Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Husbil från Tyskland med parabol

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger

    Husbil från Tyskland med parabol

    Hej,

    Har köpt en husbil från Tyskland med en motorstyrd Aldenparabol och en grå digitalbox som man styr den med. 0.8 W finns med i menyerna men när den börjar söka så pekar den alldeles för brant mot skyn. Har läst runt lite på internet och dem som fått det att funka har fått byta ut sin box mot en Libertas HD CI+ DVB-S2. Men det som aldrig kommer fram är vad som skiljer dessa då båda 0.8W och 4.8E finns med att välja i den befintliga boxen. Någon här som har haft samma problem och löst det? Boxen kostar rätt mycket och jag är egentligen bara intresserad att kunna styra parabolen för att sedan använda boxen från Canaldigital.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Vad är det för parabol, kan den styras både horisontellt och vertikalt eller ?

    Annars är ju parabolen som söker upp satelliter automatiskt ganska dyra, eller ?

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Borde du inte kunna ange latitud i mottagare, för att på så sätt kompensera för vinkeln?
    ..eller har mottagaren inbyggd GPS som skall hantera detta, tro?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rolrn, jag har för mig jag sett system som fixar allt automatiskt men det kanske finns billigare system där man måste ställa in en del saker själv, dom där automatiska systemen var i alla fall svindyra vad jag minns.

Liknande ämnen

  1. får ej in viasat golf från parabol
    Av tqila i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 19:19
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 09:39
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 10:46
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  5. Bildelar från Tyskland!
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss