Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: TV kort till dator

  1. #11
    Båda stöds av både Progdvb och Mytheatre så softcam kommer funka fint. Twinhan kortet har jag och det behöver bra signal för att funka bra, men har du det så funkar det bra.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Kurben
    Om du har tänkt att spela in på en kanal samtidigt som du tittar på en annan så kan du genast kasta alla ideer om CAM och CI kort för dom är helt värdelösa då...

    Satsa istället på två stycken lågbudget kort utan CI helst från olika märken för att förhindra drivrutins krockar. Sen en vanlig Phoenix/smartmouse läsare.
    Installera Mytheatre (eller senaste Progdvb) och lägg UVCE.dll (version UVCE401 funkar bra för mig) i plugin katalogen.
    Ställ in vilken com port din phoenix läsare emuleras till och sätt i ditt boxer kort.
    Så nu är det klart...

    Sen om du vill anvancera lite mera så kan du ju läsa i guiderna hur man sätter upp en cardserver.. Om du nu behöver flera mottagare/dvb-kort....
    skulle denna lösning fungera ihop med Win MCE, eller vilket frontend kan man använda? (ny på detta område)
    har redan en MP 3.5, så jag antar att jag kan använda mig utav den?

    //LuffarJoh

  3. #13
    Jag har ett Twinhan DTV Ter-CI Split och fungerar väldigt bra. Men om det går att streama ut det till tv-ut har jag ingen aning om.. men däremot går det ju att streama via nätverket.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Orfeous
    Jag har ett Twinhan DTV Ter-CI Split och fungerar väldigt bra. Men om det går att streama ut det till tv-ut har jag ingen aning om.. men däremot går det ju att streama via nätverket.
    har du en CAM som du sätter kortet i elelr kör du vi en kort-brännare i phoenixläge, MP 3.5 tex? kör du ett eller två kort?

  5. #15
    Okej, jag missuppfattade som vanligt..
    Jag har ett kort som jag stoppat in i datorn
    använder ingen brännare.
    Tittar bara på de fria kanalerna.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    914
    Tackad
    145 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kurben
    Om du har tänkt att spela in på en kanal samtidigt som du tittar på en annan så kan du genast kasta alla ideer om CAM och CI kort för dom är helt värdelösa då...

    Satsa istället på två stycken lågbudget kort utan CI helst från olika märken för att förhindra drivrutins krockar. Sen en vanlig Phoenix/smartmouse läsare.
    Installera Mytheatre (eller senaste Progdvb) och lägg UVCE.dll (version UVCE401 funkar bra för mig) i plugin katalogen.
    Ställ in vilken com port din phoenix läsare emuleras till och sätt i ditt boxer kort.
    Så nu är det klart...

    Sen om du vill anvancera lite mera så kan du ju läsa i guiderna hur man sätter upp en cardserver.. Om du nu behöver flera mottagare/dvb-kort....

    Kan man köra dessa program( Mytheatre (eller senaste Progdvb) och lägg UVCE.dll (version UVCE401 ) med TV kort USB?
    Någon som testat något TV kort Digitalt markbundet men USB anslutning? Isåfall vilken typ?

  7. #17
    Jag undrar samma sak och är oerhört tacksam för era erfarenheter.

    Fungerar t.ex det här?
    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010078055

  8. #18
    Twinhan korten är ganska billiga (650kr) och kör man linux fungerar det skitbra, windows drivrutinerna är tyvär väldigt dåliga och man får en massa skräp i bilden om man inte har bra signal.

  9. #19
    Vad är det för skillnad på dessa kort?

    http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010069535

    http://www.twinhan.com/product_terrestrial_2.asp

    Ser ut som att det första gått ur produktion till förmån för miniversionen. Är det samma chipset på dem? Fungerar de lika bra,dåligt?

  10. #20
    Kolla här.

    Jag har det vanliga kortet och som sagt är det väldigt känsligt med de vanliga drivrutinerna. Det blir ganska varmt också, kan vara därför de gjort en ny. Eller är det bara för att det ska passa htpc byggen och små datorer bättre. Sen så har det funnits i några år...

Liknande ämnen

  1. Dator med DVB-C-kort
    Av janbananfan i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 15:45
  2. [LÖST] Är det lönt med DVB-T kort till dator?
    Av plumsis i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 10:21
  3. satelit -> dator (dvb-s kort) ??
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 17:00
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss