Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: mighty bosom

  1. #1

    mighty bosom

    försöker att programmera ett kort med mighty bosom men brännaren hittar ej kortet det står no card eller tmb on tc not respons
    Har infinity brännare (den gula) Titanium kort. + Tmb filer Har prövat att bränna med bananen funkar fint men jag behöver ändra atr och config

    Snälla
    Behöver genast hjälp håller på att bli tokig

  2. #2
    Om du har en gul progger så gissar jag att det är en MP3.5/3.6 och inget annat http://www.adteknik.se/swedish/mp36usb.htm

    Starta isåfall Multiprog 1.90 och välj fliken mpset, sätt den där i phoenix 3.57 läge.
    Kör sen TMB editorn utan problem

    När du är färdig så gå tillbaka till multiprog och koppla ur phoenix igen
    klart.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Tack för ditt snabba svar T-bird men när jag skall ändra atr så svarar prog med card not respons adr: 0x1141 allting annat fungerar (jag kan skriva till kort mm orginal atr går att skriva in)

  4. #4
    vad kan man se med MTB?

    efter man fått in EEP&HEX filerna skan man välaj "other" för mottagae men "cas" då? Conax eller viacess? (digiality med viacess/conax)???

    nåt annat att tänka på?

    är ny i detta och i bland behöver "järntråd" för att förstå.....!


    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  5. #5
    @toyotas
    Jag gjorde ett snabb test
    Laddade ned filerna härifrån
    Programmerade flash + eprom
    Kollade ATR = 3B24008072A445
    Läste eprommet
    La in ATR 3B240030423030 i editorn
    Skrev tillbaka eprommet
    Kollade ATR och får svar 3B240030423030

    Så du måste göra nått galet :shock:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Har kommit vad jag gjorde för fel (markerade o släppte atr ) när jag skrev in det manuellt så fungerade det men har furtfarande ingen bild om det är någon som fått bild på stong 8700 låt mig få veta mvh T

Liknande ämnen

  1. TMB - "The mighty Bosom"
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 19:00
  2. The Mighty Bossom ??
    Av Kvast i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-04, 08:21
  3. The Mighty Bosom
    Av godsägaren i forum Canal Digital
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2004-06-01, 11:47
  4. The Mighty Bossom
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 07:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss