Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dm500/DM600 image med Oscam

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger

    Dm500/DM600 image med Oscam

    Sitter med några gama burkar som jag tänkt använda i husvagnen.
    Vill dock köra med Oscam o har tjafsat ett bra tag utan att få snurr på det.

    Finns det ngn vänlig själ som vet om images till 500 Clone samt Dm600 orginal som har Oscam i sig redan ?
    Dom länkar jag hittat via Google är döda :/

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Image med oscam installerad som standard vet jag inte men kör in openpli eller någon sån image sen är det bara att dra in rätt oscam för powerpc och köra
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Jag kör en gammal DM600 PVR original som server med ett nytt CD-kort åt mina DM800 för att jag ville testa. Gjorde som deas föreslog. Laddade ner den senaste fungerande imagen från OpenPli daterad 20141116 och en oscam för powerpc som jag hittade någonstans. Flashade med IE 11 i kompatibilitetsläge. Fick inte upp oscam i boxens meny utan jag fick köra igång oscam med telnet. Efter sedvanlig konfigurering har det funkat stabilt i en månad nu. Får upp webif och kan läsa av status, live log, entitlements med mera.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Har hittat en version för dm500.
    OpenPli där Oscam ligger redo i softcam menyn osv.
    Ska fixa en länk asap jag har några minuter över.
    Letar efter en till 600'an nu samtidigt som jag testar 500'a verren fullt ut.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Btw. Hur ändrar du filrättigheterna 775 ? Fiezilla vill inte va med på noterna

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av Myrmidon Visa inlägg
    Btw. Hur ändrar du filrättigheterna 775 ? Fiezilla vill inte va med på noterna
    Det gör jag med FTP-programmet i DCC (Dreambox Control Center)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 20:30
  2. Dm500 eller Dm600??
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 11:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss