Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Harmony Smart remote, Wavefield eller Miraclebox

  1. #1

    Harmony Smart remote, Wavefield eller Miraclebox

    Har inte tidigare använt Linux-mottagare men tänkt byta för att enkelt kunna spara inspelningar till min NAS och se dem från olika håll. Fick med mig en Wavefield X-1000C/T2 hem men har inte packat upp den än då jag har vissa frågetecken. För det första hittar jag den inte som fabrikat i Harmony databasen och det är viktigt för mig att kunna styra hela systemet från den fjärren då den redan styr alla andra enheter, projektorduk och belysning. Pratade med supporten och det enda de kunde tipsa om var "leta efter enheter som heter något med Fortis så kanske det funkar". De kunde heller inte svara på vilka IR-koder som gäller, eller om det fanns diskret av/på med separata koder. Jag har egentligen ingen större lust att lägga ned massa tid på att testa mig fram, men innan jag lämnar tillbaka boxen tänkte jag kolla om det är någon här som vet eller har några tips om dessa frågor.

    Om jag lämnar tillbaka boxen lutar det mesta åt att jag i stället siktar på en lite dyrare box. Micraclebox Premium Ultra med 2*T2. Den finns stöd för på Harmony och det verkar också som om de har en bra mobilapp för streaming från boxen. Tar gärna emot synpunkter och tips från er som har testat dessa om det är en bra lösning som är värd de extra tusenlapparna.

  2. #2
    Det blev till att lämna tillbaka Wavefield boxen i varje fall. Har konstaterat att flera andra boxar förutom Miraclebox verkar funka med Harmony. Bl.a VU+, Xtrend, Tiviar Alpha+, m.fl. Och jag blir bara mer osäker ju mer jag läser om dessa boxar. Får göra lite mer research till och återkomma med frågor därefter i en annan ny tråd.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    296
    Tackad
    31 gånger
    Du kan ju lära Harmonyn från orginalfjärren
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  4. #4
    Nej det går inte. Harmony är inte en lärande fjärr utan man laddar ned från deras databas. Det skall iofs gå att få in egna koder specifikt till sin egen fjärr om man skickar in en kodlista till Logitechs support. Så i princip skulle man kunna lyssna av koderna med en annan fjärr typ Pronto eller USB-mottagare och skicka in men det blir nog lite väl meckigt. Bestämde mig för en VU+ Duo2 i stället.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    296
    Tackad
    31 gånger
    Jo det går visst. du har väl ett öga i rumpan på fjärren? Jag har en 895 där går det i alla fall.
    Databasen som du skriver om är ju uppbyggt av oss användare på det sättet att vi lär Harmonyn och då hamnar det i databasen, om jag fattat rätt.
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Alla mina harmony har också ett öga i baken, som man kan läsa in koder. Har fyra olika modeller.. Så det borde vara så på alla.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #7
    Japp ni har rätt, det går att lära enstaka kommandon den vägen. Hittade instruktionerna https://support.myharmony.com/en-us/...issing-command . Verkar dock rätt omständigt att göra det för en hel uppsättning koder för en enhet. Mer praktiskt för att komplettera enstaka kommandon eller rätta misstag tycker jag. Men det kanske bara är jag som är lat. Går tydligen också att skicka in en lista på IR-koder skicka in den och få den inläst. Nåja nu har jag lämnat tillbaka Wavefield och beställt en VU+ duo2 i stället och den finns med från början och verkar vara bättre på en del annat också.

  8. #8
    och jag hade hoppats på diskret on/off, dvs en kod för on och en för off snarare än samma kod som växelvis gör dessa funktioner. Och eftersom någon sådan knappa inte fanns på fjärren blir det svårt. Min nuvarande Sony-box är den enda enheten i bion som inte klarar detta och är ett återkommande problem när enheterna hamnar i osynk. Inte så mycket för min del men det finns övriga familjemedlemmar som irriterar sig mycket på detta. Tyvärr vet jag inte om VU+ stöder detta men jag hoppas få detta att funka på VU+. Enligt remotecentral finns det diskreta koder, men jag har också läst motsatsen på några forum så det återstår att se.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    296
    Tackad
    31 gånger
    Citat Ursprungligen postat av peterbaeza Visa inlägg
    och jag hade hoppats på diskret on/off, dvs en kod för on och en för off snarare än samma kod som växelvis gör dessa funktioner. Och eftersom någon sådan knappa inte fanns på fjärren blir det svårt. Min nuvarande Sony-box är den enda enheten i bion som inte klarar detta och är ett återkommande problem när enheterna hamnar i osynk. Inte så mycket för min del men det finns övriga familjemedlemmar som irriterar sig mycket på detta. Tyvärr vet jag inte om VU+ stöder detta men jag hoppas få detta att funka på VU+. Enligt remotecentral finns det diskreta koder, men jag har också läst motsatsen på några forum så det återstår att se.
    I min bio är det endast duo2:an som inte har separat av/på
    Skriv gärna i den här tråden om du får till det
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-02-07, 12:16
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 11:31
  3. Dreambox eller Miraclebox
    Av nixxz i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-09-04, 18:29
  4. Miraclebox 9, DM 500 HD, eller DM 800 SE HD Klon?
    Av morph2k2 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 21:38
  5. Harmony
    Av rogerd i forum HTPC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss