Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Får inte i gång org,kort!

  1. #1

    Får inte i gång org,kort!

    Fattar ingetting!m2 fungerar klockrent efter omkodningen men mitt orginalkort är dött!har provat allt,på canaldigital säger dom att det är viasat kortet som stör.suck fan va man blir trött på dom.Kan tillägas att jag kör med strong8700(sämsta boxen någonsin?)någon mer som har samma problem?

  2. #2
    jag tror att du ska slå på en kanal plats låta den stå på ett tag så ska du få bild jag ställde kompisens orginal kort på kanal plats 20 det tog 20min innan det kom i gång igen

  3. #3
    Det stämmer, när man ringer till canald så säger dom att det kan ta några timmar!!! helt sjukt, glad att jag betalar dom!!!

  4. #4

    Kiosk 2

    Prova att stå på kiosk 2 , det var det enda sättet för mig att få bild på
    originalkortet. Tog en kvart.

  5. #5
    Femman ska visst vara en bra kanal att stå på också när man ska aktivera ett originalkort som inte har suttit i på ett tag.

    Beroende på omständigheter kan det ta ett BRA tag.. Typ mer än en timme. Det har jag varit med om.

  6. #6
    Mitt sura orginalkort har suttit i från 12:00 till 21:00 igår med urflängda kontakter mm och det går inte igång ändå. Tur att det fins M2 :lol:

  7. #7
    ställ dig på tv5 så kommer det igån du bör ha boxen igång
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av godsägaren
    Mitt sura orginalkort har suttit i från 12:00 till 21:00 igår med urflängda kontakter mm och det går inte igång ändå. Tur att det fins M2 :lol:
    "urflängda kontakter"???
    Du kan ju inte dra ur signalsladden från parabolen... då lär originalkortet definitivt aldrig uppdateras!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av godsägaren
    Mitt sura orginalkort har suttit i från 12:00 till 21:00 igår med urflängda kontakter mm och det går inte igång ändå. Tur att det fins M2 :lol:
    Ungefär samma här. Har även testat idag, men ingen bättring.
    Skall pröva med 5:an få se om det går igång, visserligen ingen panik nu när M-II finns men det vore roligt om orginalet funkade. Man betalar ju ändå en liten korthyra för det.

  10. #10
    de ska komma igång, eftersom ni skippar CD abbet å kör MII så halkar CD kortet efter.. funkar de inge bra, åk till nån polare å testa uppgradera på annan box. har man en conax slot ledig kan man säkert ha både MII och Cd kortet i samtidigt. då kanske man slipper problemet. jepp kanal 5 har CD som exempel för att uppgradera kortet. men jag antar att vilken cd kanal som helst duger.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Får ej i gång mitt M2
    Av sveab i forum Canal Digital
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 15:57
  2. Ännu en gång...
    Av Mazzze i forum Canal Digital
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 13:21
  3. Ny key21 på gång
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 16:34
  4. omkodning på gång?!
    Av AlkaA i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss