Efterfrågar komplett guide för att sätta upp en ren TV-inspelnings server, från ihopbygge hårdvara till mjukvara och slutprodukt, färdiga .avi filer eller vad man nu konverterar till.
Efterfrågar komplett guide för att sätta upp en ren TV-inspelnings server, från ihopbygge hårdvara till mjukvara och slutprodukt, färdiga .avi filer eller vad man nu konverterar till.
Jag önskar en Cccam.prio guide för Nordiska satteliter.
Optimera kanal byte/snabbare kanal byte.
DM800HDse, VU+ Solo2
Jag önskar en guide på konfigurering Fausto 1.45 som klient och Season Interface. Server Newcs i dreambox DB800t (Boxer). FAusto fungerar som klient och matar Seasoninterface till CI i TV.
Jag behöver hjälp med att installera CCcam 2.2.1 i min klonade dreambox. Sim 2.01 Gemini2 5.10 Bootloader 76 kör jag med. Jag hittar cam på nätet men vet inte hur jag ska få in den i boxen
. Hur ska jag göra?
Installera "Blue Panel- Addons" så kan du installera vilken cam du vill direkt i menyn...
eller byt image till ex. OpenPLi, så slipper du detta bekymret.
Behöver en guide till att mounta ut en mapp på min pc som jag kan komma åt i min ET 9200 Xtrend
Jag har provat att dela ut en mapp i min Pc som heter " boxer " , Pc:n har jag satt en permanent ip adress på .
Jag använder OpenPli 3,0 och försöker göra mappen tillgänglig i nätverket . Jag använder mig av Monteringshanteraren .
I menyn finns
Aktiv - Aktivera
Lokalt delningsnamn - xxxxxxx
Monteringstyp - NFS/CIFS
Servere IP - xxx.xxx.xxx.xxx
Serverdelning - xxxxx
Användsom HDD ersättning- nej
Monteringsoptioner - rw , skall vara så
Användarnamn - (har inget på datorn ska man skapa en guest ? )
Lösenord - (har inget på datorn ska man skapa ett lösenord till guest ? )
Jag har provat allt utom det rätta förstår jag.
Kan någon kunnig hjälpa mig på vägen hur jag delar ut mapp/-ar
Det är ett LAN
Senast redigerad av betase den 2013-11-19 klockan 16:00. Anledning: komplettering