Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hittar hotbird, thor mm men inte Astra

  1. #1

    Thumbs down Hittar hotbird, thor mm men inte Astra

    Tjenis! är ny här på forumet och har precis inhandlat mig en DM800HDSE SIM2.10 #b84 (clon)

    Dum som jag insåg jag inte att boxen redan var flashad så jag flashade in en ny image direkt.

    Allt var frid och fröjd med mitt ny in flashade openpli, men hade då flashat in en gammal och lyckedes inte få in cccam. (hittade då alla olika sateliter astra, thor, hotbird mm)

    Flashade om den igen denna gång till en image som heter Italysat 7.0. fick även då in alla kanaler men flashade om den igen då jag inte gillade imagen.

    Fixade Openpli 4.0 för sim 2.10, allt funkar men jag kan banne i mig inte få in astra... jag får in 17 kanaler och har ca 9DB på dem. (innan fick jag in ca 1000kanaler)

    Blev då nojig och trodde jag hade flashat sönder skiten, så jag bytte tibaka till italysat, men hittar inte Astra på den häller. Men hittar flera andra kanaler på andra sateliter)


    Saker jag provat, med hjälp av de 17 kanaler jag hittar har jag justerat parabolen för bättre DB, flashat om den, bytt satelie.xml, manuellt fökt på frekvenserna.

    nu är jag rädd att jag riktat parabolen lite fel så jag inte hittar den men tror inte det.

    Vad ska jag göra? några tips någon?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    När du felsöker ska du aldrig göra flera saker samtidigt, då har du ingen aning om vad som har hänt. Testa en sak i taget.

    Ändrade du parabolen mellan flashning av Italysat 7.0 och Openpli 4.0? Om inte så borde det ha att göra med LNB-inställningar eller din satellite-fil. Däremot ändrade du den efteråt, vilket gör det svårt att veta hur det ser ut nu.

    Hur många huvuden har du? Hur är switchen kopplad? Det låter som om du har en "europaparabol", 4 huvuden. Det finns massvis med guider för att rikta in en sådan.

  3. #3
    Tack för svar, jag har 2 paraboler med 2 huvud på vardera. Jag misstänker att jag fick in kanalerna av en ren slump förra gången.
    Misstänker att sakerna jag har helt enkelt är för gammla.(parabol huvud, switchar mm)'

    Åkte därför och köpte nya huvud till den ena parabolen och ny switch (ska bara ha en parabol) riktar in den efter en satfinder app. Men fortfarande samma problem.
    Litar dock inte på appen då den har visat mig olika positioner vid olika tillfällen.

    Eller skulle det kunna vara något annat? Några andra tips på hur man smidigt kan se hur den ska ställas, min iPhone verkar balla ur med kompass funktioner. Lnb inställningar hur gör jag de?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    jag har en 10 år gammal parabol och lnb som är 5 år gammla
    ändå funkar allt
    du måste veta vilket lnb är till vilken sattelit och därefter konfa din box

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    jag har en 10 år gammal parabol och lnb som är 5 år gammla switch som är ännu äldre står nokia på den
    ändå funkar allt
    du måste veta vilket lnb är till vilken sattelit och därefter konfa din box

  6. #6
    Okej, nu köpte jag biltemas LNB, tänkte att dom säkert duger, har ställt in både a,b på 4,8 astra ses5. men hittar ändå inget.

  7. #7
    Misstänker nu att jag sabbat tunern, den kanske funkade ett tag i början men sen slutade. man ska inte glömma att jag bara kopplade på mig på saker som stått ute i över 20 år, eller kan jag Flashat sönder den?

    Tunern är en BCM4505, kan man ominstalera den? i så fall hur? kan jag mäta den? hur kunde jag hitta thor men ingen annan?

    Ställer jag den nu i auto läge när den ska hitta sateliter får jag tuner status LostLock.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla riktningen på parabolen m.h.a. http://www.dishpointer.com/.
    Kolla sedan vilka 17 kanaler du får in och jämför det med uppgifterna på t.ex. http://www.lyngsat.com/ för att kolla vilken satellit du tar emot.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Jag säger en gång till, ändra endast en sak i taget. Och minimera felkällor. Koppla din box direkt till en LNB, utan switch, ställ in den och se om det fungerar. Men det låter som om du bör be någon som kan att hjälpa dig på plats.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    är du säker på att du är på astra 4,9 och ses 5 vad är det ?
    hur vet du att du har ställt in på astra 4,9E ??

Liknande ämnen

  1. Thor sirius astra hotbird.
    Av Goran5000 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-29, 08:07
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 15:54
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 13:22
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 14:38
  5. (thor) (sirius) (astra) (hotbird)
    Av Smergo i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 06:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss