ är likadan? Kan man lägga till c-lines i VU+ precis som dreambox? DM600 kör engima1 så VU+ kör enigma2, är det en stor skillnad? Jag kör dessutom Mgcamd på min nuvarande Dm600.

    Har tittar på dessa två VU+ Zero full HD

    http://www.satvision.se/vu-zero-linu...are-p-826.html

    Samt VU+ Solo HD http://www.satvision.se/vu-solo-hd-t...are-p-538.html

    Det är ingen stor prisskillnad mellan dessa men vad är det som skiljer dessa åt?

    Sist men inte minst, är det värt att lägga till +199:- för att få med USB-wifi eller fungerar vilken usb-wifi som helst med VU+? För jag har en USB wifi här hemma som jag funderar på att lägga in

    tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I tabellen längst ner på denna sida: http://vuplus.com/sub/sub0102.php
    kan du jämföra de olika Vu+ modellerna. Zero är mycket nyare med mer minne, kraftigare CPU m.m. Gamla Solo (utan 2) är rätt åldersstigen vid detta laget. Jag skulle inte köpa en så gammal box.

    Vu + fungerar precis som Dreambox vad gäller mjukvara, inställningar m.m. Enigma2 är mycket bättre än Enigma1. DM600 är också en mycket gammal box vid detta laget. Innehåller gammal teknik som IDE m.m. Om jag var du hade jag satsat på Vu+ Zero eller SoloSE.

    Vad gäller USB wifi så kan det vara säkrast att använda den rekommenderade stickan. Stickor av olika fabrikat innehåller olika chipset och bara vissa chipset stöds av imagen. Det kan dessutom skilja mellan olika images vilka USB wifi stickor som supportas. Så det är inte säkert att den sticka du har hemma funkar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Jag har ju förutom en Solo2 även en Solo, och det är helt klart en jättestor skillnad mellan de olika. Solon funkar förvisso bra, men precis som föregående säger så är ju en Zero helt klart det självklara valet mellan de två.

    USB-stickan som skickas med funkar ju med originalimage, med min Solo skickade de med en sticka som inte funkar med OpenPli, eller tvärtom... OpenPli funkar inte med stickan. Så kolla med google om din sticka stöds av den image du tänker använda.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    I tabellen längst ner på denna sida: http://vuplus.com/sub/sub0102.php
    kan du jämföra de olika Vu+ modellerna. Zero är mycket nyare med mer minne, kraftigare CPU m.m. Gamla Solo (utan 2) är rätt åldersstigen vid detta laget. Jag skulle inte köpa en så gammal box.

    Vu + fungerar precis som Dreambox vad gäller mjukvara, inställningar m.m. Enigma2 är mycket bättre än Enigma1. DM600 är också en mycket gammal box vid detta laget. Innehåller gammal teknik som IDE m.m. Om jag var du hade jag satsat på Vu+ Zero eller SoloSE.

    Vad gäller USB wifi så kan det vara säkrast att använda den rekommenderade stickan. Stickor av olika fabrikat innehåller olika chipset och bara vissa chipset stöds av imagen. Det kan dessutom skilja mellan olika images vilka USB wifi stickor som supportas. Så det är inte säkert att den sticka du har hemma funkar.
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Jag har ju förutom en Solo2 även en Solo, och det är helt klart en jättestor skillnad mellan de olika. Solon funkar förvisso bra, men precis som föregående säger så är ju en Zero helt klart det självklara valet mellan de två.

    USB-stickan som skickas med funkar ju med originalimage, med min Solo skickade de med en sticka som inte funkar med OpenPli, eller tvärtom... OpenPli funkar inte med stickan. Så kolla med google om din sticka stöds av den image du tänker använda.
    Tack för era svar. Jag vill gärna använde en image som är lätt för en nybörjare, för närvarande har jag mgcamd på min DM600. Är OpenPLI något att föredra då för VU+? Angående stickan, skickar satvision originalstickan om man väljer till den för (199:-)?

    Ursäkta noobfrågorna men men man går väl in på exakt samma sätt till mapparna som DM600 dvs via FTP och sedan skapar c-line i cccamd.cfg (om inte filen finns så skapar man den) i VU+?
    Senast redigerad av repoks den 2015-03-27 klockan 21:07.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OpenPLi är väl enklare för en nybörjare. Själv föredrar jag Blackhole som är stabilare och innehåller fler drivers och andra features. Det enda problemet med Blackhole för en nybörjare är väl att det är svårare att installera en softcam. Det går inte att göra enkelt ifrån menyerna som på OpenPli utan man måste leta upp en installationsfil på nätet. Vi har en installationsfil för CCcam på Vu+ i filarkivet här. Det går att använda CCcam istället för mgcamd.

    Jag har ingen aning om vilken USB wifi sticka Satvision levererar.

    Det fungerar likadant med ftp och CCcam på Vu+ som på Dreambox.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har ingen aning om vilken USB wifi sticka Satvision levererar.
    Jag fick två olika, en med Solo2 och en annan med Solo, köpte dem vid olika tillfällen förvisso.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Jag fick två olika, en med Solo2 och en annan med Solo, köpte dem vid olika tillfällen förvisso.
    Hmm okej, jag drog iväg ett mail och frågade om det var original men det var det icke. Kan lika gärna prova med min EDUP EP-N8508GS som jag har här hemma tänkte jag...

  8. #8
    Får väl tacka för all hjälp, blev en VU+ zero med USB wifi (orkar inte trixa och fixa med min)

  9. #9
    Fick hem VU+ zero idag och ser att min nuvarande image är "experimental 2014-11-17" så trådlös wifi funkar inte bl.a

    När jag går in till plugins och trycker på firmware upgrade så får jag upp "duo/solo was not support"

    vet någon hur jag får in en vettig image? gärna en så enkel image som möjligt för nybörjare då jag kör med mgcamd på min dm600

    Edit: jag hittade openpli här http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1402

    Hur får jag in den i boxen?

    Edit2: Nu har jag fått in openpli och försöker konfigurera trådlösa nätverket. När jag går in på system->network och trycker på "scan network" sedan väljer jag min trådlösa nätverk och trycker OK så händer inget...Vad gör jag för fel? Jag har lösenord på mitt trådlösa nätverk men jag tror inte att det ska spela någon roll? RT2800 är wifi-usb som jag fick med
    Senast redigerad av repoks den 2015-03-31 klockan 16:02.

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    Vad säger ex. ifconfig ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Fråga Angående programering
    Av lennis82 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:56
  2. Fråga angående piratkort
    Av Wallen i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 15:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss