Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Felmeddelande i Spöket??

  1. #1

    Felmeddelande i Spöket??

    Hej vänner.
    Jag har ett problem med senaste M" filen. Spöket vill inte starta upp och jag får felmeddelandet "component MSCOM.OCX or one file of its dependencies not correctly registreted. A file is missing or invalid" Vad kan vara fel på det här?
    Tacksam för hjälp
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  2. #2
    Tror du att du är först med problemet?

    Om du använt sökfunktionen så hade du hittat svaret själv

    Kolla filavd
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Hej igen
    Spöket startade upp när jag placerade filerna i system32 mappen men då fick jag ett annat felmeddelande när brännaren skulle läsa av kortet. Det står "failed to get an ATR" i spöket fönstret
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du satt din programmerare i Phoenix läge?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5

    Fortsatta problem

    Hej igen
    Tror snart att jag blir tokig. Har provat allt, till och med ominstallerat datorn. Problemet nu är att det ser ut som brännaren inte tar emot installationen på rätt sätt. Spöket hittar den inte och brännaren blinkar bara till när man installerar. När allt funkade lyste brännaren ordentligt.
    Kan det vara fel på brännaren tro? Kanske har den låst sig?

    Jag har en MP3.5 och den borde ju vara en Phoenix brännare om jag inte tagit fel. Skall jag behöva ställa om den till Phoenix läge före bränning med M2 eller titanium?

    Tacksam för hjälp
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  6. #6
    Du måste ställa brännaren i phoenixläge med elvis eller mp1.8.
    (spänning till, phoenix 3,58). Sen startar du spöket utan att stänga av elvis eller mp1,8.
    Om du får meddelande failed to get atr, Så betyder det att programmet inte får kontakt med kortet, Kortet svarar inte.
    Då kan kontakterna vara skitiga på kortet, du kan köra på fel comport, eller så kan något annat program lagt beslag på comporten.

  7. #7
    fel spöket skall stå i usb3,5 läge

  8. #8
    och du har kopplat strömen rätt till brännaren

  9. #9

    ??

    Hej igen

    Jag har kollar på usb porten och där står det
    "USB SERIAL CONVERTER" och inte "hight speed serial converter"
    Kan det vara det som är felet eller? OM det är det felet hur fixar man till det i så fall.

    MVH
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  10. #10
    Om du gör en djupdykning till på filavd så finns det prog för att testa phoenix läget.

    Bara så att man kan utesluta kommunikationsfel
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. spöket
    Av kaan i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 21:58
  2. Spöket...
    Av matsan i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-24, 14:45
  3. Spöket har jag
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 22:09
  4. Felmeddelande spöket...varför?
    Av yngsjo i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 10:48
  5. Spöket
    Av nddrb i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss