Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VU+Solo2 eller VU+Duo2?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2016
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger

    VU+Solo2 eller VU+Duo2?

    Tjena, tänkte köpa ny box och lägga slantarna på en vu+ sen jag haft 3 st olika dreambox innan! Det är solo2 och duo2 som jag kollar på men finns det nån anledning till att lägga 1000:- kr upp på en duo2 eller funka solo2? Nån som har/haft båda och kan säga vad som skiljer dem åt?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Fosa77 Visa inlägg
    Tjena, tänkte köpa ny box och lägga slantarna på en vu+ sen jag haft 3 st olika dreambox innan! Det är solo2 och duo2 som jag kollar på men finns det nån anledning till att lägga 1000:- kr upp på en duo2 eller funka solo2? Nån som har/haft båda och kan säga vad som skiljer dem åt?
    Du kan se skillnaderna i tabellen längst ner på denna sida: http://vuplus.com/sub/sub0105.php

    De skillnader jag kommer på lite snabbt är att Duo2 har mera RAM, större flash, en extra liten färgdisplay på boxen, en CI-slot till, lite mer anslutningar. En annan viktig skillnad är att Duo2 har utbytbara tuners medan Solo2 har två fasta DVB-S2 tuners. Duo2 kan du konfigurera med upp till fyra tuners och du kan välja mellan DVB-S2 och DVB-C/T.

    Men rent funktionellt så presterar Solo2 lika bra som Duo2 om du är nöjd med att ha två DVB-S2 tuners. Det som Duo2 har extra är lite "extra godis" som du kan unna dig om budgeten tillåter. Men om du vill ha något prisvärt som funkar precis lika bra så välj Solo2.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2016
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Tack så mycket för ett informativt svar! Få nog bli duon😀!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Jag har både solo2 och Duo2. Båda är riktigt bra och snabba. Finns ett stort - med Duo2 och det är den medföljande fjärrisen som sakta men säkert bara blir sämmre och sämmre(vissa knappar går inte alls längre och jag använder mig av app i mobilen istället).
    Fjärrisen till Solo2 är det bättre kvalitet på.

Liknande ämnen

  1. Skillnad vu duo2 solo2
    Av thomas.tbr i forum Vu+
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-09-28, 08:04
  2. VU+solo2 eller VU+duo2
    Av Vistasol i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:54
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 06:16
  4. Vu+ solo2 och duo2
    Av heggi i forum Vu+
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 11:43
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss