Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Boxer tips

  1. #1

    Boxer tips

    Hallå

    Ja då har det slutligen hänt vi kan få boxer där jag bor.

    Men om jag nu ska teckna mig för det vilken mottagare skall jag använda ?

    Det skulle ju vara kul om man kunde överföra program till datorn för inspelning

    Tacksam. . För tips. :lol:
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  2. #2
    En Dreambox brukar vara ett poppis svar men en sån får du inte subventionerad. Av de 1-kronorsboxar som finns att välja på så är Dilog och Samsungs boxar rätt skarpa.

  3. #3

    Re: Boxer tips

    Citat Ursprungligen postat av storfors

    Det skulle ju vara kul om man kunde överföra program till datorn för inspelning
    Om detta är viktigt så har du nog bara dreambox att välja på. Ethernet-jack på digital-boxar är väl närmast tabu annars och jag antar att det blir ganska kladdigt att öppna tex en force-box och montera ur HDn och stoppa i den i datorn..

  4. #4
    Det är isåfall force 7-serien. Har för mig att jag nångång läst att den har nätverksuttag. Men att det bara går att använda för att spara undan filmer. Det går bara att titta på den sparade filmen på force-dekodern, så man måste trycka tillbaka filmen man vill titta på. Eller om det går att streama. Men det går inte att titta på datorn. Är osäker om det ens går med en annan force-dekoder. Antar det är en licens-grej för att få ha viacess.

    Men...ta det jag skrev med en nypa salt. är fett med osäker

    Dessutom...ag vet inte om man kan köpa den i sverige. Och den är isåfall inte subvensionerad.

    Jag skulle ha köpt en dreambox. Men är lite osäker på om jag kan hantera den. Antar det behövs lite linuxkunnande?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Force 7-serie finns bara till satellit också så en eller två Dreamboxar funkar bra.
    Och med Dreamboxarna kan du ju ha flera boxar med bara 1 kort så alla dina Tv-apparater kan dela på samma kort. Jag tycker Boxer borde erbjuda det till oss kunder. Man ska ju för f*n inte behöva ha flera abone. bara för att man har flera Tv-apparater!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ktd
    Force 7-serie finns bara till satellit också så en eller två Dreamboxar funkar bra.
    Och med Dreamboxarna kan du ju ha flera boxar med bara 1 kort så alla dina Tv-apparater kan dela på samma kort. Jag tycker Boxer borde erbjuda det till oss kunder. Man ska ju för f*n inte behöva ha flera abone. bara för att man har flera Tv-apparater!
    Jovisst, för de vill väl inte sälja sina tvillingabonnemang, utan hellre se till att en box som kan låta flera dela på samma abonnemang blir ännu mer populär.

    Dreamboxen är suverän, men man måste väl förstå att operatörerna inte är lika förtjusta...

  7. #7
    Finns det någon box däri man kan ha ett kort och sedan ha tex. 4 tv app. kopplade till denna och se på olika kanaler på varje tv ?
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Nix, inte än iaf. Det finns boxar där du kan göra så men bara på dom fri kanalerna och då behövs ju inget kort alls...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    om det är den ja tror du menar så tror jag det finns en som man kan ha kort i nu med.. men då får du bara mono på kanalerna tror jag.. eftersom den skickar genom vanliga antennkabeln då... svårt tänka mig dom kan göra en sån tillräcklgit billig med nicam converter... problemet met 1 abb på flera apparater har man med alla operatörer... desuttom gäller det bara baspaketen då med... du kan inte ha canal+ osv på tvilliingkorten...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    om det är den ja tror du menar så tror jag det finns en som man kan ha kort i nu med.. men då får du bara mono på kanalerna tror jag.. eftersom den skickar genom vanliga antennkabeln då... svårt tänka mig dom kan göra en sån tillräcklgit billig med nicam converter... problemet met 1 abb på flera apparater har man med alla operatörer... desuttom gäller det bara baspaketen då med... du kan inte ha canal+ osv på tvilliingkorten...
    Fast jag har sett en annons (eller nåt) där det stod att den boxen levererar stereo-ljud, men jag är fortfarande skeptisk...

Liknande ämnen

  1. tips
    Av fan194 i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:12
  2. Tips på Boxer mottagare
    Av perben i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 13:36
  3. tips
    Av ynot i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 21:09
  4. Tips !
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 12:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss