Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lösning för er med gnällig hyresvärd å parabol...

  1. #1

    Lösning för er med gnällig hyresvärd å parabol...

    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  2. #2
    lol... känns mycket "getto mod" att ha en parabol i vardagsrummet...

  3. #3
    hahahahahahaha, riktig gipsy style.

  4. #4
    Måste ju vara bättre å göra som en snubbe jag läste om. Hans hyresvärd hade förbjudit fast montering av parabol på balkongerna.
    Snubben gick runt detta genom att montera parabolen på en gammal kontorsstol med hjul, där han tagit bort sitsen å monterade röret på stolen.
    Självklart tog det inte lång tid innan hyresvärden kom löpande å började bråka om att han ju förbjudit montering av parabol på balkongerna.

    Killen bjöd upp hyresvärden å släppte bara en replik:
    - Den är inte fast monterad, den är mobil!!

    Hyresvärden kunde inte göra ett nåt för det var ju trots allt ingen fast montering. :P

    El L :lol: kk :lol:

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av El Lokko
    Måste ju vara bättre å göra som en snubbe jag läste om. Hans hyresvärd hade förbjudit fast montering av parabol på balkongerna.
    Snubben gick runt detta genom att montera parabolen på en gammal kontorsstol med hjul, där han tagit bort sitsen å monterade röret på stolen.
    Självklart tog det inte lång tid innan hyresvärden kom löpande å började bråka om att han ju förbjudit montering av parabol på balkongerna.

    Killen bjöd upp hyresvärden å släppte bara en replik:
    - Den är inte fast monterad, den är mobil!!

    Hyresvärden kunde inte göra ett nåt för det var ju trots allt ingen fast montering. :P

    El L :lol: kk :lol:
    Såna lösningar gillar jag, då jag själv gillar å knäppa såna där översittare på näsan. Hur enkelt hade det inte varit för hyresvärden, att kolla upp vilka kanaler som hyresgästerna vill ha tillgång till. Å sen smälla upp lite paraboler på taket, skicka in signalerna i lägenheterna, å låta varje inneboende skaffa den utrustning som behövs för att avkoda de kanaler de vill se på.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Såna lösningar gillar jag, då jag själv gillar å knäppa såna där översittare på näsan. Hur enkelt hade det inte varit för hyresvärden, att kolla upp vilka kanaler som hyresgästerna vill ha tillgång till. Å sen smälla upp lite paraboler på taket, skicka in signalerna i lägenheterna, å låta varje inneboende skaffa den utrustning som behövs för att avkoda de kanaler de vill se på.

    mvh humlan.
    Ja, jag förstår inte hur hyrevärdarna tilllåter att det växer "svampar" på hela fasaden, när det hade räckt med en wavefrontier på taket med en 5-6 huvuden.. det hade täckt de flestas behov av utländska program

    Själv hade jag tidigare min skål monterad på en parasollfot bakom min inglasning.. funkade bra men såg ju förjäkligt ut.. :-)

Liknande ämnen

  1. Kostnad för Hyresvärd 2hål vs. 3 hål i väggen?
    Av BrockLanders i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 19:35
  2. Lösning på väg
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 17:51
  3. lösning?
    Av gusten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 22:37
  4. En lösning?
    Av bängan i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 17:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss