Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: COMHEMs bluff

  1. #1
    ManOnTheMoon
    Gäst

    COMHEMs bluff

    Tänkte bara tipsa er om att kolla era fakturor från COMHEM. Även om de bara försöker blåsa oss på småsummor, så är det väl bättre att skänka pengarna till välgörenhet eller nåt.

    Senaste räkningen hade de höjt med 5 spänn utan att nämna varför, så jag ringde och frågade. Det visade sig att det blir något tjall i deras system den månad när bindningstiden upphör, så att någon dag räknas dubbelt. De verkade veta anledningen direkt när jag ringde (bra att de vet något i alla fall), så antagligen är det ett känt problem som de inte har så bråttom att fixa. Undrar varför...

  2. #2
    grattis då sparade du 5kr

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    grattis då sparade du 5kr
    jo men vad blir 5*100000 typ?

  4. #4
    Pirog
    Gäst

    Hej

    Mycket bra info. Iof så har jag ej ComHem, men ändå. Tack

  5. #5
    Sparade och sparade... Samtalet kostar ju mer än fem spänn

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av draren
    Sparade och sparade... Samtalet kostar ju mer än fem spänn
    har inte comhem 0771? Som bara kostar 1 markering?

  7. #7
    077 kostar normalt som ett sverigesamtal
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    ManOnTheMoon
    Gäst
    freddo: Bra att det finns någon här på forumet som både kan tänka och kommentera inlägg!

    Vet inte hur många kunder COMHEM har och fem spänn från varje ger väl inga enorma summor för dem, men det är pengar som de inte ska ha.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av draren
    Sparade och sparade... Samtalet kostar ju mer än fem spänn
    kostar samtalet 5 spänn så e du ute o cycklar

  10. #10
    vet inte hur mycket kontakt ni har med företag som ger abbonemang, men i mitt jobb har jag kontakt med en hel del olika internet, tv och telefon-företag. Dom flesta har samma fel tyvärr :/ Inte för att försvara com hem eller något men tror 90% av alla företag som säljer abb med bindningstid har problemet att fakturorna blir knas när bindningstiden går ut mitt i månaden, beroende på månad får man antingen några kronor för mycket eller några kronor för lite. Dom flesta företagen justerar gladeligen till det där riktigt, men om sanningen ska fram är det inte värt det varken ekonomiskt eller tidsmässigt. Det är kasst, men det är sånt som händer när man lever i ett datoreserat samhälle där det mesta är gjort av halvkassa programereingsjönsar som inte kan planera i förväg och tar ut för stora summor för att ändra sina program :P

Liknande ämnen

  1. kan detta vara sant eller är det bluff
    Av catlak i forum IP-TV
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 00:09
  2. Viasat=bluff
    Av bianco i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 07:16
  3. Bluff som vanligt?
    Av hogga i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 11:38
  4. Bluff eller ??
    Av esco i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 00:19
  5. Är detta en bluff??
    Av strobb i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 18:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss