Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hyrd box

  1. #1

    Hyrd box

    Avsade äntligen den gamla hyrboxen för ett par månader sedan och slipper nu betala 70:- kr/mån. för gammal skit. Tjejen på comdå undrade om jag ville få tillsänt info om hur jag skulle göra med skrothögen.
    -Jatack
    sa jag och månaderna har nu gått utan att jag vet var jag ska skicka skiten. Hyran är borta iaf. men nu undrar jag om de har rätt att efterkräva hyra på en box jag har sagt upp och inte använder längre. Har för mig jag läste här för ett par år sedan om liknande fall där kunden inte fått krav på sig att skicka in boxen, men där trubbel uppstått när comdå upptäckte "fifflet". Tycker själv inte jag behöver lägga två fingrar i kors i ärendet då det ju ligger på deras bord att informera mig, men vill ju samtidigt inte få ett surt efterspel på denna härva.

  2. #2
    Har du sagt upp hyrboxen ska du inte heller behöva betala. Frågan är hur man bevisar att man har haft det samtalet (COMHEM är inte att lita på)...
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  3. #3
    Kan ju prova att ringa upp supporten och helt enkelt bara säga att de inte har skickat någon skriftlig bekräftelse på det. Ett tips kan vara att få det att låta som att det hela är deras fel(vilket det ju är).

  4. #4
    Kan ju besvara för mig själv då jag hade comhembox för några år sen och inte skickade tillbaka den. Jag hörde ingenting på 4 månader och var sen tvungen att betala skiten.

  5. #5
    ...eller så låtsas man att man redan skickat den och att den måste kommit bort i frakten.

    "Näe jag fick aldrig klarhet i vart den skulle sändas så jag skickade den till comhem i H-sand"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss