Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lnb problem

  1. #1

    Lnb problem

    Jag har 2 st Lnb med sidmatning , den en tar jag in viasat på men jag får inte in thor så jag tänkte att om man skulle ta o ratta in nån annan kul satelit med det andra Lnb´t. men vilken satelit får jag in dvs om sirius sitter på det högra fästet ( om man står framför skålen o tittar in i den )vad får jag in på det vänstra då ? Hoppas att ni fattar vad jag menar.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    titta på http://www.lyngsat.com/tracker/europe.html det ska vara max 6 grader från 5 grader öst. asså 6grader åt öst eller 6 grader år väst.
    Dreambox

  3. #3
    om du står bakom själva parabolen så ska den vänstra lnb va riktad mot thor sen den högra blir automatiskt på sirius. om du inte får in sirius då så kanske de e fel på din lnb eller switch

    //asene

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    I princip ingen!

    5 grad öst + 6=11. På 11 grad öst finns ingen satellit. På 10 g finns 1 satellit men en mycket svag sådan så den får du inte in med sidmatning, om du inte har en mycket stor parabol, desutom finns där inga intressanta kanaler.
    Den näst närmaste är Hotbird på 13 grad öst som har långt över 1000 kanaler, både fria och kodade från olika länder.

    Är din LNB konfiguration fast i dag så rekomenderar jag att du gör en egen konstruktion så du kan få 8 graders skillnad mellan LNBna och därmed få in Hotbird. Det går oftast med lite fantasi att gör en bra egen konstruktion som fungerar, annars köp en färdig sidmatning, kostar inte mer än en hundring och finns över allt.

    MVH Axon

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss