Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp!Dålig bild Digiality

  1. #1

    Hjälp!Dålig bild Digiality

    Har precis skaffat en Digiality 304 med 120GB HD, hade tidigare pioneers lånebox från canal d.
    Upplever att jag får sämre bild med min nya 304 än med den andra, bilden blir lite suddig, inte extremt stor skillnad, men jag är kräsen och trodde knapppast bilden skulle bli sämre.

    Har samma scart som till den förra, har ställt in RGB i inställningarna fattar verkligen inte hur det kan bli såhär.
    Vad gör jag för fel?

    Min tv är en Philips 32PW9528

  2. #2
    va har du för signal styrka?? om den är dålig kan du klappa till parabolen lite så blir den bättre.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    Signalstyrkan ligger mellan 71 och76% .Kan det vara så att 304:an är känsligare än den gamla vad gäller det menar du?

    Vet du vilken styrka man bör ligga på?

    Det är så underligt hela grejen, har ju inte ändrat någongting, bara bytt mottagare, och sätter jag tillbaka den gamla så är bilden perfekt igen.

  4. #4
    Signalstyrkan spelar ingen roll för bildens "suddighet". Antingen har du bild (och då är den perfekt) eller så får du mosaikrutor eller så blir rutan svart då den inte längre kan göra en bild pga för dålig signal.

    Verkar mer som nån inställning i mottagren eller att mottagren helt enkelt är sämre på att lämna en brusfri bild.

  5. #5
    Suddigheten kan beskrivas som en DVD spelare där du slår av RGB signalen.
    Jag blir tokig på detta :smile:

  6. #6
    vänd pån scarten
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Liknande ämnen

  1. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  2. Ingen bild Digiality 204
    Av hagge23 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 22:15
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss