Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Satellitkonfiguration DM500s

  1. #1

    Satellitkonfiguration DM500s

    Hej på er!
    Någon som kan tipsa mig om hur jag sätter upp dreamboxen för 4 satelliter via en 4xdiseq switch? Kör just nu med standard för CD och Via. Vill även ta in Astra och HotBird.
    Skulle bli otroligt tacksam för svar!

    /MK

  2. #2

    Re: Satellitkonfiguration DM500s

    Citat Ursprungligen postat av Bluffe
    Hej på er!
    Någon som kan tipsa mig om hur jag sätter upp dreamboxen för 4 satelliter via en 4xdiseq switch? Kör just nu med standard för CD och Via. Vill även ta in Astra och HotBird.
    Skulle bli otroligt tacksam för svar!

    /MK
    Under samma meny (Satellite configuration), men välj för 4LNB istället...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Har gjort det :-( men inte fått det att funka riktigt. Antar att inställningarna är felaktiga för det funkar bara med 3st satelliter. Undrade därför om det fanns någon som körde sån konfiguration och kunde svara mer exakt

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad är problemet ?

    Ingång AA = Astra
    Ingång AB = Hotbird
    Ingång BA = Sirius
    Ingång BB = Thor

    OBS. Satelliterna ligger i "omvänd" ordning vid parabolen.

    Testa med att sätta satinstrumentet MELLAN LNB & switch, så ser du var signalen kommer.


    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tack för svaret, ska testa senare!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bluffe
    Har gjort det :-( men inte fått det att funka riktigt. Antar att inställningarna är felaktiga för det funkar bara med 3st satelliter. Undrade därför om det fanns någon som körde sån konfiguration och kunde svara mer exakt
    Gamla switchar är ett känt problem, så Du kanske har en sån? Dreambox vill gärna bli lite "tjurig" på gamla switchar, så köp en ny, ifall den har några år på nacken.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. För varm dm500s
    Av laza76 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 20:24
  2. DM500S eller DM500S+
    Av Hazze61 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 02:56
  3. Mv och MMGrabber i DM500S
    Av brian45 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 11:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss