Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Virus ?

  1. #1

    Virus ?

    Har fått något skit i datorn som har raderat eller låst alla mina olika program som jag hade för pirat kort. Alla mina mp3 musikfiler har oxo försvunnit.
    r256_xp och sbpct audiosetupp_w2k är programmen som troligen har stökat till det.
    Någon som känner igen det här.
    Dom två programmen har många konstiga tecken och det går inte ta bort eller öppna dessa.
    Vill inte formatera om innan jag vet lite mer.

  2. #2
    Har räddat mig några gånger.
    Uppdateras dagligen på deras sida.
    Dock får du hämta uppdateringar själv när du vill ha dem. sker ej automatiskt men det är gratis.

    http://www.pandasoftware.com/actives...f=SE-PR-AS-108
    Auktoriserad julmusttestare.

  3. #3
    Sedan när du har rensat, se till att du har ett antivirusprogram värt namnet i fortsättningen. Kan rekomendera Nod32 själv, finns säkert andra bra alternativ också...

    Sedan är det windowsupdate.microsoft.com som gäller.

  4. #4
    Det var intresant det här. Har provat med Symatecks gratis virus scanner och när den kommer fram till r256_xp filen (massa konstiga tecken under den) så plinkar det till och då säger
    programmet att det finns inga virus på datorn.

    När jag provade Pandas program så hoppar det fram en ruta under scanningen och där står att jag skall välja Profilnamn i Mickrosoft Outlook.
    När jag trycker bort rutan så stannar Pandas scanning och den klarar inte av det här heller.
    Jag har bara inkommande e-post instalerad och om jag skall e-maila till någon så använder jag hotmail i stället.
    He - he.....viruset kanske vill komma ut ?

  5. #5
    Jag fick rådet att, innan du virusscannar din dator så skall du starta om i felsäkert läge, därefter startar du en virusscan.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #6
    Tack för tipsen killar. Det blev formatering under helgen men man undrar vad som hände när viruset bara tog bort satelit-filer och alla mp3 filer. Datorn fungerade perfekt annars.
    Jag hade Norton Antivirus 2003 instalerad och efter det här så tror jag inte mycket på den.

  7. #7
    Kolla även efter formateringen att viruset verkligen är borta. En kille som är haj på sånt här sa att vissa virus är så sluga att de finns kvar även efter formateringar och att man måste använda sig av speciella rensprogram för just den typen.

    /SOprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

Liknande ämnen

  1. VIRUS ?
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 20:59
  2. Virus
    Av Nisse100 i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 16:55
  3. MII old virus?
    Av Mazzze i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 11:14
  4. [LÖST] virus
    Av peter pettersson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss