Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Jag blir tokig !

  1. #1

    Jag blir tokig !

    Jag blir tokig på alla kort hit och dit och jag vet attt jag kan läsa mig till det , men alla kör ju olika.

    Har en nokia mediamaster canal digital box..

    Vilket kort skall jag ha . Titanium eller M-II

    And what is the difference !

  2. #2
    Titanium är ett bättre kort men koderna kommer alltid först till MII, de kan upp till några dagar efter omkodning tills filerna till Titanium kommer....

    Där har du en snabb förklaring på skillnaden. Kan ju förklara skillnaden mellan chipen som sitter på kortet och så men hur intressant är de då ;-)

  3. #3
    Varför är Titanium ett bättre kort än MII då?

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är stabilare och stödjer flera olika krypteringar redan... Du kan köra allt från Viaccess till Conax m.m. på dom... M2 korten är lite mer speciella... Dom buggar sig ganska mycket på Conax där det blir svart i någon sekund sen kommer bilden igen lite då å då... Sånt slipper du med Titanium...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    fast det där med att det blir lite svart med M2, då å då, beror lite på mottagare oxå. På min philips hyrbox blir det så - svart en sekund/halv sekund, då å då, men på min topfield, så händer det inte alls. har inga problem alls med m2.

  6. #6
    Min combobox blir inte heller svart... Funkar perfekt... Enda nackdelen är att föräldralåset inte går...

  7. #7
    Säg så här: Hade du frågat för 6 månader sen hade jag sagt: "Titanium"!
    Nu ser väl alla som inte är blinda, att några Titaniumfiler inte kommer förrän strax före omkodningen, så nu säger jag: "M2"! (Platinum)

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jo det är så sant så... Men bara för det är så just nu betyder inte det att det kommer vara så alltid... Titanium har ju sina fördelar med att det finns filer som kan ta olika kodningar (TMB filerna) vilket inte M2 har... Men för Canal Digital är det helt klart M2 som gäller just nu...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Dom där TMB filerna.... Öppnar dom allt som går att öppna på ett Titaniumkort?

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Inte allt... Men det mesta...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Man kan bli tokig
    Av mrzimmerman i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 22:51
  2. Jag blir tokig snart!
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 18:29
  3. TV 3 och TV6 blir digitala
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:11
  4. Dragon blir T-Rex
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 14:16
  5. Jag blir vansinnig
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 14:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss