Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: SVTs kanaler via satellit?

  1. #1

    SVTs kanaler via satellit?

    Är det någon som vet hur jag gör för att se SVTs kanaler (och kanske TV4 också) digitalt via satellit UTAN att betala abonnemang?
    Jag har redan all nödvändig hårdvara + Viasat abonnemang men det använder jag till filmkanalerna.
    Jag vill kunna ta in SVT parallellt med filmkanalerna och jag är inte sugen på att ytterligare köpa en digital markbox.
    En engångsavgift på en eller två hundringar överlever jag men inte mer.

  2. #2
    Svar: Ny kanalsökning!
    TV4 ser du fr.o.m 1/1 2006

  3. #3
    gbjorn, ditt inlägg är lite märkligt. Undrar du om SVT ingår i Viasatabonnemanget du redan har, eller vill du kunna ta in dem utan att nyttja abonnemanget, i så fall varför?

  4. #4
    Nä, jag vet att SVTs kanaler ingår i Viasat-paketet.
    Vad jag vill är att kunna titta på 'gratis-kanalerna' digitalt eftersom min terrestra mottagning inte är den bästa, speciellt på sommaren. Men jag vill inte betala före det igen varken genom att köpa markbox eller abonnemang.
    Speciellt förargligt är det när man vill se TV1000 samtidigt med SVT.
    Digitala satboxar har jag gott om - jag får en ny varje år som jag säger upp mitt gamla abonnemang på Viasat och tecknar nytt.

  5. #5
    Du kan inte se SVT kanalerna utan kort via satelit. Skaffa ett tvillingkort eller en Terrest box.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    Vaddå, kan man se TV4 gratis tiom 1/1-2006? Var? Den är ju kodad i Conax..
    IPBox9000 HD · nlb10513 · Mgcamd for Com Hem (cable-TV) + (sat) 0,8 W / 19,2 E / 16,0 E / 13,0 E

  7. #7
    han menar att du kan se tv4 from 1/1 2006 via Viasat....

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har hört att Kanal 5 är på väg till Viasat också... Sen är det ju bara Canal+ kanalerna kvar på Canal Digital som man vill ha... Tyvärr kommer dom inte gå över till Viasat eftersom det är konkurerande bolag... Medans Kanal 5 är ett fristående...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Har hört att Kanal 5 är på väg till Viasat också... Sen är det ju bara Canal+ kanalerna kvar på Canal Digital som man vill ha... Tyvärr kommer dom inte gå över till Viasat eftersom det är konkurerande bolag... Medans Kanal 5 är ett fristående...
    kommer inte tv3 till canal-digital? eller är kanal 5 fristående och tv 3 samma bolag som viasprat? I så fall losar canal-digital. Viasat har då alla barnkanaler (utom jetix), 12345 osv...

  10. #10
    Jag skulle bli förvånad om Kanal 5 som ägs av SBS (samma ägare som canal+, eftersom SBS köpte bolaget av telenor) skulle gå över till Viasat. Det låter bara lite för enkelt. Dessutom tror jag inte att MTG låter någon annan satellitdistributör få distribuera deras egna kanaler såsom TV3, ZTV, TV8 osv.
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 05:38
  2. SVTs kanaler
    Av olledolle i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 08:34
  3. satellit fel.
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 18:27
  4. Marksänt/Satellit
    Av kedner i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 14:01
  5. [LÖST] Satellit
    Av DaLLeSaT i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss