Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: via filer för att se tv3/ztv

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger

    via filer för att se tv3/ztv

    Har sökt och försökt...:-)

    har inget via abb, och ingen via box som kunnat bli besudlat med nds.
    har ett funcard 256, och en mp3.5 , och laddat hem viafilerna från stpstp, och annanstans. I boxen har jag en magiccam med penta1.11, och den känner av viakortet (då den är programmerad.) programmerat med multiprog i phoenix. so far so good.

    dock händer inget när jag är på tv3sverige/ztv. känns som filerna från stpstp är lite gamla, men förmodligen inte. Programmeringen av .hex-filerna går helt ok, enligt programmet. Hittar inte rätt verktyg och kunskapen från mig att editera dessa hexfiler, med nycklar från detta forum (som finns i Kodersektionen.).

    nån som har tips, eller några hexfiler som funkar som jag kan använda (om det inte är för mycket att begära)?

    tacka ödmjukt på förhand... ops:

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Picbined eller Funmagic är två bra editorer , Funmagic är enklast och Picbined klarar det mesta men det är lätt att gå vilse bland alla funktioner . Du kan även försöka och programera kortet som Fun2 , för ingen fil använder allt minne som finns på en 256:a.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    ok. tack. Men vilka filer är det som gäller? Går det att använda filerna på stpstp, och editera dom med infot här på kodsidan i funmagic?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Filen från stopstop går att editera i Funmagic .

    Mvh Kalle

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    tack. tyvärr får jag inte fart (kan inte/förstår inte) på editeringen i funmagic.

    provat secanix, megaedit och gu vet vad... :shock:

    fattar inte vad som inte funkar. Fan, när komhem körde via, så använde jag just denna kort för att programmera nya koder. Tyvärr höll jag inte på så länge innan de koda om, och nu minns jag inte vad jag använde... Jaja. inte högsta prioritet, men kul om man fick det att funka.
    Tack för hjälpen, ändå... :smile:

  6. #6
    Kandet vara så at du körde med Slipstream filen från http://hop.to/ssh
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    japp, det var slipstream filer jag använde. så rätt så.

    tog ner slipstreamfilerna från ssh, för viasat, och lyckades få upp dem i funmagic. där kunde jag se att koderna är detsamma för tv3nordic, som de som finns här på forumet. det som inte stämde var de koder för svt europa, och dessa redigerade jag, då.

    så nu sitter jag med funkortet programmerad och i magiccamen, (penta1.11) och på ztvsverige, men inget avkodas dessvärre. några tips?

    programmeringen av kortet gick bra, enligt Multiprog-programmet.
    camen får upp att det sitter en viaccesskort i. signalvärderna på kanalern är ok, etc. har en topfield5500pvr-box med inbyggd konax, så inget nds har smugit sig in.

Liknande ämnen

  1. TMB filer
    Av mirve i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 15:09
  2. Au-filer
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 17:44
  3. SSH Filer
    Av bomm i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 21:26
  4. AU-filer
    Av fredriko89 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 22:24
  5. [LÖST] Filer
    Av hajenhajen i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 14:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss