Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: välja bredband

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    Här jag bor så är alla leverantörer som inte går på telias nät bara skit i princip, t.ex. BBB (ADSL) som bara logga ur och tappar kontakten hela tiden, flera som har det problemet här... Hur hög ping som helst, totlat värde löst. Är Teracom som byggt ut här.

    Så näe, vill man ha någon som funkar bra och stabilt så får man nog offra några kr för att ha Telia.

    Och telia har inte heller login längre vad jag vet, har själv Glocalnet som hyr av telia.
    Så sant. Man får vad man betalar för, å Telia är bra på att hålla igång sitt nät. Jag skulle inte byta bort Telia, för att tjäna några "tjugor" i månanden. Driftsäkerhet, är åtminstone för mig, det jag prioriterar allra högst, å betalar gärna en extra slant för det åxå.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag är nöjd med min BBB anknytning :smile: visserligen är det inte full speed = 24Mb/s.
    Har bifogad en bild :wink:

    Mvh Kalle

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    Här jag bor så är alla leverantörer som inte går på telias nät bara skit i princip, t.ex. BBB (ADSL) som bara logga ur och tappar kontakten hela tiden, flera som har det problemet här... Hur hög ping som helst, totlat värde löst. Är Teracom som byggt ut här.

    Så näe, vill man ha någon som funkar bra och stabilt så får man nog offra några kr för att ha Telia.

    Och telia har inte heller login längre vad jag vet, har själv Glocalnet som hyr av telia.
    Så sant. Man får vad man betalar för, å Telia är bra på att hålla igång sitt nät. Jag skulle inte byta bort Telia, för att tjäna några "tjugor" i månanden. Driftsäkerhet, är åtminstone för mig, det jag prioriterar allra högst, å betalar gärna en extra slant för det åxå.

    mvh humlan.
    Det är ingen som HYR av Telia.
    Det är Scanova ,inteTerracom som driver fasta telefonnätet,sedan får alla aktörer inkl Telia hyra plats i stationer och nätet ( att Telia verkar ha jävligt bra relation med Scanova är väl inte så konstigt eftersom det är deras gamla nät )
    Staten äger väl 50% av Telia,då kanske Scanova som är ett statligt företag kan hjälpa till lite extra.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  4. #24
    Det är Skanova som äger telenätet! och sen hyr de olika aktörerna kapacitet i nätet


    //kUbbAS

  5. #25
    Jo det är rätt, men jag orkade inte dra alla turer, med hur allt hänger ihop... För då ska det även tilläggas att det inte är Skanova som håller näten igång, utan det gör bl.a Flextronic å inhyrda entrepenörer. Men personalen som sköter näten, är oftast fd Telia anställda, med stort kunnande av nätet å utrustningen. D.v.s hur man än dribblar med företagen, så är det liks förbannat Telias fd kablar, fd utrustning, å till stor del fd personal, va än nuvarande företag råkar heta...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Jo det är rätt, men jag orkade inte dra alla turer, med hur allt hänger ihop... För då ska det även tilläggas att det inte är Skanova som håller näten igång, utan det gör bl.a Flextronic å inhyrda entrepenörer. Men personalen som sköter näten, är oftast fd Telia anställda, med stort kunnande av nätet å utrustningen. D.v.s hur man än dribblar med företagen, så är det liks förbannat Telias fd kablar, fd utrustning, å till stor del fd personal, va än nuvarande företag råkar heta...

    mvh humlan.
    Stämmer jävligt bra.
    Har inget mer och tillägga i ämnet
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #27
    för att vara lite petig så är det Relacom som sköter nätet nu! har rätt nyligen köpt upp Flextronics

    //kUbbAS

  8. #28
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm..

    100 mpbs med fiber in i huset. Och jag bor på "landet". Dessutom har jag 5-6 operatörer att välja mellan. Inte låst till Telia eller så.

    295:-/månad


    Rockar asfett.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #29
    Det lutar lite mer åt spray 8mb för 179/månad.Bara det inte e en massa popup fönster. e det något tak på vad man får ladda ner o upp?

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av kUbbAS
    för att vara lite petig så är det Relacom som sköter nätet nu! har rätt nyligen köpt upp Flextronics

    //kUbbAS
    Men säkert fortfarande Telias fd personal, dom som inte gått i pension, eller är egna entrepenörer... Det var ju ett tag sen jag jobbade med kabelfel, så det har säkert hänt en del...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Bredband
    Av rogut i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 16:49
  2. UPC bredband
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 11:36
  3. Bredband
    Av bomm i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 17:39
  4. Bredband?
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 10:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss