Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Boxer till TV utan Scart?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger

    Boxer till TV utan Scart?

    Tja!

    Jag var precis och skulle köpa en boxer box till mina föräldrar. På siba hade de en kampanj där man kunde få två dilog boxar för 1 kr om man tecknade 24mån abbonemang för 1 kort + 1 tvilling kort. Detta tyckte jag lät bra eftersom mina föräldrar har två tv apparater. Desvärre är det bara ena TV:n som har scart ingång.

    Den andra TV:n har bara RF-in. Boxen hade dock RF ut men försäljaren påstod att man inte kunde kolla på boxer kanalerna via denna utgången utan bara via scarten eller svideo (den där gula, heter det svideo eller composite?). Stämmer detta? Vad händer om jag kopplar in boxen i videon via scart och sedan till TV:n via RF. Det fungerar på min digitala parabol. Fungerar det på denna box? Eller ska jag iställer bara köpa en box kanske?

    Denna boxen är det jag pratar om:

  2. #2
    Japp de funkar. Jag kör likadant med min gammla TV som inte har scart ingång. Andvänder både RF modulatorn i Videon och dreamboxen.

  3. #3

    Re: Boxer till TV utan Scart?

    Citat Ursprungligen postat av kaksi
    Tja!

    Jag var precis och skulle köpa en boxer box till mina föräldrar. På siba hade de en kampanj där man kunde få två dilog boxar för 1 kr om man tecknade 24mån abbonemang för 1 kort + 1 tvilling kort. Detta tyckte jag lät bra eftersom mina föräldrar har två tv apparater. Desvärre är det bara ena TV:n som har scart ingång.

    Den andra TV:n har bara RF-in. Boxen hade dock RF ut men försäljaren påstod att man inte kunde kolla på boxer kanalerna via denna utgången utan bara via scarten eller svideo (den där gula, heter det svideo eller composite?). Stämmer detta? Vad händer om jag kopplar in boxen i videon via scart och sedan till TV:n via RF. Det fungerar på min digitala parabol. Fungerar det på denna box? Eller ska jag iställer bara köpa en box kanske?
    Det som krävs av boxen är att den har inbyggd RF-modulator
    Om det är en Dilog DT355 på bilden så har den INTE det

    http://www.boxer.se/?page=30
    http://www.dilog.se/library/systemmo...op/files/9.pdf
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Så länge videon har RF ut är det inget problem. Scart in i videon från boxen, antennsladd från video till TV, sedan är det bara att titta på videokanalen och den kanal den visar från boxen.

  5. #5
    Jag har en Thomson box som saknar möjligheten med att skicka digital-tv bilden till tvn via "antennportsutgången" från boxen. Syftet med porten är ju att bara föra signalen vidare så TVn fortfarande kan tuna in alla analoga kanaler. Den lägger alltså inte till sig själv i frekvensomfånget.

    Däremot så funkar det via videon min. Jag kopplade alltså digitalboxen via scart till videon. Genom att tuna in videons bild i tvn så kan jag nu se boxer på alla vidarekopplade tv apparatar i huset. Men nåde den som zappar på boxen när MythBusters sänds.

    Mitt tips är, kanske videon din klarar detta?

Liknande ämnen

  1. Scart till komponent
    Av edde1 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 20:40
  2. hdmi till scart
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 16:20
  3. s-video till scart
    Av maxiboy i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 00:50
  4. Boxer kort utan CAM
    Av SciFi i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 12:08
  5. Boxer utan abbonemang
    Av piratolle i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 19:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss