Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: ComHem vs. Telia bredbansTv

  1. #1

    ComHem vs. Telia bredbansTv

    När man äntligen har fått Dreamboxen å funka klockrent så sparkar hyresvärden undan fötterna på en.
    Det skall bli ett byte från ComHem till Telias bredbandTv :cry:
    Finns det någon som har erfarenhet av Telias Tv??

  2. #2
    Ingen erfarenhet av det. Men jag är övertygad om att Telia kommer att vara en bättre leverantör. Säga vad man vill om Telia, men dom är fan så mycket bättre än alla andra, på att hålla sina nät å sin utrustning igång. Jobbar man med support som jag, då får man rätt snabbt klart för sig, vilka som sköter sig bäst av alla Internet leverantörer. Å där ligger faktiskt Telia i topp. I botten, å de som det klagas mest på, är Spray å BBB. ComHem utmärker sig varken åt det ena eller andra hållet....
    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Låter ju betryggande........men vad använder dom för kodsystem?
    Funkar det med Dreambox?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av elke
    Låter ju betryggande........men vad använder dom för kodsystem?
    Funkar det med Dreambox?
    ops: Ledsen, men jag vet faktiskt inte..., ska försöka ta reda på det. Å det är högst osannolikt att inte Dreamboxen skulle fungera, men säker är jag inte... Fan, det måste ju finnas flera på bordet som har info om det här, för just nu känns det lite som ett svart hål, med Telias Tv..

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    telias bredbandstv är väl ip-tv precis som BBB:s tv.

    Och det lär väl inte funka med dreambox. Såvida inte fastighetsägaren omvandlar på nåt sätt och skickar ut DVB i antennuttagen.
    Eller?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av kloan
    telias bredbandstv är väl ip-tv precis som BBB:s tv.

    Och det lär väl inte funka med dreambox. Såvida inte fastighetsägaren omvandlar på nåt sätt och skickar ut DVB i antennuttagen.
    Eller?
    Å shit åxå, nä då är det kört. Då är nog enda lösningen en antenn på balkongen.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    Lyckades hitta lite mer info hos felia
    Detta verkar va boxarna dom använder.
    http://www.telia.se/privat/artikel/V...sida=artikel15
    Kanske nått för DreamMultiMedia å kolla upp å hitta en lösning på

    Pratade lite med hyresvärden å allt verkar inte va helt klart, för enigt han så skulle vi hyresgäster inte bli drabbade. än det skulle rulla på som vanligt.
    Så här står man lika undrande som innan :roll:

  8. #8
    dett är samma box som bbb använder till sin ip-tv ganska slö når man skall byta kanal
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  9. #9
    Jag förstår inte poängen med att hyresvärden "skaffar" ip-tv till huset istället för "traditionell" kabel-tv.

    Var och en som har bredband via telia eller BBB kan ju ta ett abbonemang på deras respektive ip-tv också utan att hyresvärden är inblandad.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av kloan
    Jag förstår inte poängen med att hyresvärden "skaffar" ip-tv till huset istället för "traditionell" kabel-tv.

    Var och en som har bredband via telia eller BBB kan ju ta ett abbonemang på deras respektive ip-tv också utan att hyresvärden är inblandad.
    I det här fallet har ComHem höjt avgifterna radikalt för hyresvärden. och det finns idag ett väl fungerande Lan i hela området som tllhandahålls av Telia.
    Men e inte säker att det blir lika lösning som för Adsl-kunder då hyresvärden säger att hyresgästen inte kommer å bli drabbad ekonomiskt och att det funkar med upp till 4 Teve apparater !! ?? :?
    Mer ingående information skall komma i början av December..

Liknande ämnen

  1. HD-tv hos Telia
    Av Polisen i forum IP-TV
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:33
  2. Pinga telia abb
    Av nierw i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 05:19
  3. Telia Ip-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:43
  4. Telia IP-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 14:39
  5. Fel i Telia adsl
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 13:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss