Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ska jag skicka tillbaks min lånade comhembox?

  1. #1
    lindgrendan
    Gäst

    Ska jag skicka tillbaks min lånade comhembox?

    Jag har köpt en box och behöver inte den som jag hyrde av comhem. När jag pratar med comhem tycks de inte vara särskilt intresserade av att få tillbaks boxen. De lär ju ändå bara kasta den eftersom den är rätt gammal. Vad händer om man inte skickar tillbaks den? Någon som har testat att vänta?

  2. #2
    Jaså! När jag varit i kontakt med dom ang att köpa loss den gamla boxen har det varit nej varje gång. Så jag kanske skulle ha väntat med att skickat tillbaka den nu när dom kommit på andra tankar :wink: . Nä men det enda dom kan göra är att debitera dig med 1500 kr för utebliven box. känner du att det är värt det så kör på det.

  3. #3
    lindgrendan
    Gäst
    Jag får väl skicka tillbaks skiten då. Köpte en likadan box för 650, så jag lär väl inte kunna sälja den för mer än 1500.

  4. #4
    byz
    Gäst
    om du inte skickar tillbax boxen. får du en räkning på 1500 och du får inte bli kund hos dom igen

  5. #5
    De har inte alltid så bra koll på sina boxar. Många som struntat i att skicka tillbaka den å inte hört ett skit. Jag köpte själv en box av en tjej som sagt upp sitt abb men inte skickat tillbaka den och sa till henne att de troligen inte kommer fråga efter den. Hon blev jätteglad för tusenlappen jag gav henne. Det var när piratkort funkade för drygt ett år sen och en sån box låg runt 3000 begagnad. Hon har inte sagt nåt om att de hört av sig efteråt heller.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av byz
    om du inte skickar tillbax boxen. får du en räkning på 1500 och du får inte bli kund hos dom igen

    jag sa upp abonemanget för 2 år sen fick en lapp där det stod att jag skulle skicka tillbaka boxen, struntade i det och fick till slut(efter 4 mån) en räkning på 2500 kr tror jag det var. Struntade i den och fick en påminnelse efter 3 mån och ringde då och fixade 8 favoriter så nog får man bli kund igen och det var ett perfekt sätt att se gratis tv i 7 mån.

  7. #7
    köpte min box för 500:- förrut när piratkort funkade, för ca 2år sedan, av en kompis till mig som skulle flytta från "comhem-hus" och sa upp sitt abb, han behövde aldrig betala för boxen, och jag kunde skatta mig lycklig åt gratis tv boxen står fortfarande hemma på tv:n och dammar
    en gammal sagem box =D

  8. #8

    Re: Ska jag skicka tillbaks min lånade comhembox?

    Citat Ursprungligen postat av lindgrendan
    Jag har köpt en box och behöver inte den som jag hyrde av comhem. När jag pratar med comhem tycks de inte vara särskilt intresserade av att få tillbaks boxen. De lär ju ändå bara kasta den eftersom den är rätt gammal. Vad händer om man inte skickar tillbaks den? Någon som har testat att vänta?
    Jodå!! Jag testade att vänta och trodde att de glömt mig. Men icke. 1½ år efter att jag sagt upp abbet så vaknade dem och ville ha tillbaka boxen.

    Bråkade lite och sade att den var tillbakaskickad för länge sedan och att den i så fall måste kommit bort på posten.

    Då tog det inte lång tid innan det damp ner ett inbetalningskort på 3000 spänn. :shock:

    Fick dra en vals att den hittats på ett postkontor i Hässleholm. :twisted:

    Men de små asen stängde av mitt internet 2 ggr. :evil: :evil:

    Så man ska inte munhuggas för länge med dem.

Liknande ämnen

  1. Vill instalera tillbaks gemini2 4.6 från 4.7
    Av camane007 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 06:07
  2. Få kanalplatserna som en comhembox.
    Av hulta i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 15:19
  3. Comhembox på posten
    Av Vampis i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 09:19
  4. Köpa ny comhembox
    Av Micke16 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 20:48
  5. viasat via comhembox?
    Av sunda i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 11:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss