Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: SATA

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Ehh det stämmer inte riktigt. I alla fall inte om man kör windows XP. isåfall möjligtvis om bioset inte klarar det.

    jag har en ntfs-partition som är på över 400gb. utan att jag gjort något speciellt.
    De beror på vilken version av Windows du kör.
    De kommer uppdateringar hela tiden för windows xp, precis när OP:t kom ut så fanns den spärren/buggen.

    Jag har inte kört Win på ett bra tag nu så jag har ingenaning om hur xp beter sig.

  2. #12
    xp + sp1 brukar räcka för hd över 137 gb
    hd tillverkarna brukar ha en fil man kan använda,
    maxtor tex heter big_dish_enable som
    skriver något till registret

    lite mer
    1. Logga in som administratör eller medlem av gruppen administratörer.
    2. Klicka på Start, klicka på Kör, skriv compmgmt.msc och klicka på OK.
    3. Klicka på Diskhantering i konsolträdet. Fönstret Diskhantering visas. Dina diskar och volymer visas i en grafisk vy och i en listvy. Om du vill anpassa visningen av diskar och volymer i fönstrets övre och nedre rutor pekar du på Övre delen av fönstret eller Undre delen av fönstret på Visa-menyn. Klicka sedan på önskad vy.

    Ska du byta ut din befintliga blir det ett annat förfarande.

    större hd över 137
    http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q305098


    Prova

    diskhanteraren och se vad som händer. Högerklicka på den här datorn och välj Hantera, Diskhantering.

    mvh
    t

  3. #13
    Men är det verkligen värt att ha en enda stor partition? Gör en partition på 20gb som du har OS på, en på kanske 40gb med tex installerade spel och resten en stor där allt annat läggs. För jag kan lova att nån gång blir du tvungen att formatera OS partitionen och det är inte alltid roligt när nästan 200gb annat försvinner.

Liknande ämnen

  1. Kan jag installera 3,5 hd sata i 800pvr?
    Av Bosselite i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 13:46
  2. SATA Hårddisk i Kathrein
    Av Lolitka i forum Kathrein
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 09:45
  3. SATA disk och Enigma2
    Av askthomas i forum Kathrein
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 22:18
  4. Hårddisk till DB600, IDE el SATA???
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 11:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss