Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Comhem är en bluf!!!!

  1. #1

    Comhem är en bluf!!!!

    Vad holler Comhem med !Tar betald för kanaler som är fria.Lurar folk på pengar.

  2. #2
    DU är en buffel

  3. #3
    Vilka kanaler då??

    Kan det vara så, att du tänker på 249:-/halvår de tar KORThyra? Det gör ju även de andra också...

    Nej, jobbar INTE på Skumslem.....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4

    Ja, det är sant

    Com Hem tar bealt för FTA kannaler som RTS och RTCG. Men man behöver en vanligt satelit motagare och parabol för att få de . De ingår i 8 favoriter hos Com Hem.
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    har väl med rättigheter att göra.. antagligen måste comhem betala kanalerna för att dom tar in kanalerna i deras nät... det är inte bara att slänga in kanalerna hursomhelst...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Vilka kanaler då??

    Kan det vara så, att du tänker på 249:-/halvår de tar KORThyra? Det gör ju även de andra också...

    Nej, jobbar INTE på Skumslem.....
    Enligt deras sida tar dom inte nån kortavgift längre....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7

    Re: Ja, det är sant

    Citat Ursprungligen postat av Dado2002
    Com Hem tar bealt för FTA kannaler som RTS och RTCG. Men man behöver en vanligt satelit motagare och parabol för att få de . De ingår i 8 favoriter hos Com Hem.
    Bara för att en kanal sänder fritt betyder inte att det är gratis för com hem att sända den. Troligtvis är det direkt till dessa polska kanaler du ska vända dig och klaga eftersom det är de som sätter prislistan för vad det ska kosta att sända dem. Alternativet är att skaffa parabol.

  8. #8
    Varför tror du att han är intresserad av Polska kanaler?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    Vilka kanaler då??

    Kan det vara så, att du tänker på 249:-/halvår de tar KORThyra? Det gör ju även de andra också...

    Nej, jobbar INTE på Skumslem.....
    Enligt deras sida tar dom inte nån kortavgift längre....
    Deras small-abonnemang är ju i princip en kortavgift (men med denna konstruktion kan de använda det som försäljningsargument). Tror att det är ganska ovanligt att folk skaffar detta, eller?

  10. #10
    jag har haft 8 favoriter och haft en årligt korthyra, en denna bakade de in i månadsavgiften vid höjningen. De "glömde" dock kreditera redan erlagd årsavgift. När det gäller Com Hem och ta betalt så är det väl frågan om marknad och efterfrågan. Det som dock irriterar mig är att de analoga kanalernas ljud är så kasst. De kan ju medvetet välja att ligga kvar på monoljud på flera kanaler med argumentet att i digitalt sänder vi i stereo. När jag skaffade min box 2000 sa försäljaren att Comhem snart skulle ha hela grundutbudet digitalt. Det är fortfarande inte så och verkar till viss del bero på boxer och de andra nissarnas avatal med vissa kanaler. Hopas regeringen prioriterar okodade öppna kanaler i marknätet, det skulle sätta press Comhem med flera.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss